LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Snappcar boetebeleid
Snappcar boetebeleid
Enkele maanden geleden heb ik mijn auto verhuurd via Snappcar. Daarbij heeft de huurder een snelheidsovertreding begaan en is de boete nooit betaald, daarbij komende dus een 1e aanmaning tot mijn grote verbazing te hebben gehad. Na contact te hebben gezocht met Snappcar, zeggen ze haarfijn dat ik het zelf moet uitzoeken en dat terwijl ik de boete van het CJIb plus datum van overtreding heb doorgestuurd. Ook de aanmaningen nemen ze niet serieus.
Snappcar is alles behalve betrouwbaar op mails word dagen niet gereageerd en telefonisch word je juist weer doorverwezen naar de mail, waar je een standaard knip/plak mail bericht retour krijgt.
Wees voorzichtig met u auto te verhuren via Snappcar, alles zit goed en mooi in elkaar, maar o wee er wat gebeurd geven ze niet thuis.
Snappcar is alles behalve betrouwbaar op mails word dagen niet gereageerd en telefonisch word je juist weer doorverwezen naar de mail, waar je een standaard knip/plak mail bericht retour krijgt.
Wees voorzichtig met u auto te verhuren via Snappcar, alles zit goed en mooi in elkaar, maar o wee er wat gebeurd geven ze niet thuis.
Re: Snappcar boetebeleid
Een boete staat op kenteken, niet op naam.
U bent dus altijd zelf verantwoordelijk hiervoor, ook als dit door schuld van een ander is.
Beter dus gewoon direct betalen en dan de rekening bij snapcar neerleggen.
U bent dus altijd zelf verantwoordelijk hiervoor, ook als dit door schuld van een ander is.
Beter dus gewoon direct betalen en dan de rekening bij snapcar neerleggen.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Snappcar boetebeleid
Weet uw verzekeraar ook dat u uw auto verhuurt?
U moet de boete verhalen op de veroorzaker. Ongetwijfeld zal in de overeenkomst staan waar u de claim moet neerleggen.
U moet de boete verhalen op de veroorzaker. Ongetwijfeld zal in de overeenkomst staan waar u de claim moet neerleggen.
Re: Snappcar boetebeleid
Het boetebeleid is vrij duidelijk, handig is wel dat dan zowel de huurder als de verhuurder ditzelfde beleid volgen:
https://support.snappcar.nl/hc/nl/artic ... n-huurder-
https://support.snappcar.nl/hc/nl/artic ... n-huurder-
Na ontvangst van jouw bericht nemen wij de bekeuring in behandeling en incasseren wij het bedrag bij de huurder. Hierbij brengen we tevens €10 extra administratiekosten in rekening. We maken daarna direct het bedrag van de bekeuring aan jou over zodat jij de bekeuring kunt betalen. De kosten van een bekeuring worden volledig door ons vergoed, ook wanneer het ons niet lukt om het bedrag bij de huurder af te schrijven.
LET OP: Vergeet niet om op tijd te betalen! Hier ben je als verhuurder zelf verantwoordelijk voor, SnappCar is niet gemachtigd om verhogingen te verwerken.
Komkommertijd
, Theotrucker
en Ivo.w
vinden dit leuk
Re: Snappcar boetebeleid
Tijdens verhuurperiode is de auto casco (en voor pechhulp) verzekerd via Snappcar bij Alliance.NeoDutchio schreef: ↑26 jun 2019 14:23Weet uw verzekeraar ook dat u uw auto verhuurt?
U moet de boete verhalen op de veroorzaker. Ongetwijfeld zal in de overeenkomst staan waar u de claim moet neerleggen.
Het eigen risico wordt verhaald op de huurder.
https://support.snappcar.nl/hc/nl/artic ... rzekering-
NeoDutchio
, berndv
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Re: Snappcar boetebeleid
Wat heeft de verzekering met een boete te maken?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Snappcar boetebeleid
Misschien te lang gewacht met inlichten snapp-car? Dat moet je direct doen, niet pas na de eerste aanmaning.
Re: Snappcar boetebeleid
En ook dan moet je wel zelf zorgdragen dat de boete betaald wordt voordat de eerste termijn verstreken is. En volgensmij is die eerste termijn op een CJIB factuurtje al vrij lang alvorens er een verhoging is.Arizonakid schreef: ↑26 jun 2019 18:47Misschien te lang gewacht met inlichten snapp-car? Dat moet je direct doen, niet pas na de eerste aanmaning.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Snappcar boetebeleid
Zelf aan de huurder vragen is voor jou risico of hij op tijd betaalde.
Volgende keer de regels volgen en via deze organisatie gelijk doen.
Volgende keer de regels volgen en via deze organisatie gelijk doen.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10
Re: Snappcar boetebeleid
Snappcar dient u te melden wie de huurder is.
Op het boeteformulier staat dat u kunt melden wie de huurder is.
Wil Snappcar u niet helpen geef dan Snappcar op als huurder.
Op het boeteformulier staat dat u kunt melden wie de huurder is.
Wil Snappcar u niet helpen geef dan Snappcar op als huurder.
Re: Snappcar boetebeleid
Net als bij bijvoorbeeld een leaseauto of 'gewone' verhuur moet de boete worden betaald door de eigenaar. Die is partij voor het cjib. De eigenaar kan de boete dan weer verhalen op de huurder, in dit geval dus eventueel via snappcar. De huurder of snappcar is geen partij voor het cjib.
Theotrucker
vindt dit leuk
Re: Snappcar boetebeleid
Je hebt duidelijk geen idee hoe SnappCar werkt. TS weet zelf al lang wie de huurder is - hij heeft er zélf z’n auto aan uitgehuurd.Willemzelf schreef: ↑28 jun 2019 20:05Snappcar dient u te melden wie de huurder is.
Op het boeteformulier staat dat u kunt melden wie de huurder is.
Wil Snappcar u niet helpen geef dan Snappcar op als huurder.