LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Beste mensen.
Pas op voor nederlands energie collectief(NEC). Ik werd meerdere malen gebelt door de nec zo noemen ze zichzelf. Hij vertelde dat hij werkte voor mijn huidige energie leverancier. en dat hun bedrijf het over had genomen. Daarna ging hij door en vroeg om even samen het energie contract na te lopen of alles nog klopte. Ondertussen probeerde hij wat persoonelijke gegeven te achterhalen met als smoes of alles nog klopte. Vervolgens vroeg hij om e-mail adres en stuurde per e-mail een offerte en per sms een link. Hij vertelde dat ik dat moest openen op een aantrekkelijke manier voor de consument. Helaas had ik hem door en trapeerde hem anders zat ik vast aan een nieuw contract. Trap er niet in
Pas op voor nederlands energie collectief(NEC). Ik werd meerdere malen gebelt door de nec zo noemen ze zichzelf. Hij vertelde dat hij werkte voor mijn huidige energie leverancier. en dat hun bedrijf het over had genomen. Daarna ging hij door en vroeg om even samen het energie contract na te lopen of alles nog klopte. Ondertussen probeerde hij wat persoonelijke gegeven te achterhalen met als smoes of alles nog klopte. Vervolgens vroeg hij om e-mail adres en stuurde per e-mail een offerte en per sms een link. Hij vertelde dat ik dat moest openen op een aantrekkelijke manier voor de consument. Helaas had ik hem door en trapeerde hem anders zat ik vast aan een nieuw contract. Trap er niet in
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mei 2019 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Gebeurd dagelijks, zeggen: "Geen belangstelling, fijne dag verder" en de telefoon neerleggen. Einde verhaal. (gek genoeg krijg ik nooit van die telefoontjes, zelfs 'microsoft' belt mij niet meer)
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Nagenoeg dagelijks word ik weer gebeld. Allerlei verschillende bedrijfsnamen hoor ik en alle bekende smoezen komen voorbij. Gelukkig bellen ze rond etenstijd en heb ik tijd genoeg om deze mensen lang aan de telefoon te houden. Echt lachwekkend hoe deze verkopers zich in allerlei bochten wringen om mij te overtuigen van hun goede bedoelingen. Het eindigt altijd dat dat ik aangeef dat ik niet gebeld mag worden aangezien ik in het bel mij niet register sta en dit ook geldt voor eenmansbedrijven, zzp'ers en vof's. En aangezien ze zich daar niet aan houden zal ik nooit iets afnemen van hun.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Ik pak gewoon even tijdens het gesprek mijn Philips scheer apparaat, leuk vlak naast telefoon en heb altijd lang werk... vinden ze erg leuk als je ook stroom gaat gebruiken tijdens gesprek!
Vooral domme vragen stellen en foute antwoorden geven, hangen zij op en kom je op de zwarte lijst.
Vooral domme vragen stellen en foute antwoorden geven, hangen zij op en kom je op de zwarte lijst.
Costnix
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Was er maar een zwarte lijst, het lijkt er soms meer op dat ze vaker gaan bellen om te treiteren.Komkommertijd schreef: ↑24 mei 2019 21:05Vooral domme vragen stellen en foute antwoorden geven, hangen zij op en kom je op de zwarte lijst.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Dergelijke handelspraktijken zijn uiteraard onrechtmatig.
Je hebt echter bij levering van energie wel de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, je mag dan ontbinden. Je zou wellicht de energie alleen moeten betalen indien er al geleverd is binnen die periode.
Indien de bedenktijd niet wordt gemeld wordt die termijn nog veel langer.
Je hebt echter bij levering van energie wel de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, je mag dan ontbinden. Je zou wellicht de energie alleen moeten betalen indien er al geleverd is binnen die periode.
Indien de bedenktijd niet wordt gemeld wordt die termijn nog veel langer.
