LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 apr 2019 19:01
Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Hoi,
Via deze weg zoek ik wat hulp over welke stappen te ondernemen.
In 2010 heb ik in een tmobile winkel een tmobile iphone verzekeringspakket afgesloten en die verzekering werd uitgevoerd door proassistverzekeringenbv.
In 2014 is mijn telefoon een keer gecrashed en ik kreeg netjes een nieuwe. Helemaal tevreden leefde ik verder.
Tot woensdag mijn telefoon viel en kapot was. Ik op zoek naar het telefoonnummer. Is er helemaal geen website meer te vinden.
Een telefoonnummer van Tmobile gekregen. 'Nu niet in gebruik.'
-Internet leert mij dat het bedrijf proassistverzekeringenbv in oktober 2014 failliet.
-Op mijn afschriften staat nu proassistbenelux.bv. Elk kwartaal word er een 36 eu afgeschreven. Ergens in 2017 is ProAssistBenelux veranderd naar PROASSISTBENELUX.
-Proassist benelux is op 1 november 2016 gestart en zitten letterlijk 1 deur naast proassistverzekeringen.
-Er is een curator voor Proassistverzekeringenbv. Deze belt me hopelijk terug.
-Weet de curator dan niet van deze praktijken? Mijn contract is een soort van doorgegeven ofzo.
-Ik heb een keer(zal dan dus in 2016 geweest zijn) iets gelezen(mail of post) dat er iets gebeurde. Maar ik weet niet wat.
-Ik heb nu eigenlijk geen idee waar ik de verzekering zou moeten opzeggen? (beetje angst voor enge deurwaarders waar ik niets van snap). Het telefoonnummer werkt niet. De email die ik heb is denk ik een oude.
-Kan ik nog geld terug krijgen?
-Moet Tmobile mij een nieuwe telefoon geven? (Ik moet nou immers een nieuwe.)
Nou ja, zijn hier dus mensen die van dit soort gebeuren iets weten?
Via deze weg zoek ik wat hulp over welke stappen te ondernemen.
In 2010 heb ik in een tmobile winkel een tmobile iphone verzekeringspakket afgesloten en die verzekering werd uitgevoerd door proassistverzekeringenbv.
In 2014 is mijn telefoon een keer gecrashed en ik kreeg netjes een nieuwe. Helemaal tevreden leefde ik verder.
Tot woensdag mijn telefoon viel en kapot was. Ik op zoek naar het telefoonnummer. Is er helemaal geen website meer te vinden.
Een telefoonnummer van Tmobile gekregen. 'Nu niet in gebruik.'
-Internet leert mij dat het bedrijf proassistverzekeringenbv in oktober 2014 failliet.
-Op mijn afschriften staat nu proassistbenelux.bv. Elk kwartaal word er een 36 eu afgeschreven. Ergens in 2017 is ProAssistBenelux veranderd naar PROASSISTBENELUX.
-Proassist benelux is op 1 november 2016 gestart en zitten letterlijk 1 deur naast proassistverzekeringen.
-Er is een curator voor Proassistverzekeringenbv. Deze belt me hopelijk terug.
-Weet de curator dan niet van deze praktijken? Mijn contract is een soort van doorgegeven ofzo.
-Ik heb een keer(zal dan dus in 2016 geweest zijn) iets gelezen(mail of post) dat er iets gebeurde. Maar ik weet niet wat.
-Ik heb nu eigenlijk geen idee waar ik de verzekering zou moeten opzeggen? (beetje angst voor enge deurwaarders waar ik niets van snap). Het telefoonnummer werkt niet. De email die ik heb is denk ik een oude.
-Kan ik nog geld terug krijgen?
-Moet Tmobile mij een nieuwe telefoon geven? (Ik moet nou immers een nieuwe.)
Nou ja, zijn hier dus mensen die van dit soort gebeuren iets weten?
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Het klinkt alsof de verzekeraar failliet is gegaan, en dat er een doorstart is gemaakt en dat je contract/polis is overgenomen.
Dus in feite zou je je schade gewoon moeten melden bij de nieuwe partij...
Vreemd als je nooit een bericht van ze hierover hebt ontvangen.
