LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen Designonstock.com
Problemen Designonstock.com
Enkele maanden terug heb ik 2 banken van Designonstock.com bij een gerenomeerde zaak aangeschaft. Ondanks een mooi ontwerp is bij een van de banken de bekleding niet goed (staat rond in een van de hoeken) en zakt de bank aan een kant toenemend door. De andere bank heeft helemaal geen problemen. Vandaag is dit door een extern bedrijf (POS Leeuwarden) aangepast. Door de servicebeurt is het slechter geworden; de stof staat veel minder strak. Dit heb ik weer gemeld bij bovenstaande zaak.
Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn die ook problemen hebben of juist zeer tevreden zijn?
Nieuwe ontwikkelingen:
4/11/11 beide banken gaan terug naar Designonstock.com voor reparatie.
Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn die ook problemen hebben of juist zeer tevreden zijn?
Nieuwe ontwikkelingen:
4/11/11 beide banken gaan terug naar Designonstock.com voor reparatie.
Laatst gewijzigd door jjsmits op 04 nov 2011 16:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen Designonstock.com
Bij design betaal je niet altijd voor de kwaliteit maar vaak meer voor de naam. Vergelijkbare banken zijn volop te krijgen voor veel lagere prijzen. Maar waarom wacht je de ontwikkelingen niet gewoon af zonder het eerst op zo'n forum te zetten?
Re: Problemen Designonstock.com
DesignonStock is een interessant merk van designbanken. Zij hebben bijzonder mooie ontwerpen en maken gebruik van hoogwaardige leveranciers van bekledingsstoffen zoals kvadrat en ploeg.
Om een scherpe prijs te realiseren tov aanbieders zoals Gelderland, Rolf Benz etc besparen zij echter op productie van frames. Het toepassen van spaanplat is niet per definitie negatief. Zorgwekkend is de manier waarop zij de bevestigingen in het frame maken.
Wat is exact je klacht aangaande de stof? Of heb je klacht over de stoffeerwijze?
Om een scherpe prijs te realiseren tov aanbieders zoals Gelderland, Rolf Benz etc besparen zij echter op productie van frames. Het toepassen van spaanplat is niet per definitie negatief. Zorgwekkend is de manier waarop zij de bevestigingen in het frame maken.
Wat is exact je klacht aangaande de stof? Of heb je klacht over de stoffeerwijze?
Janssen24
vindt dit leuk
Re: Problemen Designonstock.com
Is deze klacht nu naar tevredenheid opgelost?
Ik heb begrepen dat Designonstock onderdeel is van DMG (het grote keuken,meubel en badkamer bedrijf uit Waalwijk). Op de diverse fora staat DMG nou niet bekend om een goede aftersales. Eerder het omgekeerde.
Ik heb begrepen dat Designonstock onderdeel is van DMG (het grote keuken,meubel en badkamer bedrijf uit Waalwijk). Op de diverse fora staat DMG nou niet bekend om een goede aftersales. Eerder het omgekeerde.
Re: Problemen Designonstock.com
Hi
Designonstock is gevestigd te Waalwijk maar is absoluut geen eigendom van Mandemakers, maar is onderdeel van dutch quality group.
Mandemakers (piet klerkx en riant/stoutenbeek) zijn overigens wel dealer van designonstock.
Designonstock is gevestigd te Waalwijk maar is absoluut geen eigendom van Mandemakers, maar is onderdeel van dutch quality group.
Mandemakers (piet klerkx en riant/stoutenbeek) zijn overigens wel dealer van designonstock.
