LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 mar 2019 20:31
Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het volgende. Mijn man en ik hebben meerdere kinderen die al jarenlang mobiele telefoons hebben en inmiddels ook alle drie een abonnementje. Omdat zij nog minderjarig waren toen we de abonnementen afsloten, staan ze niet op hun naam maar op naam van mij en hun vader. Nu is een van de kinderen 18 geworden, en nu willen we graag het abonnement op haar eigen naam overzetten. Dat hebben we nu twee keer geprobeerd middels een contractovernameformulier, maar telkens wordt zonder opgaaf van redenen de contractovername afgewezen. Aan de telefoon wil de klantenservice van Tele2 niet zeggen waarom die contractovername wordt afgewezen. Er is bij geen van ons gezin sprake van schulden of iets dergelijks, niet nu en niet in het verleden.Tussendoor zijn we ook een keer naar de Tele2 winkel geweest, en daar gaven ze ons het advies om het nog een keer te proberen. Maar het lukt dus niet om het contract over te zetten op haar eigen naam. Heeft iemand hier ervaring mee en een idee wat daar achter zou kunnen zitten? Het enige wat we nu kunnen doen is haar telefoon abonnement gewoon opzeggen en naar een andere provider gaan. En dat is dan ook wat we van plan zijn nu. Maar blijft toch een beetje vreemd dat een telefoonprovider op die manier zijn vaste klanten richting de concurrentie stuurt…
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Als ze aan de telefoon niets willen zeggen, email dan!
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Probeer het eens via hun forum https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Dat ze een aanvraag afwijzen is natuurlijk altijd mogelijk, maar dat ze niet willen zeggen waarom is wel vreemd. Het kan heel goed zijn dat uw dochter bijvoorbeeld niet als kredietwaardig beoordeeld wordt. Indien het een abonnement met een toestel is, betekent het dat er een krediet op naam van uw dochter gezet moet worden, en daar zou bijvoorbeeld de afwijzing op gebaseerd kunnen zijn, maar dat is koffiedik kijken als zij niet willen zeggen waarom.
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
kontrakt opzeggen en een ander aanvragen op haar naam bij een andere provider...
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Dat het een administratieve puinhoop bij Tele-2 is mag inmiddels als bekend worden verondersteld. Binnenkort zijn we daar, hopelijk, vanaf omdat Tele-2 door T-Mobile is ingelijfd en het bij die hele grote provider misschien wel beter geregeld is.
Het contract met uw kinderen zou ik gewoon uitzitten en niet vervroegd opzeggen. Die administratie van Tele-2 is weer wel zo goed dat zij u voor vervroegde opzeggingen gepeperde rekeningen sturen.
Stuur ruim genoeg voor de gestelde termijn voor het niet voortzetten van het contract zelf (!) aan Tele-2 een brief dat u bij afloop van het contract dat niet bij hen voortzet. Laat dat niet aan een ander(e provider) over, want dat gaat bij de ene of andere partij administratief ook wel eens mis. En u heeft dan wel het bewijs in handen dat tijdig de beëindiging met Tele-2 door u is aangezegd.
Met uw 18-jarige dochter kunt u in de tussentijd natuurlijk de onderlinge afrekening van de te maken kosten van dat abonnement vast wel regelen, totdat ze zelf een nieuwe provider gekozen heeft.
Het contract met uw kinderen zou ik gewoon uitzitten en niet vervroegd opzeggen. Die administratie van Tele-2 is weer wel zo goed dat zij u voor vervroegde opzeggingen gepeperde rekeningen sturen.
Stuur ruim genoeg voor de gestelde termijn voor het niet voortzetten van het contract zelf (!) aan Tele-2 een brief dat u bij afloop van het contract dat niet bij hen voortzet. Laat dat niet aan een ander(e provider) over, want dat gaat bij de ene of andere partij administratief ook wel eens mis. En u heeft dan wel het bewijs in handen dat tijdig de beëindiging met Tele-2 door u is aangezegd.
