| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ldentiteitsfraude: Iemand bestelt artikelen op mijn naam
Re: ldentiteitsfraude: Iemand bestelt artikelen op mijn naam
After Pay?Bob Schurkjens schreef: ↑22 dec 2018 18:00Wat ik nooit snap is dat die spullen die dan op iemand anders naam zijn besteld kennelijk nooit zijn betaald. Waar ik ook online iets bestel, ik moet altijd eerst betalen. Op rekening gaat nergens.
Bob Schurkjens schreef: ↑22 dec 2018 18:00Wat ik nooit snap is dat die spullen die dan op iemand anders naam zijn besteld kennelijk nooit zijn betaald. Waar ik ook online iets bestel, ik moet altijd eerst betalen. Op rekening gaat nergens.
1) Elk pakket dat niet besteld is door jou, weigeren.Henk1108 schreef: ↑22 dec 2018 13:46ja ik heb hetzelfde probleem ik krijg ook steeds dingen wat ik niet besteld heb.
de laatste keer stond er iemand voor de deur met de mededeling dat ik een kerstboom besteld had maar dat is dus ook niet waar.
hij heeft me de email laten lezen en was inderdaad op mijn naam en adres.
maar heb gelukkig nog nooit iets hoeven betalen.
ik vind dat heel irritant worden niet leuk meer.
2) Als iemand een pakket komt ophalen, want verkeerd bezorgd, altijd aangeven dat je het al teruggestuurd hebt.
3) Als het pakket gewoon in je brievenbus gedaan wordt, neem contact op met de verzender.
-
renewouters
En bij bol.com kan je ook achteraf betalen.mahadma schreef: ↑22 dec 2018 18:02After Pay?Bob Schurkjens schreef: ↑22 dec 2018 18:00Wat ik nooit snap is dat die spullen die dan op iemand anders naam zijn besteld kennelijk nooit zijn betaald. Waar ik ook online iets bestel, ik moet altijd eerst betalen. Op rekening gaat nergens.
Eerlijk gezegd volg ik ook de methode van Piet, maar met wat extra stappen. Na het weten pers ik de zompige klomp papier uit en laat hem drogen. Dan heb ik een soort briket die ik opstook in de open haard. De as wrijf ik helemaal fijn en verspreid ik in kleine porties op verschillende plaatsen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, tegenwoordig.
Erthanax schreef: ↑22 dec 2018 22:16Eerlijk gezegd volg ik ook de methode van Piet, maar met wat extra stappen. Na het weten pers ik de zompige klomp papier uit en laat hem drogen. Dan heb ik een soort briket die ik opstook in de open haard. De as wrijf ik helemaal fijn en verspreid ik in kleine porties op verschillende plaatsen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, tegenwoordig.
Eigenlijk moet je over elke ashoop nog een emmer zeepsop gieten, je weet nooit wat ze anders met de assnippers nog kunnen doen.
Lady1234
vindt dit leuk
Je moest eens weten hoeveel pakketjes er op postcode 1234AB met huisnummer 1 bezorgd worden, of hoeveel andere ellende zo'n door ontwikkelaars vaak gebruikte combinatie, de daar wonende mensen, geeft. 
-
Komkommertijd
Gewoon weigeren bij de deur, opgelost.....
Alleen brievenbus post even retour afzender en niet besteld en terug.
Maar als bedrijven voor nieuwe klanten vooruit betaling vragen of extra geld voor achteraf betalen is het probleem opgelost.
Alleen die achteraf betalen toestaan kregen dit probleem, dus als er maar genoeg van deze fraude komt met veel werk voor niets stopt dit probleem vanzelf.
Alleen brievenbus post even retour afzender en niet besteld en terug.
Maar als bedrijven voor nieuwe klanten vooruit betaling vragen of extra geld voor achteraf betalen is het probleem opgelost.
Alleen die achteraf betalen toestaan kregen dit probleem, dus als er maar genoeg van deze fraude komt met veel werk voor niets stopt dit probleem vanzelf.
