LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Als het aan de overheid ligt, moeten alle nieuw verkochte auto’s vanaf 2030 elektrisch zijn. In het straatbeeld is die ambitie al goed te zien. Er komen steeds meer laadpalen bij. Waar de laadpalen komen, wordt bepaald door de gemeente. Dit tot ergernis van sommige bewoners, die liever geen laadpaal voor de deur willen.
Vanavond om 20:30 op NPO 1
Vanavond om 20:30 op NPO 1
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Wat te denken van laadpalen in gebieden waar al een tekort aan parkeerplaatsen is? De parkeerdruk wordt alleen maar groter en de bezitter van een elektrische auto heeft altijd een plekje.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Wel typisch Nederlands, ieder heeft de mond vol over milieu maar als het dichtbij komt vertonen we Nimby gedrag
sylvesterb
en Ivo.w
vinden dit leuk
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
De problemen met laadpalen zijn (worden) schier eindeloos. Een laadplaats is geen parkeerplaats. Dit betekent niet alleen voor de bezitters van niet-elektrische auto's minder parkeerplaatsen, maar ook voor de bezitter van een elektrische auto het ongemak om bij deze situatie van minder parkeerplaatsen ook nog een plekje voor zijn/haar opgeladen auto te vinden. Daarbij nog een ongemak: thuis komen bij slecht weer, de auto aansluiten op een laadpunt (de plannen zijn om deze ook aan de rand van een wijk te plaatsen), en dan bij nacht en ontij vóór het naar bed gaan naar buiten lopen om de opgeladen auto elders te parkeren (een rondje rijden en dan weer naar huis lopen). Volgens de "deskundige" zijn er tegen die tijd wellicht minder auto's. Over de mogelijkheid van bevolkingsaanwas (iedereen wil een auto) wordt niet gerept. Etc., etc.
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
De oplossing is simpel: Plaats een oplader bij alle parkeerplaatsen, en hef parkeerverbod voor autos met verbrandingsmotor op.
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
??; ja; om te laden; laden is immers nog niet naar believen parkeren.
[/quote]
O, is dát de bedoeling? Dat moet men de eigenaren van die elektrische auto's dan eens uitleggen. Staan altijd de hele dag op die plek geparkeerd als ze een dagje vrij hebben.
@witteangora: gelukkig kunnen we één auto kwijt op eigen terrein.
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Inderdaad zie je dat zogenaamde laadpaalkleven (niet voor niets woord van het jaar 2018!) vaak, en dat is nu nog niet verboden. Maar er is al wel een advies over uitgebracht, met als oplossing het briljante woord "stimuleringstarief"
https://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimt ... 9468.lynkx
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Wordt nog ingewikkeld, straks kan je met je verbrandingsmotor auto nergens meer parkeren, lege straten met lege laadpalen en andere gereserveerde parkeerplaatsen, met grote parkeerplaatsen aan de rand van de stad, maar hoe je daar moet komen .........
Als je dus geen geld/eigen parkeerplaats bezit kan je autorijden wel op je buik gaan schrijven, maar welke gevolgen dat dan weer heeft laat zich raden voor de economie, denk zelf maar verder. Ik heb één keer een electrische auto gereden, vanwege het geen geluid maken van die auto schrokken een aantal mensen van die stille hindernis die uit het niets kwam, en met een bereik van drie keer niks.
Den Haag kan dan zo mooi zeggen dat 2030 de datum is, maar zoals altijd kan de politiek veel meer zeggen als waarmaken.
Als je dus geen geld/eigen parkeerplaats bezit kan je autorijden wel op je buik gaan schrijven, maar welke gevolgen dat dan weer heeft laat zich raden voor de economie, denk zelf maar verder. Ik heb één keer een electrische auto gereden, vanwege het geen geluid maken van die auto schrokken een aantal mensen van die stille hindernis die uit het niets kwam, en met een bereik van drie keer niks.
Den Haag kan dan zo mooi zeggen dat 2030 de datum is, maar zoals altijd kan de politiek veel meer zeggen als waarmaken.
