LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Wij hebben begin december een huis gekocht en daarbij een energiecontract bij Energiedirect aangegaan. Belangrijk om te weten: de vorige bewoners hadden een eigen bedrijf maar niet op het adres van mijn huis. Zij hadden ooit een contract bij Eneco Business maar zijn al half juni 2018 overgestapt naar een ander provider. Na drie weken ontving ik een bericht dat Energiedirect mijn contract had opgezegd. Via de netwerkbeheerder Enexis en via Energiedirect kwamen we erachter dat Eneco Business zomaar een nieuw energiecontract was aangegaan op naam van de firma van de oude bewoners op mijn adres! Dit ging alleen over de elektriciteit. Na veel over en weer bellen en emailen werd Energiedirect half januari weer mijn provider.
Zes dagen daarna ontving ik wederom een bericht dat mijn energiecontract met Energiedirect was opgezegd. Dit keer het gasgedeelte en WEER door Eneco Business. Ik heb helemaal geen doen met die gasten! Helaas duurde het dit keer veel langer om het op te lossen vanwege de lakse houding van Eneco. Wachttijden aan de telefoon, niet reageren op emails. Het is zelfs zo dat het tot op managementniveau werd geescaleerd. Twee maanden precies. De oude bewoners van mijn huis hebben nu van ENECO Business een rekening van 141 euro van de levering van gas op mijn adres gekregen. De vraag is: wie moet deze rekening betalen?? Ik, de oude bewoners, Eneco? Wij zijn hier allemaal de dupe van Eneco Business. Wat zijn onze rechten hierin?
Alvast bedankt.
Zes dagen daarna ontving ik wederom een bericht dat mijn energiecontract met Energiedirect was opgezegd. Dit keer het gasgedeelte en WEER door Eneco Business. Ik heb helemaal geen doen met die gasten! Helaas duurde het dit keer veel langer om het op te lossen vanwege de lakse houding van Eneco. Wachttijden aan de telefoon, niet reageren op emails. Het is zelfs zo dat het tot op managementniveau werd geescaleerd. Twee maanden precies. De oude bewoners van mijn huis hebben nu van ENECO Business een rekening van 141 euro van de levering van gas op mijn adres gekregen. De vraag is: wie moet deze rekening betalen?? Ik, de oude bewoners, Eneco? Wij zijn hier allemaal de dupe van Eneco Business. Wat zijn onze rechten hierin?
Alvast bedankt.
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Ik neem aan dat bij de overdracht van het huis de standen opgenomen zijn en na afwikkeling van die ellende met Eneco die standen gehanteerd zijn alsmede de eindstand? Dan hebt u dat gas verbruikt en zult u moeten betalen.
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Hoe bedoelt u standen? Ik ben onrechtmatig behandeld hier. Ik heb alle standen netjes aan Energiedirect doorgegeven. Waarom zou ik Eneco moeten betalen omdat zij onrechtmatig en ZONDER mijn toestemming zomaar een contract zijn aangegaan? Ja, ik heb gas verbruikt. En ik weiger Eneco Business te betalen. Zij hebben al toegegeven fout te zijn. Volgens Energiedirect mag Eneco Business cobform de afspraken op de energiemarkt geen rekening sturen.
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Hebben we het hier over een zakelijk (eneco business) en een particulier (energiedirect) contract, of is dat laatste ook een zakelijk contract?
-
- Berichten: 12785
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Als de rekening van uw verbruik is zal u moeten betalen. Of u nu aan energie direct of eneco zou moeten betalen is lood om oud ijzer. U hebt het verbruikt. Mee dan alleen uw verbruik bent u niet verplicht.
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Het gaat om een particulier contract dat ik had met Energiedirect. Eneco Business heeft er een zakelijk contract van gemaakt door eenzijdig en zonder mijn toestemming mijn particulier contract op te zeggen. Het nieuwe contract vabmn Eneco Business stond op mijn adres maar op naam van het bedrijf van de oude bewoners van het huis.
Ik ben verbijsterd dat dit zomaar kan in Nederland. Ik heb nog nooit contact gehad met Eneco Business.
Ik ben verbijsterd dat dit zomaar kan in Nederland. Ik heb nog nooit contact gehad met Eneco Business.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Ik denk dat u zich erop kunt beroepen dat u geen overeenkomst met Eneco heeft, en enkel gehouden kunt worden uw verbruik tegen de tarieven van uw EnergieDirect contract te voldoen (aan EnergieDirect).
