Het totaalbedrag hier is bijna duizend euro. Ik krijg per maand ongeveer 960 euro, hier moet ik de vaste lasten van betalen en van leven. Hoe verwacht wordt dat ik ooit met zo'n bedrag aan kan komen is verbijsterend. Dat mij effectief dus totaal geen tijd is gegeven, is nog veel absurder.
Dus ten eerste:
- Gemeentelijke belastingen is iets waar iemand rond mijn inkomen (bijstandsniveau) vrijstelling voor hoort te krijgen.
Ik heb altijd trouw een verzoek tot vrijstelling ingevuld en meende dus ook dat dit naar behoren is verlopen aangezien ik nooit weer iets heb gehoord.
Ik krijg op een vrijdag ineens een spoed dwangbevel voor betaling over twee jaar van gemeentelijke belastingen.
Dit betekent dus dat mijn aanvraag via formulier nooit in behandeling is genomen. Ergo een fout van de gemeente.
Ik krijg twee dagen de tijd om bezwaar in te dienen of betaling te doen.
Het incassobureau is alleen door de week bereikbaar. Dus de twee dagen die mij gegeven zijn, is Flanderijn niet bereikbaar.
Door een fout van mijn gemeente en een incassobureau wat er domweg afpersingspraktijken op na houdt kom ik in de enorme financiele problemen. Inclusief rechtzaak en deurwaarders als ik dit formulier mag geloven.