LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea bezorgkosten

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
13 jan 2019 23:37
moederslink schreef:
13 jan 2019 23:34
Het zou interessant zijn om dat zeker te weten ....
Ook komt bij mij de vraag boven dat als die bewuste lederen bank er dan bv 4 weken later wel is (en het wordt bv aangegeven dmv een mailtje of telefoontje ) of je dan sowieso wel de mogelijkheid hebt om hem zelf op te halen .....
Ts geeft duidelijk aan dat die optie niet bestond.
Inderdaad, in de situatie van TS, waarin de bank niet op voorraad was. Er blijkt niet expliciet dat de bank nooit, ook iet als wij wél voorradig is, meegenomen kan worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door moederslink »

RRett schreef:
13 jan 2019 16:20
------
Ik vroeg wanneer deze afgehaald kan worden. Keuze van Ikea is: Dat kan niet, de bank wordt bezorgd. Op zich ook prima.
----
Ikea, pas uw kaarten en folders aan. De bank komt er toch wel, omdat we dit een mooie bank vinden. Het gaat mij hier om het principe.
TS zal niet naar de rechter gaan , deze bank zal hij laten bezorgen en de bezorgkosten dus betalen.
Hij hoeft " zijn zin " niet te hebben , maar heeft wel een punt.
Lowieze schreef:
14 jan 2019 08:58
Naar de rechter voor 44,95 euro? Want ik moet en zal mijn zin hebben?

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
14 jan 2019 08:52
moederslink schreef:
13 jan 2019 23:57
Ja dat las ik ook , maar waarom eigenlijk niet? Waarom kun je zo.n bank niet sowieso ( weliswaar later) zelf ophalen?
Omdat Ikea dat soort gewichtige/volumineuze handel liever niet fysiek binnen heeft?
Kom je wel eens bij de Ikea? Kijk dan eens rond in hun magazijn: banken genoeg.
Lowieze schreef:
14 jan 2019 08:58
Naar de rechter voor 44,95 euro? Want ik moet en zal mijn zin hebben?
Wat een nutteloze vraag. Of je voor dat bedrag wel of niet wilt procederen, is totaal niet relevant: dat is aan TS.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er moet dus een zinnetje bij op het kaartje:

Alleen te bezorgen, niet af te halen

Opgelost.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
14 jan 2019 09:22
Er moet dus een zinnetje bij op het kaartje:

Alleen te bezorgen, niet af te halen

Opgelost.
Inderdaad. Mits dat inderdaad ook de feitelijke situatie is.

Lowieze
Berichten: 6676
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
14 jan 2019 09:21
Lowieze schreef:
14 jan 2019 08:58
Naar de rechter voor 44,95 euro? Want ik moet en zal mijn zin hebben?
Wat een nutteloze vraag. Of je voor dat bedrag wel of niet wilt procederen, is totaal niet relevant: dat is aan TS.
Ik reageer niet op TS, maar op een forummer die dit als suggestie geeft. TS heeft het zelf helemaal niet over naar de rechter gaan, wat ik heel goed begrijp.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door grun »

chrisd1 schreef:
14 jan 2019 08:52
Omdat Ikea dat soort gewichtige/volumineuze handel liever niet fysiek binnen heeft?
Dat hangt imho van de vestiging en de daarmee verband houdende magazijnruimte af. In dit geval gaat het om Ikea Groningen, wat destijds toen het geopend werd, op Zweden na, de grootste Ikea van Europa was. De meeste banken zijn gewoon uit voorraad leverbaar. Mijn eigen bank, de 3-zits Karlstad, komt er ook vandaan. Overigens zijn ook de Ikea banken gewoon bouwpakketten, de rugleuning, de zijpanelen en het zitgedeelte worden in aparte dozen geleverd en moet je zelf aan elkaar schroeven.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
14 jan 2019 10:02
Moneyman schreef:
14 jan 2019 09:21
Lowieze schreef:
14 jan 2019 08:58
Naar de rechter voor 44,95 euro? Want ik moet en zal mijn zin hebben?
Wat een nutteloze vraag. Of je voor dat bedrag wel of niet wilt procederen, is totaal niet relevant: dat is aan TS.
Ik reageer niet op TS, maar op een forummer die dit als suggestie geeft. TS heeft het zelf helemaal niet over naar de rechter gaan, wat ik heel goed begrijp.
Het is een terechte suggestie, want het is een mogelijke optie. Vandaar ook dat ik zeg: het is aan TS om daar een keus in te maken.

Ook ik zou het niet doen, want zo duur zijn mijn principes niet :wink:

jokeromy
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2008 14:02

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door jokeromy »

Het blijft wel raar dat je geen andere keus heb dan tegen betaling laten verzenden en er geen mogelijkheid is om zelf af te halen .ze kunnen dan beter op het prijskaartje vermelden dat verzenden verplicht is met de verzend prijs

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn keuze was ook in Leder te leveren, €200,- extra, maar ik lees niets over voorraad en extra kosten.

Maar voorraad 0 dus ik kan bestellen en afhalen....
En ik bouw nieuwe huis dus moet speciaal voor €45- extra dag thuis blijven terwijl ik juist dit nieuwe huis af wil hebben?
Ik denk dat de plaatselijke Ikea een fout gemaakt heeft,

als Topic starter even Model opgeeft hier kan ik bij goedkoopste Soft Ijs verkoper van Nederland dit controleren!