Elke andere vorm van afrekening zou ik met plezier na dagvaarding door Eneco aan de kantonrechter voorleggen.
Elke andere vorm van afrekening zou ik met plezier na dagvaarding door Eneco aan de kantonrechter voorleggen.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
U vraagt in uw OP “wie moet dat betalen?”
En later schrijft u, dat ga ik niet betalen. Prima toch, maar dan hoeft u het ook niet te vragen. U hebt het gewoon gebruikt.
En later schrijft u, dat ga ik niet betalen. Prima toch, maar dan hoeft u het ook niet te vragen. U hebt het gewoon gebruikt.
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
De Ts vraagt helemaal niet aan Wie er betaald moet worden, maar door WIE.
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Zo natuurlijk is dat niet, Eneco kan gewoon betaling (tegen de particuliere tarieven van Energiedirect) vorderen op basis van ongerechtvaardigde verrijking.
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
wat een ongelofelijke puinzooi maken die energieleveranciers ervan. En dan vervolgens niet thuis geven. Wordt echt tijd dat de overheid gaat opreden, en ook vette boetes uit gaat delen. Kan echt niet. Aangezien ze het zelf niet door hebben en niet willen leren blijkbaar moet er dan van bovenaf maar forse druk uitgeoefend worden.
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Dan moet eerst duidelijk zijn, dat die dagen niet aan energiedirect betaald moet worden. Anders is er natuurlijk geen sprake van ongerechtvaardigde verrijking....maar van dubbel betalen.
Ik zou Eneco rechtstreeks verwijzen naar energiedirect. Laat die het maar onderling oplossen.
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Dat laatste vind ik ook de meest voor de hand liggende route.
BL2
, Theotrucker
en BreejKC
vinden dit leuk
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Oftwel simpel berichtje aan eneco.:
"Wij hebben geen overeenkomst met u voor energielevering, uw factuur zal dan ook als niet ontvangen worden beschouwd.
"Wij hebben geen overeenkomst met u voor energielevering, uw factuur zal dan ook als niet ontvangen worden beschouwd.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Als er geen contract met Eneco bestaat, dan hoeft er natuurlijk helemaal niets aan Eneco betaald te worden.NeoDutchio schreef: ↑20 mar 2019 16:29Als de rekening van uw verbruik is zal u moeten betalen. Of u nu aan energie direct of eneco zou moeten betalen is lood om oud ijzer. U hebt het verbruikt. Mee dan alleen uw verbruik bent u niet verplicht.
Als de bakker bij u dagelijks ongevraagd een brood bezorgd, hoeft u daar ook niet voor te betalen. Ook niet wanneer u dat brood vervolgens opeet.
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Dus als de bakker u dagelijks een brood brengt, zonder dat u dat echt wenst, moet u eind van de maand aan de bakker 30 of 31 maal €2,50 betalen?
TS heeft een geldig energiecontract. Met Energiedirect. Daaraan moet TS inderdaad de verbruikte energie voldoen. Met Eneco heeft TS niets te maken.
Hoe Eneco en Energiedirect hun administratieve puinhoop onderling oplossen, daar staat TS volledig buiten.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Dat klopt natuurlijk.
Maar waarom ook niet in contact treden met de oude bewoners?
Beide energiecontracten naast elkaar leggen, begin- en eindstanden en data verifiëren en dit gezamenlijk, onderbouwd terugkoppelen naar en ED en ENECO en dit in een aangetekende , door beiden ondertekende , brief naar beide energieboeren sturen?
Misschien was het wel een jaar-eindafrekening nd oude bewoners toe?
Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar het is nu een zooitje en TS zit er maar mooi mee.
Maar waarom ook niet in contact treden met de oude bewoners?
Beide energiecontracten naast elkaar leggen, begin- en eindstanden en data verifiëren en dit gezamenlijk, onderbouwd terugkoppelen naar en ED en ENECO en dit in een aangetekende , door beiden ondertekende , brief naar beide energieboeren sturen?
Misschien was het wel een jaar-eindafrekening nd oude bewoners toe?
Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar het is nu een zooitje en TS zit er maar mooi mee.
Re: Problemen energiecontracten Eneco oude bewoners
Nee. Maar wél als je dat brood die hele maand netjes hebt geconsumeerd omdat je dacht dat je eigen bakker het bracht.Ivo.w schreef: ↑22 mar 2019 00:03Dus als de bakker u dagelijks een brood brengt, zonder dat u dat echt wenst, moet u eind van de maand aan de bakker 30 of 31 maal €2,50 betalen?