Re: Problemen Designonstock.com
Actualisatie melding op eerder forum: enkele maanden terug heb ik 2 banken van Designonstock.com bij Jan de Jong Interieur in Leeuwarden aangeschaft. Ondanks een mooi ontwerp is bij een van de banken de bekleding niet goed (staat rond in een van de hoeken) en zakt de bank aan een kant toenemend door. De andere bank heeft helemaal geen problemen. Vandaag is dit door een extern bedrijf (POS Leeuwarden) aangepast. Door de servicebeurt is het slechter geworden; de stof staat veel minder strak. Dit heb ik weer gemeld bij bovenstaande zaak en uiteindelijk zijn de banken terug geweest naar Designonstock.com. Dit heeft voorgaande problemen niet opgelost; er lijkt zelfs niets gebeurd te zijn. Voorgaande is daarna niet weer opgepakt door Jan de Jong Interieur. De bank is steeds slechter geworden. Ik raad daarom gezien voorgaande Designonstock en Jan de Jong Interieur in Leeuwarden af.
Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn die ook problemen hebben of juist zeer tevreden zijn?
Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn die ook problemen hebben of juist zeer tevreden zijn?
Re: Problemen Designonstock.com
Uw eerste bericht was uit 2011 en daar heeft u nooit gereageerd op reacties.
Ook verwijdert u uw eigen berichten.
Wat wilt u hier bereiken ?
Ook verwijdert u uw eigen berichten.
Wat wilt u hier bereiken ?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Problemen Designonstock.com
jjsmits schreef:Actualisatie melding op eerder forum: enkele maanden terug heb ik 2 banken van Designonstock.com bij Jan de Jong Interieur in Leeuwarden aangeschaft. Ondanks een mooi ontwerp is bij een van de banken de bekleding niet goed (staat rond in een van de hoeken) en zakt de bank aan een kant toenemend door. De andere bank heeft helemaal geen problemen. Vandaag is dit door een extern bedrijf (POS Leeuwarden) aangepast. Door de servicebeurt is het slechter geworden; de stof staat veel minder strak. Dit heb ik weer gemeld bij bovenstaande zaak en uiteindelijk zijn de banken terug geweest naar Designonstock.com. Dit heeft voorgaande problemen niet opgelost; er lijkt zelfs niets gebeurd te zijn. Voorgaande is daarna niet weer opgepakt door Jan de Jong Interieur. De bank is steeds slechter geworden. Ik raad daarom gezien voorgaande Designonstock en Jan de Jong Interieur in Leeuwarden af.
Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn die ook problemen hebben of juist zeer tevreden zijn?
Re: Problemen Designonstock.com
Wat is er 'geactualiseerd' in het bericht? Lijkt sterk op het bericht van 7 jaar (!) geleden. Is er iets in de situatie veranderd?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Problemen Designonstock.com
Het zal wel de bedoeling zijn om iemand onder druk te zetten en na oplossing van het geschil alles wat negatief was weer te verwijderen.
Re: Problemen Designonstock.com
Onderwerpen samengevoegd
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Problemen Designonstock.com
Hebben jullie het topic wel goed doorgelezen ?Radar schreef:Onderwerpen samengevoegd
Dit is exact hetzelfde verhaal wat in 2011 is gepost, alleen nu zijn de banken 2 maand oud.
De logica mist compleet en dit is gewoon iemand die de naam design on stock wil beschadigen.
jjsmits schreef:Actualisatie melding op eerder forum: enkele maanden terug heb ik 2 banken van Designonstock.com bij Jan de Jong Interieur in Leeuwarden aangeschaft. Ondanks een mooi ontwerp is bij een van de banken de bekleding niet goed (staat rond in een van de hoeken) en zakt de bank aan een kant toenemend door. De andere bank heeft helemaal geen problemen. Vandaag is dit door een extern bedrijf (POS Leeuwarden) aangepast. Door de servicebeurt is het slechter geworden; de stof staat veel minder strak. Dit heb ik weer gemeld bij bovenstaande zaak en uiteindelijk zijn de banken terug geweest naar Designonstock.com. Dit heeft voorgaande problemen niet opgelost; er lijkt zelfs niets gebeurd te zijn. Voorgaande is daarna niet weer opgepakt door Jan de Jong Interieur. De bank is steeds slechter geworden. Ik raad daarom gezien voorgaande Designonstock en Jan de Jong Interieur in Leeuwarden af.
Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn die ook problemen hebben of juist zeer tevreden zijn?