Maar hebben we het nu over een telefoon van bijna 10 jaar oud?!
Dus in feite zou je je schade gewoon moeten melden bij de nieuwe partij...
Vreemd als je nooit een bericht van ze hierover hebt ontvangen.
Maar hebben we het nu over een telefoon van bijna 10 jaar oud?!
Laatst gewijzigd door k2p op 05 apr 2019 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Florentina1234
vindt dit leuk
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Als T-Mobile u de verzekering heeft verkocht zou ik naar T-Mobile gaan. Zij zijn de verkopende partij
Florentina1234
vindt dit leuk
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Dan zou ik maar proberen om die informatie te achterhalen, want waarschijnlijk is dat dé cruciale informatie die u op dit moment mist.Florentina1234 schreef: ↑04 apr 2019 19:37-Ik heb een keer(zal dan dus in 2016 geweest zijn) iets gelezen(mail of post) dat er iets gebeurde. Maar ik weet niet wat.
Deurwaarders zou ik mij niet zo druk om maken, tenzij u de premie niet meer gaat betalen.Florentina1234 schreef: ↑04 apr 2019 19:37-Ik heb nu eigenlijk geen idee waar ik de verzekering zou moeten opzeggen? (beetje angst voor enge deurwaarders waar ik niets van snap). Het telefoonnummer werkt niet. De email die ik heb is denk ik een oude.
Waarvan zou u geld terug moeten krijgen?
schijnbaar is uw verzekering overgenomen door proassist benelux, dus zult u daar moeten zijn voor een telefoon. Aan hen betaalt u immers ook uw maandelijkse premie.Florentina1234 schreef: ↑04 apr 2019 19:37-Moet Tmobile mij een nieuwe telefoon geven? (Ik moet nou immers een nieuwe.)
Het is jammer dat u niet (meer) weet wat er in de brief stond die (hoogstwaarschijnlijk) de overgang van de ene naar de ander aankondigde, daar had veel informatie in gestaan die u nu zoekt.
Florentina1234
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Het is ook maar te hopen dat de verzekering is aangepast naar de nieuwe telefoon. Overigens snap ik heel die verzekering niet. 9 jaar lang betaald u 36 euro per kwartaal. Bijna 1300 heeft u betaald, maar wat kost een telefoon? Daar kan je dus al zo’n 6 telefoons van kopen.
thecure
en Florentina1234
vinden dit leuk
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Ik vraag mij af of er überhaupt nog wel iets van ProAssist bestaat.
Het is sowieso een vreemde constructie. Het pand aan de Lingewei staat al geruime tijd leeg. Er is een nieuw adres van ProAssist te vinden, namelijk Het Eek 1 te Tiel (telefoon is overigens ook afgesloten). Het pand aan het Eek 1 (eigendom van en in gebruik door Van Helden Relatiegeschenken) ligt precies tegenover hun oude pand aan de Lingewei. Je zou Van Helden kunnen bellen (0344-640200) en vragen of zij iets weten over ProAssist.
In dit geval anders gewoon de automatische incasso blokkeren. Als er al nog iets zou bestaan van ProAssist, reageren ze vanzelf wel.
De telefoon is het in ieder geval niet meer waard om verzekerd te zijn.
Het is sowieso een vreemde constructie. Het pand aan de Lingewei staat al geruime tijd leeg. Er is een nieuw adres van ProAssist te vinden, namelijk Het Eek 1 te Tiel (telefoon is overigens ook afgesloten). Het pand aan het Eek 1 (eigendom van en in gebruik door Van Helden Relatiegeschenken) ligt precies tegenover hun oude pand aan de Lingewei. Je zou Van Helden kunnen bellen (0344-640200) en vragen of zij iets weten over ProAssist.
In dit geval anders gewoon de automatische incasso blokkeren. Als er al nog iets zou bestaan van ProAssist, reageren ze vanzelf wel.
De telefoon is het in ieder geval niet meer waard om verzekerd te zijn.
