LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
Nuon wil fout in jaarafrekening niet corrigeren.
Wat is het geval: Op verzoek van Nuon heb ik de meterstand van de stadsverwarming doorgegeven. Dit verzoek kreeg ik op 2 januari. Omdat ik de stand per 31 december al had genoteerd voor mijzelf heb ik deze doorgegeven. Bij het doorgeven kon ik ook aangeven dat dit de stand per 31 december betrof, dus dat bespaarde mij een loopje naar de meterkast
Na ruim 2 weken heb ik de jaarafrekening over 2018 ontvangen. De meterstanden zijn correct overgenomen. De tarieven op de jaarafrekening wijken af van de tarieven welke Nuon eerder hadden gecommuniceerd en op de site vermeld staan.
Hierop heb ik contact opgenomen en kreeg ik na 5 werkdagen een uitgebreide mail met uitleg en een uitsplitsing van de tarieven naar 2018 én 2019.
Hierdoor werd duidelijk dat een deel van mijn verbruik uit 2018 tegen het (hogere) tarief van 2019 wordt afgerekend, omdat Nuon schat welk deel van het opgegeven verbruik zou toebehoren tot 2019, omdat ze de meterstand van 31 december als de stand per 2 januari verwerken.
In mijn geval is het verbruik in 2019 nul. Na enig aandringen werd ik na 6 werkdagen gebeld met de mededeling dat dit niet gecorrigeerd zou gaan worden, omdat de datum 2 januari te dicht op 31 december ligt. Met dit antwoord moest ik het maar doen.
Op deze wijze pakt Nuon bij elke klant wat extra wat niet van hen is. De naamswijziging naar Vattenfall moet toch door iemand betaald worden ....
Wat is het geval: Op verzoek van Nuon heb ik de meterstand van de stadsverwarming doorgegeven. Dit verzoek kreeg ik op 2 januari. Omdat ik de stand per 31 december al had genoteerd voor mijzelf heb ik deze doorgegeven. Bij het doorgeven kon ik ook aangeven dat dit de stand per 31 december betrof, dus dat bespaarde mij een loopje naar de meterkast
Na ruim 2 weken heb ik de jaarafrekening over 2018 ontvangen. De meterstanden zijn correct overgenomen. De tarieven op de jaarafrekening wijken af van de tarieven welke Nuon eerder hadden gecommuniceerd en op de site vermeld staan.
Hierop heb ik contact opgenomen en kreeg ik na 5 werkdagen een uitgebreide mail met uitleg en een uitsplitsing van de tarieven naar 2018 én 2019.
Hierdoor werd duidelijk dat een deel van mijn verbruik uit 2018 tegen het (hogere) tarief van 2019 wordt afgerekend, omdat Nuon schat welk deel van het opgegeven verbruik zou toebehoren tot 2019, omdat ze de meterstand van 31 december als de stand per 2 januari verwerken.
In mijn geval is het verbruik in 2019 nul. Na enig aandringen werd ik na 6 werkdagen gebeld met de mededeling dat dit niet gecorrigeerd zou gaan worden, omdat de datum 2 januari te dicht op 31 december ligt. Met dit antwoord moest ik het maar doen.
Op deze wijze pakt Nuon bij elke klant wat extra wat niet van hen is. De naamswijziging naar Vattenfall moet toch door iemand betaald worden ....
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
Met een slimme meter heb je daar geen last meer van.
Zijn die nog niet slim? Dan wordt het tijd!
Zijn die nog niet slim? Dan wordt het tijd!
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 18 feb 2019 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
Waar praten we hier over? Een paar eurocent? Het verschil in tarieven in 18 en 19, voor 2 dagen verbruik.In mijn geval is het verbruik in 2019 nul. Na enig aandringen werd ik na 6 werkdagen gebeld met de mededeling dat dit niet gecorrigeerd zou gaan worden, omdat de datum 2 januari te dicht op 31 december ligt. Met dit antwoord moest ik het maar doen.
Ik denk ook niet dat ik die moeite had gedaan als ik Nuon was geweest.. Had gewoon de nota van de komende maand of de volgende eindafrekening met een euro verlaagd.
Maar het staat je vrij om naar de rechter te gaan hoor..
Re: Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
Bij mij gaat het om een paar euro. Het gaat mij er meer om dat Nuon weet dat ze het fout doen en dan zeggen hier moet je het mee doen. Wellicht dat het bij anderen om meer geld gaat. Dit is pas zichtbaar als je de tariefspecificatie opvraagt. Niet erg transparant ...
Re: Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
Het gaat over stadsverwarming.Theotrucker schreef: ↑18 feb 2019 14:50Met een slimme meter heb je daar geen last meer van.
Zijn die nog niet slim? Dan wordt het tijd!
Re: Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
U kunt hiervoor naar de geschillencommissie. Als u dat de moeite waard vindt.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
Er wordt altijd een correctie toegepast om eventuele afwijkingen in voordeel van de klant te hebben. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om elk jaar de meter te laten ijken en exact af te rekenen wat er voorbij de meter gaat. Ik denkt dat dat nog wel nadeliger is dan dit geval.John1999 schreef: ↑18 feb 2019 15:56Bij mij gaat het om een paar euro. Het gaat mij er meer om dat Nuon weet dat ze het fout doen en dan zeggen hier moet je het mee doen. Wellicht dat het bij anderen om meer geld gaat. Dit is pas zichtbaar als je de tariefspecificatie opvraagt. Niet erg transparant ...
Re: Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
Snuffel, dat is onjuist. Als ik die oproep krijg log ik in, selecteer ik de datum waarop ik de stand heb opgenomen en de stand op die datum. Als ik het half januari zou doen vul ik toch ook geen 2 januari in?
John1999
vindt dit leuk