Enkele maanden terug wordt er gezegd. Hoe is dat te combineren met het bericht uit 2011 ?
Re: Problemen Designonstock.com
Ook ik zou mij graag willen mengen in deze discussie omtrent het merk Design on stock.
Zo'n 7 jaar geleden een hoekbank van het type Bloq aangeschaft. Een strak ogende bank met moderne vormgeving.
Al vrij snel ontstond er een lelijke plooi t.h.v. rug- en armleuning van het 'lounge-deel'
Dit leek te worden veroorzaakt door een slechte afwerking aan de binnenzijde t.h.v. armleuning overlopend naar de rugleuning.
Dit teruggekoppeld richting Design on stock en zij hebben netjes de bank weer meegenomen voor onderzoek en hebben aangeboden om de rugleuning met lelijke plooi opnieuw te laten vullen met koudschuim-vulling.
Na een maand de bank weer thuis te hebben staan, kwam dezelfde plooi weer terug in beeld.
Omdat ik deze plooien nooit op de showroom-modellen heb gezien ben ik eens gaan voelen aan de binnenzijde van zo'n showroom-model.
Waar ik bij ons 'productie-model' vrij gemakkelijk met mijn hand achter de rugleuning kon komen en het houten frame kon voelen, was dat bij het showroom-model onmogelijk, deze was aan de binnenzijde in zijn geheel netjes dicht gestikt..
Opnieuw contact opgenomen met Design on stock en kreeg een jongeman aan de lijn die door de productiehal liep en mij tijdens zijn ronde te woord stond. Hij vertelde mij dat hij heel toevallig langs een paar Bloq-banken liep en met mijn informatie ging controleren of ook deze banken aan de binnenzijde niet waren dicht gestikt. Dit bleek volgens hem het geval. Tevens vertelde hij dat de ontwikkeling van deze banken niet stilstond en zij continu verbeteringen toepasten.
Mijn vermoeden dat er een kwalitatief beter 'showroom-model' wordt geproduceerd naast het mindere 'productie-model' bleek volgens hem onjuist.
Hij vertelde mij juist dat de showroom-modellen blijkbaar ouder waren dan ons 'productie-model' gezien de afwijkingen aan de binnenzijde..
Al die jaren ben ik hier maar vanuit gegaan, totdat ik vandaag 30-3-2019 op bezoek was bij fa. Eierkamp voor een nieuwe tafel.
Verderop zag ik een Bloq-bank staan van Design on stock in precies dezelfde kleur zoals ik die toendertijd had besteld..
Ik was toch benieuwd hoe het er na 7 jaar voorstond met die zogenaamde door-ontwikkeling..
Ik zag dat het Design on stock logo op de achterzijde van beide delen was veranderd/vernieuwd en ik dus met zekerheid kon zeggen dat dit een nieuwer model moest zijn..
En ja hoor, ook dit model was aan de binnenzijde in zijn geheel netjes dicht gestikt/afgewerkt.
Het lijkt er toch sterk op dat Design on stock twee modellen produceert. Een oerdegelijk 'showroom-model' waar tig mensen op plaats kunnen nemen en er geen plooien kunnen ontstaan. En een aan de binnenzijde 'afgeraffeld' productie-model, waardoor er op sommige plaatsen flinke plooien kunnen gaan ontstaan.
Design on stock heeft mij diep teleurgesteld en zal in dit huis nooit meer terugkomen.
Zo'n 7 jaar geleden een hoekbank van het type Bloq aangeschaft. Een strak ogende bank met moderne vormgeving.
Al vrij snel ontstond er een lelijke plooi t.h.v. rug- en armleuning van het 'lounge-deel'
Dit leek te worden veroorzaakt door een slechte afwerking aan de binnenzijde t.h.v. armleuning overlopend naar de rugleuning.
Dit teruggekoppeld richting Design on stock en zij hebben netjes de bank weer meegenomen voor onderzoek en hebben aangeboden om de rugleuning met lelijke plooi opnieuw te laten vullen met koudschuim-vulling.