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Ze bellen juist mensen met een KVK inschrijving. Daar geldt geen bedenktijd van 14 dagen bij. Dat is hun truc en verdienmodel.ElleFlowers schreef: ↑25 mei 2019 01:43Dergelijke handelspraktijken zijn uiteraard onrechtmatig.
Je hebt echter bij levering van energie wel de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, je mag dan ontbinden. Je zou wellicht de energie alleen moeten betalen indien er al geleverd is binnen die periode.
Indien de bedenktijd niet wordt gemeld wordt die termijn nog veel langer.
ElleFlowers
vindt dit leuk
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Nog maar een keertje, u kunt na zo’n gesprek gebruik maken van het recht van verzet https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet.
Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die bijna dagelijks gebeld worden, men kan er namelijk wel iets aan doen. Tenzij je natuurlijk wel op die telefoontjes ingaat
Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die bijna dagelijks gebeld worden, men kan er namelijk wel iets aan doen. Tenzij je natuurlijk wel op die telefoontjes ingaat
BertjanKaan
vindt dit leuk
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Ik lees niets onrechtmatigs eigenlijk in de OP. Wel een ‘daarna ging hij door’. De TS had duidelijk nee kunnen zeggen en het gesprek kunnen beëindigen. Hij/ zij heeft het zover laten komen dat er toestemming is gegeven om een offerte te sturen.ElleFlowers schreef: ↑25 mei 2019 01:43Dergelijke handelspraktijken zijn uiteraard onrechtmatig.
Je hebt echter bij levering van energie wel de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, je mag dan ontbinden. Je zou wellicht de energie alleen moeten betalen indien er al geleverd is binnen die periode.
Indien de bedenktijd niet wordt gemeld wordt die termijn nog veel langer.
Aygulf
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
De 14 dagen opzeggen heb ik niets aan, geen ondernemer meer dus ook geen KVK maar.....
De huidige voordelige 3 jaren contract heeft te vroeg opzeg boete en die kan ik nergens claimen.
Alleen voor vrije mensen die maandelijks weg kunnen hebben iets aan de 14 dagen regel als ze al leveren.
Zelf vind ik alles goed ,en na ja, ja, ja ga ik een vraag stellen... maakt niet uit welke en moet het weer opnieuw.
Ook bij de bank, even ogenblikje, moet nodig naar WC en laat mijn Anti Trump Telefoon even liggen...
Daar worden zij gek van, dus wel mee werken maar zorg dat je niet het einde van de bandopname haalde.
Na meerdere pogingen van meerdere medewerkers van diverse Call Centra die onder andere namen mij belde...
Ik mis deze hobby nu een beetje en waar kan ik me aanmelden voor dit soort gesprekken?
Beginnende dementie is niet strafbaar en elke Call Center Medewerker zal mij in die groep stoppen!
Als ik ze lang aan de lijn weet te houden of meerdere keren liet bellen komen hier op het Vara Kassa forum minder klachten...
Ja , die grap moest ik wel maken na de beginnende Dementie opmerking!
De huidige voordelige 3 jaren contract heeft te vroeg opzeg boete en die kan ik nergens claimen.
Alleen voor vrije mensen die maandelijks weg kunnen hebben iets aan de 14 dagen regel als ze al leveren.
Zelf vind ik alles goed ,en na ja, ja, ja ga ik een vraag stellen... maakt niet uit welke en moet het weer opnieuw.
Ook bij de bank, even ogenblikje, moet nodig naar WC en laat mijn Anti Trump Telefoon even liggen...
Daar worden zij gek van, dus wel mee werken maar zorg dat je niet het einde van de bandopname haalde.
Na meerdere pogingen van meerdere medewerkers van diverse Call Centra die onder andere namen mij belde...
Ik mis deze hobby nu een beetje en waar kan ik me aanmelden voor dit soort gesprekken?
Beginnende dementie is niet strafbaar en elke Call Center Medewerker zal mij in die groep stoppen!
Als ik ze lang aan de lijn weet te houden of meerdere keren liet bellen komen hier op het Vara Kassa forum minder klachten...
