LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AOV stopzetten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lienja

AOV stopzetten

Ongelezen bericht door Lienja »

Hallo,

Ik ga per 1 januari in loondienst na 10 jaar ZZP'er geweest te zijn. Nu probeer ik al een tijdje mijn AOV stop te zetten omdat dit geen enkel nut meer heeft. Met mijn verzekering (De Amersfoortse) heb ik een 3 jarig contract kennelijk wat 1 mei 2019 afloopt (was eerste keer, in 2009, vijf jaar, daarna ergens omgezet ik 3, geen idee wanneer want 5+3+3=11).
Ik was in de vooronderstelling dat de verzekering per maand opzegbaar zou zijn, zeker als je in loondienst gaat want dan is de verzekering nutteloos. Ik zit toch ook niet nog maanden aan een autoverzekering vast wanneer de auto verkocht is?
Er is geen beweging in De Amersfoortse te krijgen maar klopt wat zij beweren, namelijk dat ik mijn contract uit moet zitten ook al ben ik ondertussen in looondienst?

Theotrucker

Re: AOV stopzetten

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het zal in jouw contract staan.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dit in de voorwaarden.

3 Duur en einde van uw verzekering
3.1 Wat is de duur van uw verzekering?
Uw verzekering heeft standaard een contractduur van drie jaar. Na drie jaar verlengen we uw verzekering elke keer met een jaar. De contractvervaldatum wordt dan elk jaar automatisch met een jaar opgeschoven.
We kunnen op de contractvervaldatum ook een langere contractduur dan een jaar met u afspreken. U krijgt dan een nieuw polisblad met de nieuwe contractvervaldatum.
3.2 Wanneer kunt u uw verzekering beëindigen?
U kunt uw verzekering tijdens de eerste contractperiode van drie jaar niet beëindigen. U kunt dit wel doen op de contractvervaldatum. We moeten dan vóór de contractvervaldatum een brief of e-mail ontvangen hebben waarin u dat schrijft.
Na de eerste contractvervaldatum kunt u uw verzekering dagelijks beëindigen. U moet ons dan een brief sturen. Of een e-mail. We beëindigen de verzekering dan:
- één maand nadat we een brief of e-mail met uw opzegging ontvangen hebben; of
- per de latere datum die u opgeeft.

Dus u kunt die verzekering zelfs per dag opzeggen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat klinkt goed!

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

@TS: Welke verzekering van De Amersfoortse gaat het om?

@Lady: Hoe weet jij zo snel welke voorwaarden van toepassing zijn?

Lady1234

Henk Toeter schreef:
21 dec 2018 19:26
@TS: Welke verzekering van De Amersfoortse gaat het om?

@Lady: Hoe weet jij zo snel welke voorwaarden van toepassing zijn?
De Ts heeft het over de aov voor ZZP-ers met een driejarig contract.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar net als bij bijvoorbeeld je energiecontract kun je er wel voor kiezen om na die drie jaar opnieuw een contract voor drie jaar aan te gaan. In dat geval kun je dus niet zomaar iedere maand opzeggen.

Lady1234

Maar hier heeft de Amersfoortse blijkbaar iets gewijzigd na die eerste vijf jaar, een jaar of vijf geleden. Dus toen drie jaar, dus nu opzeggen met een maand.

kweenie

Dat is jouw aanname. Het kan best zijn dat TS, of de tussenpersoon van TS, na afloop van die drie jaar de keus had voor gewoon laten doorlopen en maandelijks kunnen opzeggen, of een voordeliger aanbieding voor een nieuw contract van opnieuw drie jaar. Net zoals je die keus hebt bij energiecontracten, ook als je bij de zelfde leverancier blijft. Aangezien de verzekeraar aangeeft dat het contract niet tussentijds opgezegd kan worden, lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat hiervoor gekozen is.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
22 dec 2018 23:34
Maar hier heeft de Amersfoortse blijkbaar iets gewijzigd na die eerste vijf jaar, een jaar of vijf geleden. Dus toen drie jaar, dus nu opzeggen met een maand.
De wet van Dam geldt niet voor verzekeringen.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

16again schreef:
23 dec 2018 08:23
De wet van Dam geldt niet voor verzekeringen.

@Lady1234 citeert uit de voorwaarden van de Amersfoortse, niet uit de Wet van Dam.

Lady1234

kweenie schreef:
23 dec 2018 04:41
Dat is jouw aanname. Het kan best zijn dat TS, of de tussenpersoon van TS, na afloop van die drie jaar de keus had voor gewoon laten doorlopen en maandelijks kunnen opzeggen, of een voordeliger aanbieding voor een nieuw contract van opnieuw drie jaar. Net zoals je die keus hebt bij energiecontracten, ook als je bij de zelfde leverancier blijft. Aangezien de verzekeraar aangeeft dat het contract niet tussentijds opgezegd kan worden, lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat hiervoor gekozen is.
Kan best zijn, maar de Ts schrijft nergens dat hij een nieuw contract aangegaan is.

kweenie

Nee, maar wel dat hij of zij volgens afspraak die drie jaar moet uitzitten. Wat dus heel goed mogelijk is als er opnieuw een contract voor drie jaar was aangegaan. Vandaar dat de stellige bewering dat het contract dagelijks opzegbaar zou zijn wat te kort door de bocht is

Lady1234

Maar dan is het simpel. ALS de Ts een nieuw contract afgesproken heeft wat tot 1 mei 2019 loopt, moet hij nog vier maanden betalen.

Maar dan moet die verlenging met drie jaar wel schriftelijk afgesproken zijn.

En normaal gesproken kan een AOV bij opnieuw in loondienst gaan wel opgezegd worden met een schriftelijke verklaring van dat loondienstverband en een bewijs van uitschrijving uit de KvK.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

5+3+3 dus begrijp ik dat ze niet automatisch door is gegaan maar telkens een nieuw contract voor 3 jaren is aangeplakt.

Tussenpersonen krijgen vaak per contract meer dan doorlopen en die doen dat graag!
Dan zit je nog tot mei dus 4 maanden aan dit 3 jaren contract vast.

Langer zelfstandig blijven zal wel niet kunnen, jammer dat je 2½ jaren terug dat niet wist.

ton4u

Ongelezen bericht door ton4u »

Voor dit soort dingen heb ik een rechtsbijstand verzekering. Dat gedoe altijd. Nadat ze 1x moeilijk doen, geef ik het meteen uit handen en laat ik het gezeur over aan mn rechtsbijstand verzekeraar. Totnutoe alles nog gewonnen!

Gesloten