Na een maand de bank weer thuis te hebben staan, kwam dezelfde plooi weer terug in beeld.
Omdat ik deze plooien nooit op de showroom-modellen heb gezien ben ik eens gaan voelen aan de binnenzijde van zo'n showroom-model.
Waar ik bij ons 'productie-model' vrij gemakkelijk met mijn hand achter de rugleuning kon komen en het houten frame kon voelen, was dat bij het showroom-model onmogelijk, deze was aan de binnenzijde in zijn geheel netjes dicht gestikt..
Opnieuw contact opgenomen met Design on stock en kreeg een jongeman aan de lijn die door de productiehal liep en mij tijdens zijn ronde te woord stond. Hij vertelde mij dat hij heel toevallig langs een paar Bloq-banken liep en met mijn informatie ging controleren of ook deze banken aan de binnenzijde niet waren dicht gestikt. Dit bleek volgens hem het geval. Tevens vertelde hij dat de ontwikkeling van deze banken niet stilstond en zij continu verbeteringen toepasten.
Mijn vermoeden dat er een kwalitatief beter 'showroom-model' wordt geproduceerd naast het mindere 'productie-model' bleek volgens hem onjuist.
Hij vertelde mij juist dat de showroom-modellen blijkbaar ouder waren dan ons 'productie-model' gezien de afwijkingen aan de binnenzijde..
Al die jaren ben ik hier maar vanuit gegaan, totdat ik vandaag 30-3-2019 op bezoek was bij fa. Eierkamp voor een nieuwe tafel.
Verderop zag ik een Bloq-bank staan van Design on stock in precies dezelfde kleur zoals ik die toendertijd had besteld..
Ik was toch benieuwd hoe het er na 7 jaar voorstond met die zogenaamde door-ontwikkeling..
Ik zag dat het Design on stock logo op de achterzijde van beide delen was veranderd/vernieuwd en ik dus met zekerheid kon zeggen dat dit een nieuwer model moest zijn..
En ja hoor, ook dit model was aan de binnenzijde in zijn geheel netjes dicht gestikt/afgewerkt.
Het lijkt er toch sterk op dat Design on stock twee modellen produceert. Een oerdegelijk 'showroom-model' waar tig mensen op plaats kunnen nemen en er geen plooien kunnen ontstaan. En een aan de binnenzijde 'afgeraffeld' productie-model, waardoor er op sommige plaatsen flinke plooien kunnen gaan ontstaan.
Design on stock heeft mij diep teleurgesteld en zal in dit huis nooit meer terugkomen.
Laatst gewijzigd door Janssen24 op 31 mar 2019 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen Designonstock.com
Vreemde conclusie, immers die kunt je pas met zekerheid stellen als je nu een nieuwe bank besteld, misschien zijn alle nieuwe banken wel "doorgestikt" nav. je klacht van 7 jaren geleden.Het lijkt er toch sterk op dat Design on stock twee modellen produceert.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Problemen Designonstock.com
"Hollands Design" en de verkooppunten die allemaal 1-A-kwaliteitsniveau garanderen, staan kras in tegenstelling tot de hier genoemde 'ervaringen''. POS zal ook de eigen bevindingen aan de fabrikant teruggemeld hebben.
Zodra een verkooppunt reclamaties niet meer zelf wil afhandelen, zal het product snel uit de collectie genomen worden en het aantal verkooppunten redelijk snel gereduceerd raken ... m.a.w. het wordt een spiraal naar beneden, die begint met onopgeloste klachten zoals hier gepost. Wie voor uniek design bereid is te betalen, wil geen gedoe!
TIP voor designliefhebbers: Maak foto's van de verschillen in de producten die u heeft gezien. Daarmee kunt u de ontwerper confronteren ... en stuur uw hier geposte topic gelijk eens mee!