Met uw 18-jarige dochter kunt u in de tussentijd natuurlijk de onderlinge afrekening van de te maken kosten van dat abonnement vast wel regelen, totdat ze zelf een nieuwe provider gekozen heeft.
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Outsourced callcenters. Allebei. Dus het ligt er letterlijk aan wie je (van) waar aan de lijn krijgt. Uiteindelijk hebben we dit soort serviceverlening te danken aan de "zeemeeuwen van kantoor" .
Aan TS:
Gewoon een nieuw goedkoop abonnement-met-nieuw-nummer aanschaffen. Veel makkelijker, en sneller ook nog.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Precies. Over KPN, VodafoneZiggo lezen we nooit klachten,,,,
Frantic2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Dit topic is nadrukkelijk op het tele2 forum aanwezig. Tele2 zegt dat als er een contract is afgesloten met een verkeerde geboortedatum om kinderen op die manier zelf een contract te geven feitelijk een fraude betreft. Over deze zaak wil tele2 in verband met de privacy geen verdere afhandeling over het publieke forum. Er zijn bij tele2 manieren om dit om te zetten zeggen ze maar niet met alle gegevens via het forum. Email heeft tele2 nog niet, het is ook maar een telefoon maatschappij. Contactmogelijkheden bij tele2 zijn telefoon, chat en persoonlijke berichten.
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Hoi Dominica.
Had je het via deze pagina geprobeerd en voldoen jullie aan de voorwaarden?
https://www.tele2.nl/klantenservice/mob ... tovername/
Contract overdragen of overnemen
Wil je een contract overdragen aan een ander of wil je zelf een contract overnemen? Dit noemen wij het overdragen van je dienstenovereenkomst, hierna te noemen contractovername. Je kunt een contract voor een mobiel nummer snel, veilig en simpel op een andere naam zetten. Zonder extra kosten.
Contractovername
Kies voor contractovername wanneer:
Je kind 18 wordt en je kind een eigen contract wil hebben
Je bent gescheiden en het contract op naam van je ex-partner staat
Je het contract van een overleden dierbare wilt overnemen
Vul in bovenstaande gevallen samen het online formulier hieronder in. Zowel diegene die het contract overdraagt als diegene die het contract overneemt. Check voor je dit doet hieronder de belangrijkste voorwaarden.
De belangrijkste voorwaarden voor Tele2 contractovername:
Na het insturen controleren wij of de aanvraag aan alle voorwaarden voldoet. Pas als alles in orde is, kunnen wij jullie aanvraag accepteren. Dit zijn alle voorwaarden waaraan jullie aanvraag moet voldoen:
Jullie zijn allebei ouder dan 18 jaar
Als er een telefoon bij het contract hoort, betaal je deze in 1 keer af voordat je het contractovernameformulier invult.
De reguliere en wettelijk verplichte controles hebben geen negatieve resultaten opgeleverd
Ga jij je contract overdragen? Dan gelden ook deze voorwaarden:
– je contract moet al minimaal 3 maanden lopen
– je mag geen betalingsachterstand van meer dan 2 maanden hebben
– je mag geen lopende aanvraag voor een nieuw abonnement of Sim Only hebben
– je mag geen blokkade hebben, zoals een blokkade voor hoge gebruikskosten
Ga jij het contract overnemen? Dan gelden ook deze voorwaarden:
– je mag niet eerder klant zijn geweest met achterstallige betalingen of andere problemen
– je moet een Nederlands paspoort of ID hebben
Wil je na een overgenomen contract verlengen met een telefoon? Dat kan wanneer je 4 maanden klant bent en van de laatste 4 facturen, de 2 oudste zijn betaald.
Bekijk al onze voorwaarden voor Contractovername.
Had je het via deze pagina geprobeerd en voldoen jullie aan de voorwaarden?
https://www.tele2.nl/klantenservice/mob ... tovername/
Contract overdragen of overnemen
Wil je een contract overdragen aan een ander of wil je zelf een contract overnemen? Dit noemen wij het overdragen van je dienstenovereenkomst, hierna te noemen contractovername. Je kunt een contract voor een mobiel nummer snel, veilig en simpel op een andere naam zetten. Zonder extra kosten.
