sacredfour schreef: ↑19 dec 2018 11:28
Moneyman, zover ik weet heeft Ferratum nog nooit klanten gedagvaard. Als dat wel zo is zou je een link kunnen plaatsen.
Ik zie dan ook niet dat Moneyman het over Ferratum heeft, al is er natuurlijk wel de zaak tussen Ferratum en de ACM uit mijn hoofd. Daarnaast heb je de uitspraak in de door jou gevoerde loanrider zaak. Die zou eigenlijk al genoeg duidelijkheid moeten scheppen. Ik zie ook niet in waarom Ferratum rechtszaken zou moeten gaan voeren tegen hun klanten die ze vrijwel zeker toch zullen gaan verliezen. Zonde om daarmee de al beperkte capaciteit van ons rechtssysteem nog meer mee te belasten terwijl er al vergelijkbare jurisprudentie is.
Zoals al vaker gezegd Ferratum klanten moeten gewoon nietig verklaren, de hoofdsom inclusief eventuele wettelijke rente terug betalen en klaar. Klanten die dat niet doen en maar niet terugbetalen tot Ferratum ze zal dagvaarden om zo de lening niet terug te hoeven te betalen zijn naar mijn mening net zo fout bezig als Ferratum. Er is totaal geen noodzaak om op Ferratum te wachten, ook niet met de dooddoener dat ze de nietig verklaring moeten accepteren. Wel geld lenen maar niet per ommegaande terugbetalen is ook gewoon niet netjes, net zoals teveel rente rekenen niet netjes is vanuit de geldgever gezien.
Eigenlijk had dit draadje denk ik ook best gesloten en / of verborgen kunnen blijven, de laatste tig pagina's komt er weinig nieuws naar voren maar blijft het een beetje rond draaien rond de mensen die schijnbaar niet terug willen betalen. Erg jammer, je hebt het geld immers geleend. Betaal gewoon die hoofdsom terug en ben er klaar mee.