Daarom wrijf ik de as eerst fijn, tot poeder dus, voordat ik hem uitstrooiFiesiekus schreef: ↑23 dec 2018 11:10Eigenlijk moet je over elke ashoop nog een emmer zeepsop gieten, je weet nooit wat ze anders met de assnippers nog kunnen doen.Erthanax schreef: ↑22 dec 2018 22:16Eerlijk gezegd volg ik ook de methode van Piet, maar met wat extra stappen. Na het weten pers ik de zompige klomp papier uit en laat hem drogen. Dan heb ik een soort briket die ik opstook in de open haard. De as wrijf ik helemaal fijn en verspreid ik in kleine porties op verschillende plaatsen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, tegenwoordig.
Maar ik zal de voldende keer toch ook een sopje meenemen, soms waait het niet goed weg en blijft het liggen. Zou een sterke soda-oplossing goed zijn?
Het is natuurlijk makkelijk om iemand belachelijk te maken, maar feit is dat in oud papier heel wat te vinden is waar kwaadwillenden iets me kunnen. Ik zelf versnipper alles waar mijn gegevens op staan voordat het in de oud papier container verdwijnt.
Erthanax schreef: ↑23 dec 2018 11:49Daarom wrijf ik de as eerst fijn, tot poeder dus, voordat ik hem uitstrooiFiesiekus schreef: ↑23 dec 2018 11:10Eigenlijk moet je over elke ashoop nog een emmer zeepsop gieten, je weet nooit wat ze anders met de assnippers nog kunnen doen.Erthanax schreef: ↑22 dec 2018 22:16Eerlijk gezegd volg ik ook de methode van Piet, maar met wat extra stappen. Na het weten pers ik de zompige klomp papier uit en laat hem drogen. Dan heb ik een soort briket die ik opstook in de open haard. De as wrijf ik helemaal fijn en verspreid ik in kleine porties op verschillende plaatsen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, tegenwoordig.
Maar ik zal de voldende keer toch ook een sopje meenemen, soms waait het niet goed weg en blijft het liggen. Zou een sterke soda-oplossing goed zijn?
O zeker wel. Een wasemmer vol, hete soda per ashoop. Zal je ze zien chagrijnig worden als ze daaruit je NAW proberen te halen.
Dat is natuurlijk prima. Maar je kunt ook overdrijven
Theotrucker
vindt dit leuk
-
renewouters
Niet alleen door ontwikkelaars. Er zijn ongetwijfeld ook een hoop mensen die dit gebruiken om eens te kijken hoe het orderproces bij een bepaald bedrijf werkt.sjohie schreef: ↑23 dec 2018 11:31Je moest eens weten hoeveel pakketjes er op postcode 1234AB met huisnummer 1 bezorgd worden, of hoeveel andere ellende zo'n door ontwikkelaars vaak gebruikte combinatie, de daar wonende mensen, geeft.![]()
Gek genoeg blijkt het dus zo eenvoudig te zijn, bizar dat de zaak geseponeerd wordt, dit zouden ze wel beter moeten aanpakken, dat je al geterroriseerd wordt door deze dingen is al stressig genoeg.Veel sterkte in ieder geval en laat weten hoe het uiteindelijk is afgelopen. Duimen voor je
-
renewouters
Hoe zou je dit willen aanpakken?moozoe89 schreef: ↑24 dec 2018 10:25Gek genoeg blijkt het dus zo eenvoudig te zijn, bizar dat de zaak geseponeerd wordt, dit zouden ze wel beter moeten aanpakken, dat je al geterroriseerd wordt door deze dingen is al stressig genoeg.Veel sterkte in ieder geval en laat weten hoe het uiteindelijk is afgelopen. Duimen voor je
-
Bob Schurkjens
Gewoon, door het aan te pakken. Wat is daar nou moeilijk aan.
Wat een nietszeggend antwoordBob Schurkjens schreef: ↑24 dec 2018 19:16Gewoon, door het aan te pakken. Wat is daar nou moeilijk aan.