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Kwestie van de prijs per KW vervijfvoudigen zodra de auto volgeladen is, moet je es zien hoe snel de gemiddelde Nederlander die auto wél verplaatst.lachenlan schreef: ↑28 jan 2019 21:25De problemen met laadpalen zijn (worden) schier eindeloos. Een laadplaats is geen parkeerplaats. Dit betekent niet alleen voor de bezitters van niet-elektrische auto's minder parkeerplaatsen, maar ook voor de bezitter van een elektrische auto het ongemak om bij deze situatie van minder parkeerplaatsen ook nog een plekje voor zijn/haar opgeladen auto te vinden. Daarbij nog een ongemak: thuis komen bij slecht weer, de auto aansluiten op een laadpunt (de plannen zijn om deze ook aan de rand van een wijk te plaatsen), en dan bij nacht en ontij vóór het naar bed gaan naar buiten lopen om de opgeladen auto elders te parkeren (een rondje rijden en dan weer naar huis lopen). Volgens de "deskundige" zijn er tegen die tijd wellicht minder auto's. Over de mogelijkheid van bevolkingsaanwas (iedereen wil een auto) wordt niet gerept. Etc., etc.
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Die laadpalen zijn wel zo slim dat ze A) weten wie er aan de laadpaal hangt, B) hoelang de auto er mee verbonden is, C) wanneer de auto vol is, en D) oftie na het vol zijn nog aan de paal verbonden is. Vanaf dat moment kunnen ze wel de KW prijs (x5) berekenen alsof hij nog wel aan het laden zou zijn..
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Als je bij volle accu dus niets laden een parkeer tarief laat betalen komen deze plekken eerder vrij.
Dus als je na 6 uren laden vol zit en elk uur extra geld kost voor parkeren.. dan zijn er minder paal klevers!
Maar wat doe je bij een paal voor 2 voertuigen waar wel eens 1 auto staat en zelden 2 voertuigen laden?
Van nu soms teveel palen gaan we straks naar tekort palen dus niet te hard protesteren.
Zelf ga ik daar alleen in geval van nood staan, ik zie bij geen enkele paal een tarief, moet je eerst mobiel pakken en flink zoeken en de stroom is daar zoveel duurder, thuis 11 tot 42 per Kwh goedkoper en bij werkgevers die groot inkopen is het verschil nog erger.
Thuis maar 20.1 cent en bij grotere werkgever 7,31 cent Ex BTW... en de goedkoopste laadpaal was 32 ct. Kwh...
Dus lege palen, ook voor die nu al EV rijden!
Dus als je na 6 uren laden vol zit en elk uur extra geld kost voor parkeren.. dan zijn er minder paal klevers!
Maar wat doe je bij een paal voor 2 voertuigen waar wel eens 1 auto staat en zelden 2 voertuigen laden?
Van nu soms teveel palen gaan we straks naar tekort palen dus niet te hard protesteren.
Zelf ga ik daar alleen in geval van nood staan, ik zie bij geen enkele paal een tarief, moet je eerst mobiel pakken en flink zoeken en de stroom is daar zoveel duurder, thuis 11 tot 42 per Kwh goedkoper en bij werkgevers die groot inkopen is het verschil nog erger.
Thuis maar 20.1 cent en bij grotere werkgever 7,31 cent Ex BTW... en de goedkoopste laadpaal was 32 ct. Kwh...
Dus lege palen, ook voor die nu al EV rijden!
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Gelukkig, weer een nieuw zeurtopic. Ze volgen elkaar nu wel lekker snel op. Gelukkig kunnen we dankzij alle geweldige technologische ontwikkelingen van de laatste decennia wel lekker klagen (voor weinig geld!) op internet over al die technologische veranderingen....
Alle zogenaamde problemen die genoemd worden bij dit onderwerp zijn oplosbaar zonder al te ingewikkelde zaken. Maar goed, het is nieuw dus eng en het moet vooral niet in de buurt komen. Ik lag me rot als al die mensen die zo bang zijn voor veranderingen over 10 jaar opeens niet meer kunnen tanken. Hoewel, de grootste zeurders zullen over 3 jaar wel lyrisch worden als ze hun eerste elektrische auto kopen en vervolgens iedereen voor gek verklaren die nog op brandstof rijdt. Mensen die nu klagen over laadpalen voor de deur klagen dan over de buurman die nog op diesel rijdt.
