LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB Alarm centrale
ANWB Alarm centrale
Wij hebben in mei een zeer slechte ervaring met de ANWB Alarm centrale gehad. We werden aan het lijntje gehouden, morgen krijgt u ons besluit te horen, vervolgens over twee dagen krijgt u ons besluit daarna na het wekend krijgt u ons besluit etc.
Afspraken om terug gebeld te worden werden meerder keren niet nagekomen. Er werd beweerd dat de behandelende arts niet bereikbaar was. Toen wij dit de arts vertelde heeft ze zelf gebeld en werd leterlijk aan het lijntje gehouden. 20 minuten in de wacht waarna ze , i.v.m. een spoed oproep, moest ophangen . Dit terwijl het nummer wat we hadden gekrgen speciaal voor artsen contact was. Verzoeken tot maken van X-ray foto's werden tot in de treuren herhaald door de ANWB artsen terwijl ze allang de informatie hadden ontvangen.
Slechts 1 man van de centrale was daadwerkelijk goed en betrokken en heeft na 3 weken ziekenhuis opname, in Spanje, er voor gezorgd dat alles op zin pootjes terecht kwam.
Wie heeft ook slechte en daardoor zeer stressvolle ervaring met de ANWB alarm centrale?
Afspraken om terug gebeld te worden werden meerder keren niet nagekomen. Er werd beweerd dat de behandelende arts niet bereikbaar was. Toen wij dit de arts vertelde heeft ze zelf gebeld en werd leterlijk aan het lijntje gehouden. 20 minuten in de wacht waarna ze , i.v.m. een spoed oproep, moest ophangen . Dit terwijl het nummer wat we hadden gekrgen speciaal voor artsen contact was. Verzoeken tot maken van X-ray foto's werden tot in de treuren herhaald door de ANWB artsen terwijl ze allang de informatie hadden ontvangen.
Slechts 1 man van de centrale was daadwerkelijk goed en betrokken en heeft na 3 weken ziekenhuis opname, in Spanje, er voor gezorgd dat alles op zin pootjes terecht kwam.
Wie heeft ook slechte en daardoor zeer stressvolle ervaring met de ANWB alarm centrale?
Re: ANWB Alarm centrale
Een heel verhaal, maar wat is nu de kern van het probleem ?
Ieder probleem staat op zich, dus wat anderen meemaken is niet echt interresant.
Ieder probleem staat op zich, dus wat anderen meemaken is niet echt interresant.
Re: ANWB Alarm centrale
En op wat voor besluit wachtte u dan?
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: ANWB Alarm centrale
3 weken in het ziekenhuis klinkt niet als iets triviaals. Niet zo gek dat men dan wat tijd nodig had om een en ander te beoordelen en regelen.
Re: ANWB Alarm centrale
U heeft al gebruik gemaakt van de klachtenregeling?
https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... geling.pdf
Hier op het forum van Radar kan de ANWB u niet verder helpen. U moet wel klagen bij de juiste instantie.
https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... geling.pdf
Hier op het forum van Radar kan de ANWB u niet verder helpen. U moet wel klagen bij de juiste instantie.
Re: ANWB Alarm centrale
Ik ben juist heel positief over de ANWB alarmcentrale. Zeer goed geholpen na auto ongeluk tussen München en Neurenberg
Re: ANWB Alarm centrale
Er is een spreekwoord: er is geen koe zo bont of er zit w el een vkeje op.
Re: ANWB Alarm centrale
Het probleem was dat mijn man zo ziek was dat hij met een ambulancevliegtuig gerepratrieerd moest worden. Dat is ook vrij direct door de artsen in Spanje aangegeven. Maar dat kost natuurlijk veel geld en dan probeer je dat als betalende instantie zolang mogelijk uit te stellen. Maar als je dat doet doormiddel van iemand aan het lijntje te houden, afspraken niet na te komen en onnodig steeds om de zelfde onderzoeken te vragen gaat dat te ver. Zeker als iemand zijn gezondheid dan echt in het gedrang komt. En de stres die erbij komt kijken voor zowel patient als naaste is niet wat je in zo een situatie wil.