RRett
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2019 16:08

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door RRett »

Ik zal zelf ook nogmaals een reactie geven:

In de folder en op het meubelkaartje staat niets vermeld over het verplicht laten bezorgen. Er is wel mogelijkheid om te laten bezorgen, tegen de €44,95. Er staat echter NIET bij, dat lederen banken alleen worden bezorgd. Dat wordt pas vermeld bij het bestellen. Ik wilde de bank eigenlijk zelfs heel graag ophalen. Dat had ook bij een magazijn gemogen, wat mij betreft. Bij stoffen banken kun je er wel voor kiezen om deze zelf op te halen, wat ik dan vreemd vind. Ikea blijft echter bij hun standpunt: Het is nu eenmaal zo en daar veranderen we niets aan. Als ik het er niet mee eens ben, mag ik de order cancelen. Maar dan heb ik nog steeds geen bank, waar ik al heel lang naar op zoek ben. Door mijn lengte kan ik namelijk maar zeer beperkt banken/stoelen vinden, waarvan de zit diep en hoog genoeg is. De koop gaat dus toch wel door, al ben ik het helemaal NIET eens met de VERPLICHTE bezorgkosten. Omdat lederen banken ALLEEN bezorgd worden, hadden ze dit in de kostprijs moeten verwerken. Waarom kunnen Coolblue, Mediamarkt en anderen dit wel. Bij veel van dit soort zaken is bezorgen boven €20,- al gratis. Het gaat nu om een aankoop van €999,-!!! Daar zit meer dan genoeg marge op om "gratis" te kunnen bezorgen.

RRett
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2019 16:08

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door RRett »

Overigens wordt de bank woensdag bezorgd, vanaf zaterdag is dat 4 dagen, inclusief een zondag. De bank is dus gewoon in voorraad. Ik heb zelfs aangegeven dat ze de bank dan ook in filiaal Groningen konden neer zetten, zodat ik hem zonder bezorgkosten kon ophalen. Maar ook deze optie werd mij niet gegund.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door moederslink »

Mooi ' naadje ' dus allemaal , maar of deze bank echt op voorraad was is niet met zekerheid te zeggen, hij kan ook door een ander filiaal tussendoor aangeleverd zijn.
Wel prettig want u hoeft nu geen weken te wachten in ieder geval.

Ik zou de reden wel eens willen weten : waarom kun je stoffen banken wel zelf meenemen en lederen niet? Wat zegt IKEA hier zelf over?

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zit die leren bank dan wel helemaal in elkaar? Heb verleden jaar een chaise-longue gekocht bij Ikea. Ik weet niet hoeveel pakketten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door renewouters »

Om welke bank gaat het? Dan kunnen we eens kijken hoe deze wordt aangeboden.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door chrisd1 »

renewouters schreef:
14 jan 2019 19:08
Om welke bank gaat het? Dan kunnen we eens kijken hoe deze wordt aangeboden.
Hoeft niet in elke winkel hetzelfde te zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door renewouters »

chrisd1 schreef:
14 jan 2019 19:11
renewouters schreef:
14 jan 2019 19:08
Om welke bank gaat het? Dan kunnen we eens kijken hoe deze wordt aangeboden.
Hoeft niet in elke winkel hetzelfde te zijn.
Ik heb even een leren Kivik bank opgezocht en daar staat bij iedere vestiging:

"Dit product is in deze winkel – indien online beschikbaar - alleen op bestelling leverbaar en wordt tegen betaling van bezorgkosten bij je thuisbezorgd."

Mijn ervaring met IKEA is dat de teksten op de kaartjes hetzelfde zijn als op de website.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

RRett schreef:
14 jan 2019 17:02
Ik zal zelf ook nogmaals een reactie geven:

In de folder en op het meubelkaartje staat niets vermeld over het verplicht laten bezorgen. Er is wel mogelijkheid om te laten bezorgen, tegen de €44,95. Er staat echter NIET bij, dat lederen banken alleen worden bezorgd. Dat wordt pas vermeld bij het bestellen. Ik wilde de bank eigenlijk zelfs heel graag ophalen. Dat had ook bij een magazijn gemogen, wat mij betreft. Bij stoffen banken kun je er wel voor kiezen om deze zelf op te halen, wat ik dan vreemd vind. Ikea blijft echter bij hun standpunt: Het is nu eenmaal zo en daar veranderen we niets aan. Als ik het er niet mee eens ben, mag ik de order cancelen. Maar dan heb ik nog steeds geen bank, waar ik al heel lang naar op zoek ben. Door mijn lengte kan ik namelijk maar zeer beperkt banken/stoelen vinden, waarvan de zit diep en hoog genoeg is. De koop gaat dus toch wel door, al ben ik het helemaal NIET eens met de VERPLICHTE bezorgkosten. Omdat lederen banken ALLEEN bezorgd worden, hadden ze dit in de kostprijs moeten verwerken. Waarom kunnen Coolblue, Mediamarkt en anderen dit wel. Bij veel van dit soort zaken is bezorgen boven €20,- al gratis. Het gaat nu om een aankoop van €999,-!!! Daar zit meer dan genoeg marge op om "gratis" te kunnen bezorgen.
Je geeft nog steeds geen duidelijkheid op de vraag of het product alleen nu, omdat het niet op voorraad was, niet afgehaald kon worden, of dat het uberhaupt nooit kan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door crazyme »

Het zal wel weer een misverstand zijn geweest. Commercieel gezien zou afhalen gewoon een optie moeten zijn.

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ikea bezorgkosten

Ongelezen bericht door riddert »

Afhalen van bankstellen die niet standaard in het magazijn staan is zeker een optie. Kost 15 euro.

Gesloten