LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourrecht internetshop
Re: Retourrecht internetshop
Dacht het wel...
-
- Contacteer:
Moneyman schreef: ↑17 jan 2019 09:52Dekbedden vallen niet onder de hygiene-regel. Er blijft dus gewoon sprake van herroepingsrecht, zij het dat er als er sprake is van waardevermindering geen volledig terugbetaling plaats zal vinden.
De hygiene-regel is tot nu toe vrij strikt, er valt minder onder dan je wellicht zou denken. Lingerie bijvoorbeeld: vrijwel iedereen zal steigeren als je zou weten dat dat als gepast is door een ander voordat het in jouw brievenbus beland. Toch is dat exact wat in iedere lingeriewinkel ook gebeurt...
Is dat een vaste gestelde regel ? Want bv Swiss Sense heeft dit wel in zijn voorwaarden staan. Zie mijn eerdere posting.
BB heeft ondertussen opgelost maar ik ben met de voorgangers eens dat ook ik een ongebruikt / onbeslapen dekbed verwacht of een andere prijsstelling zodat ik zelf kan kiezen of ik wel / niet een tweedehandsje wil.
Ja, maar daar staat dus dat men verzocht wordt de onderbroek aan te houden. En ook zit er, meestal, een plastic laagje geplakt in het kruis.
moederslink
vindt dit leuk
De wettelijke basis is nogal eh.. weinig concreet maar kijkend naar het staande recht (jurisprudentie en artikelen) gaat het hier echt om zaken als pillen, kruiden, erotische speeltjes, dat soort zaken.Teunbosseman schreef: ↑17 jan 2019 10:11Is dat een vaste gestelde regel ? Want bv Swiss Sense heeft dit wel in zijn voorwaarden staan. Zie mijn eerdere posting.Moneyman schreef: ↑17 jan 2019 09:52Dekbedden vallen niet onder de hygiene-regel. Er blijft dus gewoon sprake van herroepingsrecht, zij het dat er als er sprake is van waardevermindering geen volledig terugbetaling plaats zal vinden.
De hygiene-regel is tot nu toe vrij strikt, er valt minder onder dan je wellicht zou denken. Lingerie bijvoorbeeld: vrijwel iedereen zal steigeren als je zou weten dat dat als gepast is door een ander voordat het in jouw brievenbus beland. Toch is dat exact wat in iedere lingeriewinkel ook gebeurt...
Dat een beddenboer een uitleg in zijn voorwaarden opneemt die in zijn straatje past, verbaast me niet zo heel erg.
-
-
Lowieze
vindt dit leuk
-
Ik krijg steeds meer gevoelens van onbehagen bij de woorden 'outlet' en 'uitverkoop'.
Laatst ook een paar schoenen niet gekocht omdat die zeer duidelijk buiten gedragen zijn. Dan is 40% korting echt te weinig. Bij de kringloop krijg je met een beetje geluk hetzelfde voor aanzienlijk minder. En bij de kringloop koop ik toch ook geen gedragen kleding.
Laatst gewijzigd door witte angora op 17 jan 2019 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Lowieze
vindt dit leuk
Een wijs man schreef ooit al "kennis vermeerdert smart"witte angora schreef: ↑17 jan 2019 11:02Ik krijg steeds meer gevoelens van onbehagen bij de woorden 'outlet' en 'uitverkoop'.
moederslink
vindt dit leuk
-
De wijze man had gelijk... net als zoveel wijze mannen in het boek waaruit je citeert...
Overigens heb ik mijn bericht aangepast met een voorbeeld, ik had niet gezien dat je al gereageerd had.
Overigens heb ik mijn bericht aangepast met een voorbeeld, ik had niet gezien dat je al gereageerd had.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Gaat u zwemmen met het prijskaartje nog aan de bikini? En bij ondergoed wordt gezegd dat ze niet meer terug kunnen als ze uit de verpakking geweest zijn.
-
Er zullen weinig kerels zijn die gaan zwemmen met een bikini met of zonder het prijskaartje er aan, ik in ieder geval niet...NeoDutchio schreef: ↑17 jan 2019 11:42Gaat u zwemmen met het prijskaartje nog aan de bikini? En bij ondergoed wordt gezegd dat ze niet meer terug kunnen als ze uit de verpakking geweest zijn.
Je moet mijn bericht dan ook puur lezen als reactie op het bericht van 'breien'.
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
Wat dat betreft kun je overal wel ' vies' van zijn....
wat te denken van slapen bij een ander , in hotels, in B&B.s etc ?
Allemaal onder en op ' gebruikt' beddengoed
En bij badgoed is het verplicht om je eigen slip aan te houden en bij ondergoed vd Zeeman zie je echt wel of het gepast is en bij lingeriezaken mag je ondergoed niet eens meer terugbrengen vlg mij.
En bij badgoed is het verplicht om je eigen slip aan te houden en bij ondergoed vd Zeeman zie je echt wel of het gepast is en bij lingeriezaken mag je ondergoed niet eens meer terugbrengen vlg mij.
Maar je mag er, denk ik, wel van uitgaan dat de lakens in een hotel gewassen zijn.
moederslink schreef: ↑17 jan 2019 12:00Wat dat betreft kun je overal wel ' vies' van zijn....
Nou ja, verplicht je slip aan houden, er is natuurlijk niemand die dat controleert als je in het pashokje staat.
Bij lingeriezaken kun je slips ook passen en weer terug hangen.
-
Vrouw tegen verkoopster: natuurlijk houd ik keurig mijn onderbroek aan https://www.desexshop.nl/sexy-slipjes/v ... 34995.html
-
Klopt , valt niet echt te controleren dus , maar ik denk zelf dat vrouwen dit echt wel zullen doen hun eigen slip aanhouden ....Lowieze schreef: ↑17 jan 2019 12:08Nou ja, verplicht je slip aan houden, er is natuurlijk niemand die dat controleert als je in het pashokje staat.
Bij lingeriezaken kun je slips ook passen en weer terug hangen.
Toen ik nog een Livera in de buurt had, kwam er altijd een verkoopster even kijken en vragen “of het ging”, als je iets paste.