Maar waarom heeft de wetgever bij het invoeren van het herroepingsrecht dit niet doorgetrokken naar de offline winkels? Het antwoord daarop zou weleens jouw vraag kunnen beantwoorden. Wat zou er online mis kunnen gaan? Wat zou er offline mis kunnen gaan? Wat is er anders bij een consument die een winkel binnen stap en een consument die online iets koopt? Probeer het herroepingsrecht even helemaal weg te denken; zowel offline als online geldt koop=koop en redeneer vanuit daar voor beide situaties tegen welke problemen de consument zou kunnen aanlopen.fonsflons schreef: ↑03 apr 2019 22:31Ook hier stel ik precies andersom dan jij weergeeft.
Ik vraag mij af waarom men heeft besloten de online consument beter te beschermen (in gelijke situaties.)
Op jouw vraag bestaat namelijk geen antwoord. Men heeft niet besloten de offline consument minder te gaan beschermen toen online ontstond. Dit is gelijk gebleven.
Zou ik dan toch een antwoord moeten geven in de stijl van antwoorden die jij geeft op mijn vragen: omdat dit zo afgesproken is.
Nietszeggend dus.
Ten aanzien van jou andere punt. Zou de wetgeving er echt duidelijker op worden als een scala producten zou worden uitgezonderd? Vergeet niet dat we in een technologisch gezien snel ontwikkelend wereld leven; m.a.w. de termen zouden zo breed/vaag, maar tegelijkertijd duidelijk mogelijk moeten zijn om zo veel als mogelijk discussies te beperken over wat wel/niet onder de uitzonderingen valt. En waar trek je de grens?