Florentina1234
vindt dit leuk
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Daarom : verzekeringen nooit risico's die je zelf kunt dragen.NeoDutchio schreef: ↑05 apr 2019 11:40Het is ook maar te hopen dat de verzekering is aangepast naar de nieuwe telefoon. Overigens snap ik heel die verzekering niet. 9 jaar lang betaald u 36 euro per kwartaal. Bijna 1300 heeft u betaald, maar wat kost een telefoon? Daar kan je dus al zo’n 6 telefoons van kopen.
Florentina1234
vindt dit leuk
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
PB gedaan voor een nummer van Pro Assist die nog moet werken.
Florentina1234
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 apr 2019 19:01
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Hallo allen,
Dank u wel voor alle hulp!!!
Ik probeer te reageren op de reacties:-)
- Tmobile zegt dat ze niets voor me kunnen doen. Ook geen vriendelijke geste.
- Ik had de verzekering behouden omdat ik tevreden ben over die telefoon(iphone4s) en als die kapot zou gaan, zou ik de volgende dag een nieuwe krijgen, zonder een duurder abonnement. Een soort spaarpot dus in andermans handen. Ja, dat kan ik beter zelf doen...
- De verzekering was aangepast aan de nieuwe 2014 telefoon.
-Ik heb even de incassant geblokkeerd, maar toch weer open gezet. Dat geld kan ik weer terugboeken, mochten ze incasseren en het is/blijkt een luchtbedrijf.
-Met geld terug krijgen, bedoelde ik het geld wat ik eventueel aan een luchtbedrijf heb gegeven.
Plan de campagne is om de hierboven geschreven telefoonnummers te bellen en te horen.
Een moi procedure aan te vragen bij de bank.
Hoewel ik er nog niet achter ben of je als failliet bedrijf de toestemming van incasso zo mag overdragen. Dat ze me daarvoor alleen een briefje hoeven te sturen en dan al mogen incasseren? Of dat ze mijn handtekening ook nog nodig hebben? Want als het eerste het antwoord is, dan gaat de bank ook niets doen.
Maar goed, eerst de nieuwe nummers bellen en zeggen dat ik verzekerd ben en dat mijn telefoon stuk is. Ik ben benieuwd.
Hartelijk dank voor de inzichten. Word vervolgd.
Groetjes!
Dank u wel voor alle hulp!!!
Ik probeer te reageren op de reacties:-)
- Tmobile zegt dat ze niets voor me kunnen doen. Ook geen vriendelijke geste.
- Ik had de verzekering behouden omdat ik tevreden ben over die telefoon(iphone4s) en als die kapot zou gaan, zou ik de volgende dag een nieuwe krijgen, zonder een duurder abonnement. Een soort spaarpot dus in andermans handen. Ja, dat kan ik beter zelf doen...
- De verzekering was aangepast aan de nieuwe 2014 telefoon.
-Ik heb even de incassant geblokkeerd, maar toch weer open gezet. Dat geld kan ik weer terugboeken, mochten ze incasseren en het is/blijkt een luchtbedrijf.
-Met geld terug krijgen, bedoelde ik het geld wat ik eventueel aan een luchtbedrijf heb gegeven.
Plan de campagne is om de hierboven geschreven telefoonnummers te bellen en te horen.
Een moi procedure aan te vragen bij de bank.
Hoewel ik er nog niet achter ben of je als failliet bedrijf de toestemming van incasso zo mag overdragen. Dat ze me daarvoor alleen een briefje hoeven te sturen en dan al mogen incasseren? Of dat ze mijn handtekening ook nog nodig hebben? Want als het eerste het antwoord is, dan gaat de bank ook niets doen.
Maar goed, eerst de nieuwe nummers bellen en zeggen dat ik verzekerd ben en dat mijn telefoon stuk is. Ik ben benieuwd.
Hartelijk dank voor de inzichten. Word vervolgd.
Groetjes!
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Als schadeverzekeringen overgedragen worden aan een andere verzekeraar hoeft daarvoor geen toestemming gevraagd te worden aan de verzekerde en dat hoeft hem ook niet medegedeeld te worden.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Maar er moet natuurlijk wel meegedeeld worden waar je schade kunt melden.
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Moet je wel de mail bewaren en lezen.