Alle zogenaamde problemen die genoemd worden bij dit onderwerp zijn oplosbaar zonder al te ingewikkelde zaken. Maar goed, het is nieuw dus eng en het moet vooral niet in de buurt komen. Ik lag me rot als al die mensen die zo bang zijn voor veranderingen over 10 jaar opeens niet meer kunnen tanken. Hoewel, de grootste zeurders zullen over 3 jaar wel lyrisch worden als ze hun eerste elektrische auto kopen en vervolgens iedereen voor gek verklaren die nog op brandstof rijdt. Mensen die nu klagen over laadpalen voor de deur klagen dan over de buurman die nog op diesel rijdt.
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Noem het dan gewoon parkeertarief.sjohie schreef: ↑29 jan 2019 13:14Die laadpalen zijn wel zo slim dat ze A) weten wie er aan de laadpaal hangt, B) hoelang de auto er mee verbonden is, C) wanneer de auto vol is, en D) oftie na het vol zijn nog aan de paal verbonden is. Vanaf dat moment kunnen ze wel de KW prijs (x5) berekenen alsof hij nog wel aan het laden zou zijn..
Overigens vinden benzinerijders dit geen goed plan. In hun optiek kost een laadpaal-plaats dan 2 normale parkeerplekken:
Eentje waar de laadpaal staat, en een waar de volle electrische auto neergezet wordt.
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Het is nu nog wachten op invalidenplaatsen met een laadpaal...
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
De overheid kan ook wachten met het installeren van al die laadpalen en dan over een aantal jaren achter de nieuwe technologische feiten aan gaan lopen. Niet mij keuze.
Re: Ergernis over locatie laadpalen elektrische auto’s in de wijk
Wij, 66 en 60, rijden nu nog benzine maar zijn ook serieus van plan om over ongeveer 5 jaar, als we een betaalbare e-auto kunnen vinden (tweedehands, denk ik), over te stappen. Voorwaarde is dan wel dat wij geen zorg meer hebben voor oude ouders want die wonen 2 uur rijden verderop en met openbaar vervoer zelfs 4 uur dus dat is niet te doen. Een e-auto redt dat niet.
We hopen dan in de toekomst niet zo ver meer te hoeven en zo vaak, kunnen we wel met een e-auto af. Dan moeten we alleen voor de vakantie nog een gewone auto huren.
Probleem is wel dat wij in een aso-buurt wonen. Links, rechts en door het midden worden hier auto's geparkeerd door mensen uit omliggende straten omdat daar niet genoeg plaats is. Ik vrees dat als wij een e-auto kopen en een paal aanvragen, zowel auto als paal geen lang leven beschoren zijn. Onze gewone auto heeft het ook al eens ernstig moeten ontgelden.
Een eind verderop parkeren is geen optie wegens mobiliteitsproblemen - de reden dat we geen invalidenparkeerplaats aanvragen is ook omdat we vrezen dat de hele straat in onze nek springt.
We zullen niet de enigen zijn met deze problematiek. Toch willen we t.z.t. wel overstappen. Niet voor dat klimaatgezanik maar gewoon omdat we elektrisch rijden best wel heel grappig vinden. Als we het geld hadden stond er een Tesla
We hopen dan in de toekomst niet zo ver meer te hoeven en zo vaak, kunnen we wel met een e-auto af. Dan moeten we alleen voor de vakantie nog een gewone auto huren.
Probleem is wel dat wij in een aso-buurt wonen. Links, rechts en door het midden worden hier auto's geparkeerd door mensen uit omliggende straten omdat daar niet genoeg plaats is. Ik vrees dat als wij een e-auto kopen en een paal aanvragen, zowel auto als paal geen lang leven beschoren zijn. Onze gewone auto heeft het ook al eens ernstig moeten ontgelden.
Een eind verderop parkeren is geen optie wegens mobiliteitsproblemen - de reden dat we geen invalidenparkeerplaats aanvragen is ook omdat we vrezen dat de hele straat in onze nek springt.
We zullen niet de enigen zijn met deze problematiek. Toch willen we t.z.t. wel overstappen. Niet voor dat klimaatgezanik maar gewoon omdat we elektrisch rijden best wel heel grappig vinden. Als we het geld hadden stond er een Tesla