| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extra kosten UPS bij aflevering pakket uit de VS
-
Ewoud Modderman
Extra kosten UPS bij aflevering pakket uit de VS
Bij ISACA heb ik een boek besteld van 31,28 euro. Dit boek is door UPS bij mij afgeleverd, echter ik kreeg het pas wanneer in 18,50 euro contant betaalde aan de bezorger. Ik heb dat gedaan, maar het zit mij niet lekker dat ik dat geld moest betalen om mijn boek te kunnen ontvangen. Op de bijgeleverde factuur gaat het om de omzetbelasting van 2,79 euro en om een voorschot toeslagen van 13,00 euro. Totaal 15,79 euro plus een BTW van 2,73 euro en dat maakt dan 18,50 euro extra kosten.
Ik heb gebeld naar UPS en na enige tijd kreeg ik een mevrouw aan de lijn die mij niet kon uitleggen waarvoor deze kosten zijn.
Ik voel mij door UPS opgelicht en wil graag weten of dit een normale gang van zaken. Met vriendelijke groet, Ewoud
Ik heb gebeld naar UPS en na enige tijd kreeg ik een mevrouw aan de lijn die mij niet kon uitleggen waarvoor deze kosten zijn.
Ik voel mij door UPS opgelicht en wil graag weten of dit een normale gang van zaken. Met vriendelijke groet, Ewoud
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2019 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
-
NeoDutchio
Re: Extra kosten UPS bij aflevering pakket uit de VS
U importeert vanuit buiten de EU en boven de €22,- bent u dan douanekosten verschuldigd. De kosten die gemoeid zijn met de aangifte moet u ook betalen.
Dit heeft dus niets met oplichting te maken, maar gewoon met de Nederlandse wet. Tot €22,- betaald u niets. Tussen de €22,- en €150,- betaald u 21% btw plus inklaring. Vanaf €150,- betaald u 21% btw, 6% douanerecht en inklaring.
Overigens vreemd dat ze dat niet aan de telefoon kunnen uitleggen, zo gaat het namelijk bij elk pakket van buiten de EU.
Dit heeft dus niets met oplichting te maken, maar gewoon met de Nederlandse wet. Tot €22,- betaald u niets. Tussen de €22,- en €150,- betaald u 21% btw plus inklaring. Vanaf €150,- betaald u 21% btw, 6% douanerecht en inklaring.
Overigens vreemd dat ze dat niet aan de telefoon kunnen uitleggen, zo gaat het namelijk bij elk pakket van buiten de EU.
newmikey
vindt dit leuk
-
Theotrucker
Lees wat allemaal bij invoer komt kijken.
Onze eigen belastingdienst!
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... er_betalen
Onze eigen belastingdienst!
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... er_betalen
Als ik niet van tevoren weet wat de portokosten zijn dan bestel ik niks.
-
Theotrucker
Het gaat hier niet over portokosten.
Het gaat over BTW en inklaringskosten.
-
NeoDutchio
-
ElleFlowers
Je bent zelf verantwoordelijk voor de invoer. Bereken het hier:
http://www.invoercalculator.nl/
Het bedrag lijkt inderdaad te kloppen
http://www.invoercalculator.nl/
Het bedrag lijkt inderdaad te kloppen
Sorry, maar dit kan ik maar moeilijk geloven. Een internationaal koeriersbedrijf dat u niet kan uitleggen wat de kosten voor inklaren en omzetbelasting (BTW) zijn? SOrry, maar dan heeft u misschien toevallig een schoonmaker aan de lijn gehad ofzo, want dit is voor hun 1 van hun basistaken. Alleen al op basis van wat u hier schrijft kan ik al eenvoudig concluderen dat het hier gaat om reguliere inklaring van een pakket met een waarde tussen 22 en 150 euro.Ewoud Modderman schreef: ↑03 mei 2019 13:33Ik heb gebeld naar UPS en na enige tijd kreeg ik een mevrouw aan de lijn die mij niet kon uitleggen waarvoor deze kosten zijn.
Maar goed, hou gewoon woorden als opgelicht en oplichting binnen, want dat slaat nergens op natuurlijk.
Als je zelf pakketjes uit china haalt, heb je geen verzendkosten. Wel reiskosten.fonsflons schreef: ↑03 mei 2019 19:11Toevallig heb ik zelf vandaag nog 2 pakketjes uit china opgehaald.Ewoud Modderman schreef: ↑03 mei 2019 13:33Ik voel mij door UPS opgelicht en wil graag weten of dit een normale gang van zaken. Met vriendelijke groet, Ewoud
NeoDutchio
en Costnix
vinden dit leuk
Costnix
vindt dit leuk
naar het postkantoor waar ze opgehaald moesten worden dan.de auditu schreef: ↑06 mei 2019 15:31Als je zelf pakketjes uit china haalt, heb je geen verzendkosten. Wel reiskosten.fonsflons schreef: ↑03 mei 2019 19:11Toevallig heb ik zelf vandaag nog 2 pakketjes uit china opgehaald.Ewoud Modderman schreef: ↑03 mei 2019 13:33Ik voel mij door UPS opgelicht en wil graag weten of dit een normale gang van zaken. Met vriendelijke groet, Ewoud![]()
Dat pakketjes uit china opgehaald moesten, kan betekenen ophalen uit china, of pakketjes afkomstig uit china ophalen (bij postkantoor bv). Staat er gewoon in goed nl, ik neem aan dat schrijver ervan het laatste bedoelde. Leuk altijd, taal.
berndv
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
Dus het advies van...... F F is.......
