Het is een bron van ergernis geweest en eigenlijk nog steeds.
Ze zouden op een dinsdag beginnen en een vrijdag klaar zijn. Eerste dag toen ik thuiskwam waren ze mijn water vergeten aan te sluiten (wat ik zelf niet kan aansluiten). Tweede dag hadden ze gezegd dat ze alles zouden afdekken en ik kwam thuis en alleen mijn tv was afgedekt . Voor de rest zat alles onder het stof en lagen er stukken muur op o.a. mijn bank. Op donderdag, waar eigenlijk de hele keuken er in zou moeten zitten, hingen alleen de bovenste kastjes, toen was ik al een beetje bang dat het vrijdag zo snel moest dat het afgeraffeld zou worden.
Vrijdag kwam ik thuis en ik zag op het eerste gezicht een mooie keuken. Maar na een tijdje kwam ik er achter dat het water zo mijn keukenkastje in stortte omdat ze een te korte leiding hadden gebruikt. Mijn afzuigkap werkte niet en 1 van de lichtjes niet.
Dan hadden we nog de inbouwkookplaat, deze is zo dicht tegen de achterwand aan geplaatst dat ze de kit-rand over de omlijsting van mijn inbouwkookplaat is gezet. Daarbij komt de inbouwplaat uit zijn omlijsting en krijg ik hem niet meer terug.
Na het weekend waarin ik nog steeds mijn keuken niet kon gebruiken heb ik maandagochtend de mannen gevraagd even te kijken. Iemand heeft toen gezegd dat hij alles zou gaan regelen, maar de afzuigkap deed het wel dat had ik verkeerd gezien.
Maandagavond kwam ik thuis en het meeste was gefixt. Alleen de kookplaat was niks mee gedaan.
Ik dacht laat maar ik heb geen zin in gezeur met die gasten tot er iemand kwam voor mijn koelkast en die zei je moet hier wel wat van gaan zeggen. Dus ik op donderdag al mijn moed bij elkaar geraapt om de projectleider aan te spreken. Deze is meegelopen om te kijken. Hij zei dit gebeurd in heel veel keukens en dat het normaal was dat er een kit-rand over je omlijsting zit. Maar met het oog op een nieuwe kookplaat zou ik wel een probleem hebben met de kit en zou het slordig worden. Hij was erg geirriteerd aan het raken , maar heeft me aangeboden als ik een nieuwe kookplaat heb zij hem komen installeren.
Paar dagen later zat ik naar de nis te kijken en daar zitten echt allerlei bochten en zelfs happen van 3 cm in. Alles is zo ongelijk als ik weet niet wat. Hij zit totaal niet in het midden van het aanrechtblad. Van de week ging ik voor het eerst koken, mijn pan paste er niet goed op en de afzuigkap deed het toch niet (tenminste dat denk ik want de stoom ging om de kap heen ipv er in)
Een heel lang verhaal, maar ik denk nodig om een goed beeld van de situatie te krijgen.
Mijn vraag is nu, heb ik inderdaad ongelijk of ben ik een zeur dat ik het niet oke vindt van de plek van de kookplaat, dat hij er half is uitgekomen, de kit-rand over mijn omlijsting, dat het gat te ver na achter zit en schots en scheef is?
Daarbij waarschijnlijk mijn afzuigkap het toch niet doet en ik het heel naar vindt weer te moeten gaan zeuren en zij mij het idee geven dat ik fout zit.
Wat zijn mijn rechten en sta ik uberhaubt in mijn recht?
Ik hoop dat iemand het weet, excuus voor het ellen lange verhaal
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)