jonis schreef: ↑06 jan 2019 10:40
gosewijn schreef: ↑05 jan 2019 16:05
Het komt hier op het forum veel voorbij dat ondernemers /winkeliers , boeven - crimineel en oplichters zijn . Nou als ik dit allemaal zo lees , nee ik zeg maar niks
Ik heb even de reakties teruggekeken en zie eigenlijk weinig geks.
Retourneren kan gewoon bij iedere winkel volgens voorwaarden.
Al eens de servicebalie bij MMarkt aan het werk gezien na de feestdagen.....
Wat iemand met het teruggekregen geld gaat doen moet diegene toch zelf weten dan; bijv hetzelfde artikel in de winkel goedkoper terugkopen of toch bijv. het andere vergelijkbare artikel wat nu veel goedkoper is geworden.
Is dat crimineel in je ogen dan?
Bij MMarkt met 14 dagen laagste prijsgarantie ben ik in het verleden ook al eens teruggegaan met de kassabon en kreeg zonder verdere vragen ook gewoon geld terug. Als ze het nu niet meer doen kun je ook nog altijd retourneren volgens voorwaarden.
Als je dit crimineel vindt? Men had je toch ook meteen kunnen zeggen in de winkel; volgende week gaat het in de aanbieding.
2 weken terug nog wat voor familielid gekocht bij MMarkt en verkoper meldt ook gewoon netjes; als je het niet direkt nodig hebt, hebben ze in januari de BTW aktie.
Dat "
gewoon terug geven enz" valt wel tegen, bepaald niet elke winkel doet dat, kijk vooraf
of die optie er wel of niet is en
op welke voorwaarden. Maar als het zo "gewoon" is, dan moeten de klanten als het duurder wordt binnen een bepaalde periode wel komen bij betalen, dat is dan toch wel zo eerlijk. Of moeten de klanten zich afvragen of ze het 1echt wel willen hebben, spijt komt zo vaak. Zeker met webshops denk ik dat de porto en verpakking goud kost, alleen al voor de retouren.
Nu lijkt het dat de winkelier bij de gratie iets mag en kan verkopen en dat de klant alle rechten heeft (zelfs bij reparaties, die mogen dan ook weer niet) ....... Ik heb 30 jaar achter de toonbank gestaan en veel meegemaakt, maar de komst van internet en de voorwaarden daar tov de stenen winkels zeker anders zijn.
De klanten, die "als 't effe kan" alles beneden inkoop zouden willen kopen bepalen de verkoopprijs niet, dat doet de winkel/webshop. Kennelijk maakt het de klanten niet meer uit of zij de derde of tiende koper zijn, de artikelen lijken nieuw .........