LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Afgelopen weekend een nieuwe telefoon met abonnement besteld, volgens de website kwam dit op 18,10 p.m.
3,10 voor het abonnement (via kpn)en 15,00 p.m voor de telefoon een Samsung s 10 e. Het afsluiten hiervan is via Media markt gegaan.
de benodigde papieren opgestuurd, waaronder het gedownloade contract waarin ook 3,10 abonnementskosten staat. Ik heb daar verder niet op gelet en de prijs sprak me aan. Nu achteraf begrijp ik dat het niet 3,10 maar 31,00 euro had moeten zijn. Ik heb er wel een foto van gemaakt, en op het contract staat dus ook netjes 3,10. Maar nu krijg ik allemaal overzichten enz, met 46,00 euro p.m wat voor mij veel te veel is.
En je snapt ik word van KPN naar Mediamarkt gestuurd en weer terug. en ondertussen vragen ze wel allerlei bevestigingen om het e.e.a in gang te zetten, waar ik nu eerst niet op reageer natuurlijk, maar hoor ondertussen ook van beide partijen niets.
Vraag me af wat in dit geval mijn rechten zijn? En wat ik hiermee moet/kan doen?
Vr groet
Anna
3,10 voor het abonnement (via kpn)en 15,00 p.m voor de telefoon een Samsung s 10 e. Het afsluiten hiervan is via Media markt gegaan.
de benodigde papieren opgestuurd, waaronder het gedownloade contract waarin ook 3,10 abonnementskosten staat. Ik heb daar verder niet op gelet en de prijs sprak me aan. Nu achteraf begrijp ik dat het niet 3,10 maar 31,00 euro had moeten zijn. Ik heb er wel een foto van gemaakt, en op het contract staat dus ook netjes 3,10. Maar nu krijg ik allemaal overzichten enz, met 46,00 euro p.m wat voor mij veel te veel is.
En je snapt ik word van KPN naar Mediamarkt gestuurd en weer terug. en ondertussen vragen ze wel allerlei bevestigingen om het e.e.a in gang te zetten, waar ik nu eerst niet op reageer natuurlijk, maar hoor ondertussen ook van beide partijen niets.
Vraag me af wat in dit geval mijn rechten zijn? En wat ik hiermee moet/kan doen?
Vr groet
Anna
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
U weet natuurlijk wel dat €3,10 niet kan per maand. En helaas voor u, als u zou kunnen weten dat de prijs niet kan, dan hoeft er niet geleverd te worden voor dat bedrag.
U kunt 2 dingen doen, accepteren of annuleren.
U kunt 2 dingen doen, accepteren of annuleren.
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Hier sluit ik mij volledig bij aan:
En als u al aangeeft dat 46 euro teveel is, lijkt mij de keuze makkelijk.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
De prijs is weliswaar, naar nu blijkt, fout, maar wel bevestigd in een contract.
Waarom moet de consument altijd bloeden voor een fout van de leverancier, in dit geval Mediamarkt?
Waarom mag de consument niet eens profiteren van een, voor de leverancier, zo duidelijke fout?
De leveranciers/providers controleren niets meer, ze kunnen het toch altijd herroepen.
Ik persoonlijk zou zeggen: Mediamarkt, jammer van de fout, maar gewoon het afgesloten contract nakomen.
Waarom moet de consument altijd bloeden voor een fout van de leverancier, in dit geval Mediamarkt?
Waarom mag de consument niet eens profiteren van een, voor de leverancier, zo duidelijke fout?
De leveranciers/providers controleren niets meer, ze kunnen het toch altijd herroepen.
Ik persoonlijk zou zeggen: Mediamarkt, jammer van de fout, maar gewoon het afgesloten contract nakomen.
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Nee, een leverancier kan niet zomaar altijd herroepen, dit moeten ze wel goed onderbouwen. De afnemer, de consument hoeft dit niet, die mag kosteloos en zonder reden annuleren binnen 14 dagen.
Ik geef je 1 tip, zoek eens op "otto arrest". 90% goedkoper komt naar mijn mening wel redelijk in de buurt van dit verhaal.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
De consument heeft helemaal niet altijd te bloeden. Er zijn legio voorbeelden te noemen dat een bedrijf moet leveren voor de prijs die aangeboden is. Echter, om misbruik van fouten te voorkomen is het Otto arrest gekomen. Waarom zou er hier ver onder kostprijs geleverd moeten gaan worden? Iedereen weet dat het een fout is en dat die prijs simpelweg niet kan.
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Waarschijnlijk kan het systematisch niet eens in orde worden gemaakt, daar alles word ingeregeld door KPN.Jfelst schreef: ↑01 mei 2019 12:02De prijs is weliswaar, naar nu blijkt, fout, maar wel bevestigd in een contract.
Waarom moet de consument altijd bloeden voor een fout van de leverancier, in dit geval Mediamarkt?
Waarom mag de consument niet eens profiteren van een, voor de leverancier, zo duidelijke fout?
De leveranciers/providers controleren niets meer, ze kunnen het toch altijd herroepen.
Ik persoonlijk zou zeggen: Mediamarkt, jammer van de fout, maar gewoon het afgesloten contract nakomen.