Contractovername
Kies voor contractovername wanneer:
Je kind 18 wordt en je kind een eigen contract wil hebben
Je bent gescheiden en het contract op naam van je ex-partner staat
Je het contract van een overleden dierbare wilt overnemen
Vul in bovenstaande gevallen samen het online formulier hieronder in. Zowel diegene die het contract overdraagt als diegene die het contract overneemt. Check voor je dit doet hieronder de belangrijkste voorwaarden.
De belangrijkste voorwaarden voor Tele2 contractovername:
Na het insturen controleren wij of de aanvraag aan alle voorwaarden voldoet. Pas als alles in orde is, kunnen wij jullie aanvraag accepteren. Dit zijn alle voorwaarden waaraan jullie aanvraag moet voldoen:
Jullie zijn allebei ouder dan 18 jaar
Als er een telefoon bij het contract hoort, betaal je deze in 1 keer af voordat je het contractovernameformulier invult.
De reguliere en wettelijk verplichte controles hebben geen negatieve resultaten opgeleverd
Ga jij je contract overdragen? Dan gelden ook deze voorwaarden:
– je contract moet al minimaal 3 maanden lopen
– je mag geen betalingsachterstand van meer dan 2 maanden hebben
– je mag geen lopende aanvraag voor een nieuw abonnement of Sim Only hebben
– je mag geen blokkade hebben, zoals een blokkade voor hoge gebruikskosten
Ga jij het contract overnemen? Dan gelden ook deze voorwaarden:
– je mag niet eerder klant zijn geweest met achterstallige betalingen of andere problemen
– je moet een Nederlands paspoort of ID hebben
Wil je na een overgenomen contract verlengen met een telefoon? Dat kan wanneer je 4 maanden klant bent en van de laatste 4 facturen, de 2 oudste zijn betaald.
Bekijk al onze voorwaarden voor Contractovername.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Dat is volgens het forum zo gebeurd en tot tweemaal geweigerd. Tele2 weigert informatie vanwege privacy.
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Niet. Wen er maar aanKees2850 schreef: ↑10 mar 2019 13:38Zoals bij zoveel onderwerpen in dit Radarforum krijg ik de indruk dat ook hier sprake is van een TS-er die even wat roept en verder nergens in geïnteresseerd is. Of wellicht opzetje voor het laatste bericht van @taxikemperman om even een bedrijf of organisatie enige bekendheid te geven? TS schreef dit bericht op 5 maart. Logde10 minuten later nog 1x in. En dat was het dan weer.
En dit is niet het enige onderwerp waarbij dit gebeurt. Hoe actief / alert zijn de moderatoren hierop?
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
En misschien ligt hier ook wel de kern van het probleem. Als het contract is afgesloten met foutieve gegevens (slechte controle van ID dan eigenlijk), dus dat de naam en geboortedatum niet van 1 en dezelfde persoon zijn, is een overname denk ik wel moeilijk. Je moet je namelijk legitimeren als contractant om toestemming te geven tot het overnemen van het contract. Als die contractant niet bestaat, wordt het een lastig verhaal.Theotrucker schreef: ↑10 mar 2019 12:46Dit topic is nadrukkelijk op het tele2 forum aanwezig. Tele2 zegt dat als er een contract is afgesloten met een verkeerde geboortedatum om kinderen op die manier zelf een contract te geven feitelijk een fraude betreft.
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
renewouters schreef: ↑10 mar 2019 12:36Precies. Over KPN, VodafoneZiggo lezen we nooit klachten,,,,
Daarom zit ik dus bij Ziggo, en mobiel bij KPN. .
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Ik had dit probleem bij KPN en wat bleek? Ik had een verouderd abonnement en dat wilde men niet overzetten. Ik mocht gerust een nieuw abonnement afsluiten en vervolgens de gegevens overzetten, dat was geen probleem. Mogelijk is dat hier ook het geval?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
We zullen het nooit weten.