Ik heb zoiets ook meegemaakt, waarbij de mallen bij de productie en het oorspronkelijke vakkundige personeel niet meer correct werkten resp. vervangen waren. Afgekeurde producten vind je dan regelmatig terug in zaakjes die het product (zonder logo) afnemen en gereduceerd aanbieden.
https://www.designonstock.com/nl/prakti ... zekerheid/
Ik ga ervan uit, dat ontwerpers voor Designonstock.com graag overleven en geen krasjes op hun ontwerp dulden ... !
Zodra een verkooppunt reclamaties niet meer zelf wil afhandelen, zal het product snel uit de collectie genomen worden en het aantal verkooppunten redelijk snel gereduceerd raken ... m.a.w. het wordt een spiraal naar beneden, die begint met onopgeloste klachten zoals hier gepost. Wie voor uniek design bereid is te betalen, wil geen gedoe!
TIP voor designliefhebbers: Maak foto's van de verschillen in de producten die u heeft gezien. Daarmee kunt u de ontwerper confronteren ... en stuur uw hier geposte topic gelijk eens mee!
Ik heb zoiets ook meegemaakt, waarbij de mallen bij de productie en het oorspronkelijke vakkundige personeel niet meer correct werkten resp. vervangen waren. Afgekeurde producten vind je dan regelmatig terug in zaakjes die het product (zonder logo) afnemen en gereduceerd aanbieden.
https://www.designonstock.com/nl/prakti ... zekerheid/
Ik ga ervan uit, dat ontwerpers voor Designonstock.com graag overleven en geen krasjes op hun ontwerp dulden ... !
Komkommertijd
en Janssen24
vinden dit leuk
Re: Problemen Designonstock.com
Het lijkt inderdaad een vreemde conclusie, maar hoe kan het dat alle showroom-modellen toendertijd, allemaal netjes waren dichtgestikt? (Heb dit bij 6 woonwinkels geconstateerd) Als ik een product in de winkel zie, mag ik er vanuit gaan dat dit hetzelfde product is wat ik aanschaf. Voor mij voelt dit als oplichting.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Problemen Designonstock.com
Modelwijzigingen komen overal voor.Janssen24 schreef: ↑31 mar 2019 13:48Het lijkt inderdaad een vreemde conclusie, maar hoe kan het dat alle showroom-modellen toendertijd, allemaal netjes waren dichtgestikt? (Heb dit bij 6 woonwinkels geconstateerd) Als ik een product in de winkel zie, mag ik er vanuit gaan dat dit hetzelfde product is wat ik aanschaf. Voor mij voelt dit als oplichting.
Het gebruik van het woord oplichting diskwalificeert u voor verdere inhoudelijke discussie.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Problemen Designonstock.com
Als u mijn vorige reacties goed had gelezen, dan was u waarschijnlijk niet met uw opmerkingen over 'modelwijzigingen en inhoudelijk discusseren' gekomen..crazyme schreef: ↑31 mar 2019 17:53Modelwijzigingen komen overal voor.Janssen24 schreef: ↑31 mar 2019 13:48Het lijkt inderdaad een vreemde conclusie, maar hoe kan het dat alle showroom-modellen toendertijd, allemaal netjes waren dichtgestikt? (Heb dit bij 6 woonwinkels geconstateerd) Als ik een product in de winkel zie, mag ik er vanuit gaan dat dit hetzelfde product is wat ik aanschaf. Voor mij voelt dit als oplichting.
Het gebruik van het woord oplichting diskwalificeert u voor verdere inhoudelijke discussie.
We praten over één model met twee verschillende uitvoeringen in dezelfde tijdspanne.
Design on stock zegt dat alle Bloq-modellen een open binnenzijde hebben, terwijl alle showroom-uitvoeringen, uit dezelfde tijd, in zijn geheel zijn dichtgemaakt.
Nu dus ook het nieuwe Bloq showroom-model wat ik afgelopen weekend aantrof in een woonwinkel.
Ik ben daarom ook benieuwd of er hier kopers zijn van hetzelfde Bloq-model, die bovenstaande kunnen bevestigen noch ontkennen.