En als het laatste vliegtuig vol zit.....bestelt de luchtvaartmaatschappij er weer nieuwe bij.
Maar niet tegen die stuntprijzen, waar dit topic over gaat. Het helpt wel om zuiver te discussieren in een topic als dit, anders gaat het helemáál nergens meer over.
De Easyjets en Ryanairs van deze wereld hebben alleen maar stuntprijzen.
... “die stuntprijzen, waar dit topic over gaat”...
- Ik vind dat het opschroeven van de vliegprijzen het risico hebben, dat een grotere groep burgers, die financieel minder 'meedraaien' in onze maatschappij, het moeilijker zullen krijgen om te blijven deelnemen.
Moet je dan 3x per jaar op vakantie om "mee te draaien" in onze maatschappij?
Werkelijk geen idee wat je bedoeld. Zodra Ryanair een extra vliegtuig heeft, worden tickets gewoon verkocht tegen vergelijkbare prijzen als bij reeds bestaande vliegtuigen.
Ik heb weinig medelijden met senioren die een 2e huis in de zuiden hebben gekocht zoals door Hanschen genoemd. Als je 2 woningen kan aanhouden kan je ook iets meer voor je ticket betalen.
Ik heb weinig medelijden met senioren die een 2e huis in de zuiden hebben gekocht zoals door Hanschen genoemd. Als je 2 woningen kan aanhouden kan je ook iets meer voor je ticket betalen.
Juist dit 'gedrag' (heen en weer vliegen naar het tweede huis) vermindert het aantal vluchten ook niet.
Senioren kunnen m.i. (binnen Europa) zelfs nog goedkoper de Flixbus nemen.
NB. Maak ik hier reclame voor de Flixbus? Wanneer het een paar honderd vliegstoelen leegmaakt ... JA!
maar het is geen spam, eerder het gewenste zoeken naar alternatieven om zich minder per vliegtuig te verplaatsen.
Als er FlixBus topic was kon ik daar aardig wat ervaringen delen om die vooral links te laten liggen. Mensen willen graag een BETROUWBAAR vervoermiddel en das FlixBus echt niet.
Hahaha mja had 'm idd ook gevonden.... Maar doel meer op een topic als "deel je ervaringen met"... Anders kaap ik dat andere oude topic zo
Ik zou bijna zeggen dat ik het mijn ergste vijand niet toewens maar aan de andere kant heb ik mijn schoonouders ermee laten reizen dusssss. Leuke nuance is dat ze de FlixBus naar Schiphol namen om daar het vliegtuig te pakken
En er zijn ook best mensen met een goede ervaring op de FlixBus maar het is (in mijn ogen) geen reëel alternatief voor vliegen.
De tip van een deelnemer volgend, is er ook een moment van afscheid nemen van een eigen topic.
Ik herhaal, dat ik al langer uit eigen inzicht niet meer vlieg en bespeur momenteel het begin van een bewuster nadenken bij anderen, om niet zomaar een aangeboden vliegreis tegen spotprijzen als aanleiding te nemen om er in te stappen ... ik denk, dat de gevolgen uitreikend behandeld zijn.
vliegen zou belAsting op de brandstof moeten hebben EN BTW, net als elke vorm van vervoer, vergeet ook niet dat Schiphol vooral transitie passagiers vervoert, als deze wegvallen stelt het allemaal niets meer voor, als de maatschappijen van Nederlanders alleen moesten leven gingen ze snel failliet...
Dat bedrijven failliet gaan , mag geen showstopper zijn die ons ervan weerhoudt om de maatschappij beter in te richten.
Als kind maakte ik de transitie van kolen naar gas mee. Hadden we die moeten stoppen, ten faveure van de kolenboer in de straat en de limburgse mijnwerker?
is niet de strekking van het verhaal, ik wil er alleen mee zeggen dat die paar goedkopere tickets er niet toe doen, de grote bulb zijn de overstappers en niet de tickets met vertrek vanuit schiphol...
Vliegschaamte is uit Zweden overgewaaid en komt buiten dat land vooral in Nederland op relatief uitgebreide schaal voor. In ons land worden dit soort zaken onder een vergrootglas gelegd. Onze cultuur kenmerkt zich door een ‘loodzwaar verantwoordelijkheidsbesef’. Daarnaast is er een sterke focus op resultaat: de individueel veroorzaakte CO₂-uitstoot. Tot slot is zuinigheid een belangrijke Nederlandse waarde.
De Fransen bijvoorbeeld kijken hier anders tegenaan: C’est comme ça. Anders gezegd: Waarom zo moeilijk doen?
Er wordt blijkbaar meer gewicht gelegd op andere factoren dan het klimaat en het schuldgevoel. Een van die factoren is individueel geluk. De Fransen laten zich niet gauw beperken door hun geweten. De grens wat egoïstisch is, is rekbaar.
Wordt het land waar je woont bepalend of je wel of niet mag vliegen? Dat ga ik niet meemaken.
Van de week werd bij pauw aan de minister gevraagd waar die 7.50 euro die men op een ticket wil heffen dan heen gaan .
Daar had hij niet echt een antwoord op .
Ja zo kan ik er nog wel een paar .
Dus heffen omdat het kan .
Van de week werd bij pauw aan de minister gevraagd waar die 7.50 euro die men op een ticket wil heffen dan heen gaan .
Daar had hij niet echt een antwoord op .
Ja zo kan ik er nog wel een paar .
Dus heffen omdat het kan .
Dat lijkt me ook nog helemaal niet relevant op het moment dat een wetsvoorstel in voorbereiding is. Men kan ook wachten met naar buiten brengen totdat alles in de puntjes is geregeld om dan beschuldigd te worden van achterkamertjespolitiek. Wees blij dat er in meer openheid wordt gecommuniceerd over de plannen.
Zolang de "groenste" en meest milieubewuste polletieke part-ei de meeste vlieguren maakt van het héle kabinet....hoef je geen vliegschaamte te hebben.
Die heffing...da's de vlieg-vergoeding voor die linkse rakkers....
En de vliegvergoeding is alleen voor in Nederland vertrekkende reizigers, dus veelal Nederlanders.
Alle overstappers, miljoenen op jaarbasis, betalen niets.
Goed bekeken is het dus eigenlijk een verkapte subsidie voor de KLM, met al die transfer reizigers......
Inderdaad onbegrijpelijk dat die overstappers de dans ontspringen. En 7,50 euro is natuurlijk niets.
Als je vraagt waar die euros heen gaan snap je het probleem niet. De juiste vraag is: hoeveel minder vliegbewegingen levert dat op?