LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?
Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?
Ik heb geen bericht ontvangen maar ik heb dan ook alles 'dichtgezet', al heel lang geleden. Ik heb ook niet de app op mijn telefoon. Ik zou niet weten waarom. Ik kan thuis op mijn tablet ook bankzaken doen. Ik zie erg slecht en dat gepiel op mijn telefoon vind ik niks. Ik zou ook best wel willen overstappen van bank maar ja, ik heb nu al 43 jaar dit nummer... en ik moet er niet aan denken om alles te moeten wijzigen. Maar misschien eens over nadenken toch en er een dagje voor gaan zitten.
Het heeft niet met de app van doen. Het gaat over het oranjepakket.
Maar dat gaat ING helemaal niet doen als je de "riante korting" niet neemt.Beertje1975 schreef: ↑10 jul 2019 12:25Ik heb een basispakket bij ING. Dat van ING gaat geldopnamen in rekening brengen geldt voor jet Oranjepakket van ING.
Je kan dat zelf aan en uit zetten en als je dat niet aanzet, dan verandert er ook helemaal niets en blijft alles bij het oude.
-
Ze ontmoedigen cash maar, ik blijf juist met cash betalen. Geen total control voor mij.
Cornelis7
vindt dit leuk
Prima, jouw keuze. Houd er dan wel rekening mee dat die principes je geld gaan kosten.
Nee, zeker niet !
De 'geldwolven' zullen blijven janken en telkens nieuwe wegen vinden om de klant een poot uit te kunnen uitdraaien !
Zo kan je het ook benoemen inderdaad. Ik zou eerder zeggen dat ik het wel prima vind dat degenen die vast willen houden aan verouderde betaalmethoden, daarvoor ook zelf de rekening gepresenteerd krijgen.
In het buitenland is het vrij normaal om een toeslag te betalen bij het pinnen. Daar zijn veel onafhankelijke pinautomaten van bedrijven die niet gelieerd zijn aan een bank en hun geld verdienen aan die pinautomaten.
Bunq en Knab zijn best prijzig. ASN is, mede gezien de door hen gehanteerde tarieven voor betalen, wellicht een interessant alternatief. Heb nagevraagd hoe ASN omgaat met het analyseren van transacties. Kreeg het volgende antwoord: "ASN Bank maakt gebruik van transactieanalyse. Dit doen wij omdat wij hier wettelijk toe verplicht zijn. Bijvoorbeeld met betrekking tot het anti-witwassen en terrorismefinanciering. Hierbij maken wij altijd een zorgvuldige afweging tussen privacy van onze klanten enerzijds en onze gerechtvaardigde belangen anderzijds. Wij gebruiken de gegevens beslist niet voor marketing doeleinden. " .
Contante betaling is geen verouderde betaalmethode. Verder krijgt de rekeninghouder nu al maandelijks een rekening gepresenteerd.
Veel banken hebben een overstapservice.Miepje1 schreef: ↑10 jul 2019 12:42Ik heb geen bericht ontvangen maar ik heb dan ook alles 'dichtgezet', al heel lang geleden. Ik heb ook niet de app op mijn telefoon. Ik zou niet weten waarom. Ik kan thuis op mijn tablet ook bankzaken doen. Ik zie erg slecht en dat gepiel op mijn telefoon vind ik niks. Ik zou ook best wel willen overstappen van bank maar ja, ik heb nu al 43 jaar dit nummer... en ik moet er niet aan denken om alles te moeten wijzigen. Maar misschien eens over nadenken toch en er een dagje voor gaan zitten.
Natuurlijk is dat wel verouderend. Alles wordt in rap tempo steeds digitaler. Degenen die per sé straks nog contant willen betalen, zullen voor die keuze meer moeten geen betalen. Daar twijfel ik geen seconde aan.
grun
vindt dit leuk
Het is en blijft een ondernemer , dan weet je dat je kosten kan/moet betalen .
Ik betaal overal contant. Ik zie het probleem niet.
-
Ik wil niet dat de Nederlandsche Bank zo bezorgd is.
https://www.accountant.nl/nieuws/2018/1 ... tant-geld/
https://www.accountant.nl/nieuws/2018/1 ... tant-geld/
" De banken gaan de klanten sturen in de richting van de cashloze samenleving. ‘We zien dat onze klanten minder vaak bij de gelduitgifte-automaat cash opnemen’, aldus een ING-woordvoerder. ‘En daar spelen we op in.’ ING erkent dat het voor de bank een kostenvoordeel is. ‘In het algemeen is een contante geldopname bij een automaat duurder dan een pinbetaling.’ Er is ook een ander voordeel, maar daar legt ING minder de nadruk op: wie pint geef informatie over zijn betaalgedrag aan de bank."
https://www.volkskrant.nl/economie/bank ... nemen.html
https://www.volkskrant.nl/economie/bank ... nemen.html
-
drie dubbeltjes korting en dan verhogen ze het betaalpakket p/m straks weer met een Euro. Ik ben benieuwd wat degenen dan gaan zeggen die nu vinden dat we ons aanstellen.
-
Ik ben niet bij de ING maar bij de RABO bank. Ik las van de week nog dat ook de RABO bank dit gaat overwegen.
Ook ik betaal nog veel dingen cash. De oplossing hiervoor is erg simpel. Hier in mijn omgeving zijn nog diverse
winkels waar ze heel graag hebben dat de klanten bijpinnen. Daar maak ik dan ook zeer regelmatig gebruik van.
Waarom ik niet meer pin bij mijn eigen RABO bank?? De reden daarvoor is dat het oude bank filiaal is gesloten,
en dat de geld automaat is vervangen door zo een soort van container in de buitenlucht. Geld pinnen ik de
buitenlucht?? NEE NOOIT. ik pinde altijd bij de binnen automaat, en dan ook nog altijd als de bank open was,
oftewel er iemand achter de balie zat die zicht had op die binnen automaat. Zolang ik kan bijpinnen in een winkel
heb ik geen bezwaar tegen dergelijke kosten, Die buiten geld automaat gebruik ik toch nooit.
Ook ik betaal nog veel dingen cash. De oplossing hiervoor is erg simpel. Hier in mijn omgeving zijn nog diverse
winkels waar ze heel graag hebben dat de klanten bijpinnen. Daar maak ik dan ook zeer regelmatig gebruik van.
Waarom ik niet meer pin bij mijn eigen RABO bank?? De reden daarvoor is dat het oude bank filiaal is gesloten,
en dat de geld automaat is vervangen door zo een soort van container in de buitenlucht. Geld pinnen ik de
buitenlucht?? NEE NOOIT. ik pinde altijd bij de binnen automaat, en dan ook nog altijd als de bank open was,
oftewel er iemand achter de balie zat die zicht had op die binnen automaat. Zolang ik kan bijpinnen in een winkel
heb ik geen bezwaar tegen dergelijke kosten, Die buiten geld automaat gebruik ik toch nooit.
Dat bijpinnen in de winkel is leuk, maar doordat steeds meer mensen wél digitaal betalen, is dat straks natuurlijk ook steeds minder mogelijk.