Ja , die grap moest ik wel maken na de beginnende Dementie opmerking!
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Welnee, het interesseert die mensen totaal niks. Die werken slechts voor hun salaris, niet om klanten te werven. Veelal zijn het studenten die wel moeten omdat we hebben afgesproken om studiebeurzen af te schaffen....NeoDutchio schreef: ↑24 mei 2019 21:57Was er maar een zwarte lijst, het lijkt er soms meer op dat ze vaker gaan bellen om te treiteren.Komkommertijd schreef: ↑24 mei 2019 21:05Vooral domme vragen stellen en foute antwoorden geven, hangen zij op en kom je op de zwarte lijst.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 sep 2019 19:58
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Zojuist gebeld door Nederlands Energie Collectief. Nummer 020 2111027. De dame aan de telefoon vertelde dat ze de overkoepelende organisatie zijn van alle energiebedrijven in Nederland. Er zijn daarbij 32 bedrijven aangesloten. Eneco staat op nr. 9 en Nuon (Vattenfall) op nr 14. Ze had opvallend veel gegevens van ons, maar gaandeweg het gesprek werden we wantrouwig. Ze probeerde ons steeds agressiever een ander energiecontract aan te smeren. Snel op laptop dit bedrijf opgezocht en zag alle reacties. Gevraagd om de aanbieding per mail te sturen. Ging moeizaam en ze werd steeds onbeschofter maar uiteindelijk deed ze dat. De mail kwam van Nederlands Energie Verbond en op de offerte staat NLE. Bij vragen contact opnemen met 0202181799. Een ander telefoonnummer dus. En er zit een link in om de offerte te bekijken. Daarin zit weer een link om alles te accepteren. Een raar verhaal!!!
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
“Gevraagd om de aanbieding per mail te sturen.“
Dit begrijp ik dus niet. Als u van plan was van energieleverancier te veranderen om goedkoper uit te zijn, kunt u dat zelf toch uitzoeken via een vergelijkingssite.
Waarom op zo’n telefoontje ingaan?
Dit begrijp ik dus niet. Als u van plan was van energieleverancier te veranderen om goedkoper uit te zijn, kunt u dat zelf toch uitzoeken via een vergelijkingssite.
Waarom op zo’n telefoontje ingaan?
moederslink
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Blijf maar van die link af.
Dit is zeer link.
Dit is zeer link.
Bob Schurkjens
en Lady1234
vinden dit leuk
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 okt 2019 19:55
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Vandaag gebeld door een telemarketeer die zei dat zij belde namens een "energie collectief".
Zeer geslepen, gehaaste werkwijze, met vragen en opmerkingen die om een "ja-antwoord" vragen.
Ik heb drie keer naar de naam gevraagd maar de belster was er niet duidelijk over.
Ik ben er niet ingetrapt, maar ik kan me voorstellen dat je hier in trapt, door deze dwingende manier van werken.
Ze deed alsof ik al een klant was en de tarieven omhoog zouden gaan, maar dat ze voor mij een aanbieding kon vinden. Dat wilde ik toch wel?
Nee, ik wist niet wie ze was of waar ze het over had.
Jawel, we hadden elkaar laatst nog gesproken.
Nee, ik kan me niet herinneren dat we elkaar gesproken hebben.
Vorig jaar juli, ja ik kan me voorstellen dat u dat niet meer weet, maar ik kan u nu opnieuw een aanbod doen..bla bla.
Ik gaf aan dat ik geen klant was. Ze zei: Natuurlijk wel, anders zou u toch geen stroom hebben? (Schijnbare logica)
Voor welk bedrijf werkt u dan? Voor een collectief, we hebben veel leveranciers, moet ik ze echt allemaal noemen?
Nee, ik ben niet bij een collectief.
Dit om indruk te geven hoe ontzettend geslepen en dwingend dit bedrijf werkt. Ik heb niets met dit bedrijf te maken, ben nooit klant geweest en heb niemand ooit eerder gesproken. Ik sta in het bel me niet register maar toch weten ze je naam, nummer. Zeer laakbaar gedrag en ik wil hiervoor waarschuwen.