Scheur het nieuwe boek in 2 stukken en maak er 2 pakjes van!
Ik denk dat mijn digi boek zonder enige invoerrechten de oplossing is.
Legale download zonder Porto en invoerrechten!
Scheur het nieuwe boek in 2 stukken en maak er 2 pakjes van!
Ik denk dat mijn digi boek zonder enige invoerrechten de oplossing is.
Legale download zonder Porto en invoerrechten!
-
GwendolynvanderVeen
Het zal allemaal wel kloppen, althans volgens de vele reacties, maar ik heb zelf meerdere keren boeken van het buitenland, Engeland, de USA, Australië en daar nimmer extra voor moeten betalen. soms van een particulier, merendeels via Amazon en andere bekende boeken sites. Ik vermoed dat de vragensteller bij zijn bestelling ook dacht alle bijkomende kosten te hebben betaald in de verzend kosten.
Dat is heel mooi, echter geen garantie. De pakketten worden niet allemaal gecontroleerd, helemaal niet met de hedendaagse stroom van pakketten uit landen buiten de EU. Er zijn ook genoeg mensen die nog nooit extra kosten hebben gehad bij pakketten van aliexpress of aanverwanten. Dit is echter geen garantie en bij controle en waarde boven de 22 euro gaat er inklaring plaatsvinden en hier zijn kosten aan verbonden, zowel voor de inklaring, de BTW en bij pakketten boven de 150 euro ook invoerrechten.GwendolynvanderVeen schreef: ↑07 mei 2019 03:24ik heb zelf meerdere keren boeken van het buitenland, Engeland, de USA, Australië en daar nimmer extra voor moeten betalen
newmikey
vindt dit leuk
-
NeoDutchio
Mocht ik ooit per ongeluk een beetje sneller rijden dan mag krijg ik ook niet altijd een bekeuring. Maar dat is geen garantie dat ik nooit bekeurd zou worden.GwendolynvanderVeen schreef: ↑07 mei 2019 03:24Het zal allemaal wel kloppen, althans volgens de vele reacties, maar ik heb zelf meerdere keren boeken van het buitenland, Engeland, de USA, Australië en daar nimmer extra voor moeten betalen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Theotrucker
Je moet dit niet als een boete zien. Die boete is alleen van toepassing als je fysiek het groene poortje van niets aan te geven pakt op het vliegveld of haven. Als je daar wordt gecontroleerd en je hebt iets bij je wat aangifteplichtig is ga je nat. Op pakketten wordt vaak een te lage waarde vermeld en het woordje gift. Gift heeft alleen zin als het van particulier naar particulier gaat. Dus daar kijken ze helemaal niet meer naar. En bij te lage bedragen als waarde wordt dat gelukkig niet als valse aangifte gezien. Aliexpress bijna standaard $ 10,00.
Komkommertijd
en newmikey
vinden dit leuk
-
Komkommertijd
Ali Express verstuurde niets!
Vrijwel alles word door zelfstandige ondernemers verstuurd via China Post en vele vermelden de online prijs.
Zowel met als zonder porto... en omgerekend van mijn € naar US $.
Maar de Topic starter klaagde over BTW kosten en administratie, ik geef de verkoper hier de schuld van
want die had moeten weten dat je voor NL ook vooraf dit bij de Verzend & Invoer rechten kunt regelen.
Dan is de totaal prijs gelijk bekend.
Vrijwel alles word door zelfstandige ondernemers verstuurd via China Post en vele vermelden de online prijs.
Zowel met als zonder porto... en omgerekend van mijn € naar US $.
Maar de Topic starter klaagde over BTW kosten en administratie, ik geef de verkoper hier de schuld van
want die had moeten weten dat je voor NL ook vooraf dit bij de Verzend & Invoer rechten kunt regelen.
-
NeoDutchio
U denkt toch niet dat elke webshop wereldwijd voor alle landen in de wereld gaat uitzoeken wat de regelgeving is? De verkoper valt niets de verwijten, TS importeert en zal dat soort zaken zelf moeten regelen.Komkommertijd schreef: ↑07 mei 2019 09:45Maar de Topic starter klaagde over BTW kosten en administratie, ik geef de verkoper hier de schuld van
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Theotrucker
De verkoper hoeft de invoerrechten, BTW en inklaringskosten niet te regelen. De importeur, dat is de koper is hier verantwoordelijk voor. Dat Aliexpress niets verstuurt is logisch, dat doet ebay en marktplaats ook niet.
Komkommertijd
vindt dit leuk