Theotrucker
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 apr 2019 17:01
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Hierbij het antwoord!:
Het lijkt inderdaad allemaal wat omslachtig, maar zit als volgt in elkaar:
U heeft destijds een verzekering afgesloten via een winkel (bijv. Telecombinatie, T-Mobile, etc.).
Deze verkochten een verzekeringspolis van Chubb (verzekeraar)
Chubb had haar dienstverlening ondergebracht bij ProAssist.
ProAssist is inderdaad failliet gegaan.
Na het faillissement van ProAssist is de verzekering gewoon doodblijven lopen, immer Chubb heeft niets te maken met het failliet gaan van één van haar leveranciers.
Chubb heeft momenteel haar dienstverlening ondergebracht bij twee partijen, ProAssist Benelux voor het incasseren van de premie, ed. en ComServe voor de uitvoer van reparaties.
Goede nieuws is dat de polis nog steeds actief is er is zolang er betaald wordt gewoon dekking.
U kunt zich dus gewoon melden bij ComServe.
Zij helpen u verder.
Overigens een ander veel beschreven misverstand:
Als u een verzekering voor een mobiele telefoon afsluit dan geldt de dekking voor die specifieke telefoon.
Net als bij een autoverzekering. Zodra u een nieuwe telefoon (of auto) koopt zult u zelf bij de verzekeraar melding moeten maken van een ander te verzekeren object.
Immers dit kan best leiden tot andere dekking en/of premie.
Als je dit niet doet dan zal de verzekeraar gewoon premie afschrijven voor de 'oude' telefoon.
Het lijkt inderdaad allemaal wat omslachtig, maar zit als volgt in elkaar:
U heeft destijds een verzekering afgesloten via een winkel (bijv. Telecombinatie, T-Mobile, etc.).
Deze verkochten een verzekeringspolis van Chubb (verzekeraar)
Chubb had haar dienstverlening ondergebracht bij ProAssist.
ProAssist is inderdaad failliet gegaan.
Na het faillissement van ProAssist is de verzekering gewoon doodblijven lopen, immer Chubb heeft niets te maken met het failliet gaan van één van haar leveranciers.
Chubb heeft momenteel haar dienstverlening ondergebracht bij twee partijen, ProAssist Benelux voor het incasseren van de premie, ed. en ComServe voor de uitvoer van reparaties.
Goede nieuws is dat de polis nog steeds actief is er is zolang er betaald wordt gewoon dekking.
U kunt zich dus gewoon melden bij ComServe.
Zij helpen u verder.
Overigens een ander veel beschreven misverstand:
Als u een verzekering voor een mobiele telefoon afsluit dan geldt de dekking voor die specifieke telefoon.
Net als bij een autoverzekering. Zodra u een nieuwe telefoon (of auto) koopt zult u zelf bij de verzekeraar melding moeten maken van een ander te verzekeren object.
Immers dit kan best leiden tot andere dekking en/of premie.
Als je dit niet doet dan zal de verzekeraar gewoon premie afschrijven voor de 'oude' telefoon.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 mar 2020 11:40
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Bijna correct.
"U kunt zich dus gewoon melden bij ComServe."
Indien u schade heeft aan uw toestel dient u eerst ProAssist te bellen of te mailen 0344-636363 of verzekering(@)proassist.nl.
Zei controleren of uw premie nog geldig en melden het toestel aan bij New ComServe Group B.V.
Let op: New ComServe Group B.V. handelt enkel de reparaties af. U kunt hier niet terecht voor vragen m.b.t. uw verzekering.
"U kunt zich dus gewoon melden bij ComServe."
Indien u schade heeft aan uw toestel dient u eerst ProAssist te bellen of te mailen 0344-636363 of verzekering(@)proassist.nl.
Zei controleren of uw premie nog geldig en melden het toestel aan bij New ComServe Group B.V.
Let op: New ComServe Group B.V. handelt enkel de reparaties af. U kunt hier niet terecht voor vragen m.b.t. uw verzekering.
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
Na bijna een jaar?
Re: Proassist verzekering is failliet, nogsteeds premie betaald
klaasvaak2 had volgensmij iets teveel slaapzand in zijn ogen
Lady1234
vindt dit leuk