Zeer geslepen, gehaaste werkwijze, met vragen en opmerkingen die om een "ja-antwoord" vragen.
Ik heb drie keer naar de naam gevraagd maar de belster was er niet duidelijk over.
Ik ben er niet ingetrapt, maar ik kan me voorstellen dat je hier in trapt, door deze dwingende manier van werken.
Ze deed alsof ik al een klant was en de tarieven omhoog zouden gaan, maar dat ze voor mij een aanbieding kon vinden. Dat wilde ik toch wel?
Nee, ik wist niet wie ze was of waar ze het over had.
Jawel, we hadden elkaar laatst nog gesproken.
Nee, ik kan me niet herinneren dat we elkaar gesproken hebben.
Vorig jaar juli, ja ik kan me voorstellen dat u dat niet meer weet, maar ik kan u nu opnieuw een aanbod doen..bla bla.
Ik gaf aan dat ik geen klant was. Ze zei: Natuurlijk wel, anders zou u toch geen stroom hebben? (Schijnbare logica)
Voor welk bedrijf werkt u dan? Voor een collectief, we hebben veel leveranciers, moet ik ze echt allemaal noemen?
Nee, ik ben niet bij een collectief.
Dit om indruk te geven hoe ontzettend geslepen en dwingend dit bedrijf werkt. Ik heb niets met dit bedrijf te maken, ben nooit klant geweest en heb niemand ooit eerder gesproken. Ik sta in het bel me niet register maar toch weten ze je naam, nummer. Zeer laakbaar gedrag en ik wil hiervoor waarschuwen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Als u een huisdier heeft, kunt u hem of haar vragen het gesprek verder af te handelen. Vragen die met "woef" of "miauw" worden beantwoord, leveren namelijk nooit een rechtsgeldige overeenkomst op. Zo zit u altijd safe.
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
Ongetwijfeld goedbedoeld, maar had jij dit topic gelezen voordat je werd gebeld of daarna?
madeleineps schreef: ↑08 okt 2019 20:16Ik heb drie keer naar de naam gevraagd maar de belster was er niet duidelijk over.
Ik ben er niet ingetrapt, maar ik kan me voorstellen dat je hier in trapt, door deze dwingende manier van werken.
Ze deed alsof ik al een klant was en de tarieven omhoog zouden gaan, maar dat ze voor mij een aanbieding kon vinden. Dat wilde ik toch wel?
Nee, ik wist niet wie ze was of waar ze het over had.
Jawel, we hadden elkaar laatst nog gesproken.
Nee, ik kan me niet herinneren dat we elkaar gesproken hebben.
Vorig jaar juli, ja ik kan me voorstellen dat u dat niet meer weet, maar ik kan u nu opnieuw een aanbod doen..bla bla.
Ik gaf aan dat ik geen klant was. Ze zei: Natuurlijk wel, anders zou u toch geen stroom hebben? (Schijnbare logica)
Voor welk bedrijf werkt u dan? Voor een collectief, we hebben veel leveranciers, moet ik ze echt allemaal noemen?
Nee, ik ben niet bij een collectief.
Waarom die hele discussie aangaan? Nee zeggen en haak erop gooien, geef ze geen enkele kans. Nooit niet.
Theotrucker
vindt dit leuk
Re: Smoes van het Nederlands Energie Collectief
NEC is erg agressief in hun benadering. Ze claimen eerst dat ze van mijn eigen energieleverancier zijn. Als ik ze dan vraag wat mijn klantnummer is, weten ze die niet en beginnen ze met.. gelooft u me niet. Ik bel voor uw voordeel. Ik heb die l#lhannes verteld dat ik geen interesse heb en als ik iets met mijn contract wil, ik zelf wel contact opneem. Daar nam hij geen genoegen mee. Toen maar opgehangen