Om maar een voorbeeld te noemen zonder digitale diensten. Mijn moeder was bij de praxis en ze zat te kijken naar een boom die ze al heel lang wilde. De desbetreffende boom is normaal €175,-. Toevallig zag mijn moeder er 1 met een foutieve prijs kaart ertussen (€17.50, een 0 vergeten dus). Mijn moeder is niet dom, die weet dat dit niet kan. Toch probeert ze het. Bij de kassa hebben ze niks door en geven ze het mee. Het had zo kunnen zijn dat de dame bij de kassa zag dat deze prijs niet klopte, dan had ze het niet mee hoeven te geven. Want redelijkerwijs had mijn moeder kunnen weten dat de prijs niet klopte. In feite geld het hier natuurlijk ook, alleen dan met digitale diensten. Overal bij wie je kijkt (los van de telefoon) is het abonnement gewoon de juiste prijs (€31,-). 100GB data en onbeperkt bellen kan bij geen enkel provider in nederland voor €3,10. U wilde profiteren van een overduidelijke fout en is teleurgesteld dat het niet kan.
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
U heeft aanbod ontvangen voor een nieuwe telefoon van 15 euro per maand met abonnement voor 3 euro per maand. U hoeft onder geen beding meer te betalen dan 18 euro per maand. ALS het hier om een kenbare fout, dan zou de andere partij kunnen annuleren. Ik heb zelf een abonnement voor 7 euro per maand, dus het is voor mij niet duidelijk dat 3 euro per maand niet zou kunnen. Kunt u wat meer aangeven om wat voor soort abonnement het gaat? Is het top segment of budget?
En dat kan niet omdat?
De derde optie is niets doen (slechts 18,10 euro betalen per maand). De vierde optie (maar daar heeft niemand recht op) om de verkoper heel lief aan te kijken en vragen of hij een goedkoper abonnement met korting wilt geven op dit toestel.
Nee, het Otto arrest komt niet in de buurt op basis van het geen TS heeft geschreven. Wat we weten is dat het telefoonabonnement voor € 3,10 is aangeboden en de aanbieder € 31,- voor wilt hebben. Daarmee betreft het nog niet een kenbare fout. Het aanbod moet in zijn geheel worden geoordeeld en je moet dan vergeten wat de aanbieder nu wilt ontvangen. Kun je op basis van het aanbod weten dat de verkoper dit niet wilde aanbieden voor € 3,10?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 01 mei 2019 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Is 3,10 euro niet duur? SIM only voor 2,50 :
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Maar dan moet men wel een twee-jarig abonnement nemen en dat is onredelijk bezwarend, want éénjaar kan niet.
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
alfatrion schreef: ↑01 mei 2019 13:52U heeft aanbod ontvangen voor een nieuwe telefoon van 15 euro per maand met abonnement voor 3 euro per maand. U hoeft onder geen beding meer te betalen dan 18 euro per maand. ALS het hier om een kenbare fout, dan zou de andere partij kunnen annuleren. Ik heb zelf een abonnement voor 7 euro per maand, dus het is voor mij niet duidelijk dat 3 euro per maand niet zou kunnen. Kunt u wat meer aangeven om wat voor soort abonnement het gaat? Is het top segment of budget?
En dat kan niet omdat?
De derde optie is niets doen (slechts 21,10 euro betalen per maand). De vierde optie (maar daar heeft niemand recht op) om de verkoper heel lief aan te kijken en vragen of hij een goedkoper abonnement met korting wilt geven op dit toestel.
Nee, het Otto arrest komt niet in de buurt op basis van het geen TS heeft geschreven. Wat we weten is dat het telefoonabonnement voor € 3,10 is aangeboden en de aanbieder € 31,- voor wilt hebben. Daarmee betreft het nog niet een kenbare fout. Het aanbod moet in zijn geheel worden geoordeeld en je moet dan vergeten wat de aanbieder nu wilt ontvangen. Kun je op basis van het aanbod weten dat de verkoper dit niet wilde aanbieden voor € 3,10?
Waarom zou de Ts volgens u dan € 21,10 moeten betalen? € 3,00 fooi?
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Nog even een keer rekenen, € 15,00 heeft betrekking op het toestel, niet op het abonnement.
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Bijna goed, discussie is niet over die 15 euro die ts voor het toestel betaalt, maar voor het onderliggende mobiele abonnement, dat zou ts graag zien voor 3,10 en kpn rekent daarvoor 31,00 euro, wat op mijn rekenmachine toch echt een verschil maakt van 90%.
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Kun je het telefoonabonnement ook los krijgen voor 31 euro?
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
ja
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/sim-o ... sms/1-jaar
er van uitgaande dat het om dit abonnement gaat, maar dan in de niet-sim-only variant
edit: ook in de variant met toestel biedt kpn deze aan:
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/samsu ... sms/1-jaar
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
U strooit altijd met wetteksten en regeltjes, maar uit deze reaktie blijkt dat u dus niet inhoudelijk kijkt. U hebt geen KPN abonnement en u heeft ook geen notie genomen van de abonnementen bij KPN. En dan toch TS de hoop willen geven dat het niet om een vergissing zou kunnen gaan.
Een abonnement van €31,00 per maand kan niet ineens in de uitverkoop naar €3,10 per maand. Zelfs bij low budget aanbieders kan je geen 15gb internet en onbeperkt bellen krijgen voor een paar euro per maand.
Iedereen hier weet dat het niet zou kunnen en natuurlijk wist TS dat ook wel.
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Het enige wat ik heb gedaan is het wettelijk kader schetsen en ik heb een paar vervolg vragen gesteld. Ik zou beter moeten weten, maar het valt mij toch weer iedere keer tegen als je de persoon aanvalt in plaats van de inhoud. Waar die 15G en onbeperkt bellen vandaan komt is mij overigens een raadsel.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Foute prijsvermelding telefoonabonnement KPN
Dat is wat € 31 kost!