Re: ANWB Alarm centrale
Zoals u het hier beschrijft komt het er op neer dat u met opzet aan het lijntje bent gehouden om eventueel kosten te besparen. Daar geloof ik niets van. Dit zijn aannames van u.Zeezicht schreef: ↑16 jul 2019 09:06Het probleem was dat mijn man zo ziek was dat hij met een ambulancevliegtuig gerepratrieerd moest worden. Dat is ook vrij direct door de artsen in Spanje aangegeven. Maar dat kost natuurlijk veel geld en dan probeer je dat als betalende instantie zolang mogelijk uit te stellen. Maar als je dat doet doormiddel van iemand aan het lijntje te houden, afspraken niet na te komen en onnodig steeds om de zelfde onderzoeken te vragen gaat dat te ver. Zeker als iemand zijn gezondheid dan echt in het gedrang komt. En de stres die erbij komt kijken voor zowel patient als naaste is niet wat je in zo een situatie wil.
Maar nogmaals, u heeft de klachtenprocedure gevolgd?
-
- Berichten: 1273
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: ANWB Alarm centrale
Klacht indienen bij de ANWB, maar eerst eens goed nadenken waarom het in uw ogen zo fout is gegaan, en of misschien iemand anders de oorzaak kan zijn.
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: ANWB Alarm centrale
Jaren geleden ook in de familie een voorval meegemaakt in de familie van een plotselinge ziekenhuisopname en zelfs een spoedoperatie. Ondanks dat het lijkt dat er niet veel gedaan wordt achter de schermen gebeurt dit wel degelijk. Voordat iemand met een ambulancevliegtuig terug gevlogen wordt moet goed over nagedacht worden. De ANWB is verantwoordelijk, dus die willen ook zeker weten dat het kan. Overleg met de artsen daar hoort daar bij, maar ook bij artsen hier. Als een arts in Spanje iets te snel ja zegt tegen vervoer en het blijkt toch niet te kunnen, dan kan de schade groter worden. Het komt zelfs voor dat alles geregeld wordt en 5 minuten voor transport het alsnog niet doorgaat omdat de gezondheid te wensen achterlaat. Het bestellen van een dergelijke vlucht is zo kostbaar dat ze niet zomaar een vlucht inplannen. Dat doen ze alleen als er zekerheid is dat het kan.
Uw man is ziek en er moet eerst gekeken worden of een behandeling in Spanje een optie zou zijn. Als dat niet kan moet gekeken worden of uw man sterk genoeg is om naar Nederland terug te kunnen. Als verantwoordelijke is dat geen beslissing van 1 of 2 dagen. Daar zijn doktersrapporten voor nodig. Ondanks dat een steunpunt 24/7 bereikbaar is zijn er een aantal specialisten die niet 24/7 werken. Men werkt in shifts. Behandelaars kunnen wel in een dossier kijken, maar er zijn maar enkele die hier iets in kunnen zetten.
Ik snap de frustratie, maar vaak is wat de patient en naaste ziet veel minder als er achter de schermen gebeurd.
Uw man is ziek en er moet eerst gekeken worden of een behandeling in Spanje een optie zou zijn. Als dat niet kan moet gekeken worden of uw man sterk genoeg is om naar Nederland terug te kunnen. Als verantwoordelijke is dat geen beslissing van 1 of 2 dagen. Daar zijn doktersrapporten voor nodig. Ondanks dat een steunpunt 24/7 bereikbaar is zijn er een aantal specialisten die niet 24/7 werken. Men werkt in shifts. Behandelaars kunnen wel in een dossier kijken, maar er zijn maar enkele die hier iets in kunnen zetten.
Ik snap de frustratie, maar vaak is wat de patient en naaste ziet veel minder als er achter de schermen gebeurd.
Lady1234
, witte angora
, Ivo.w
en Ivo.w
vinden dit leuk
Re: ANWB Alarm centrale
De hele procedure is mij bekend. Opvallend is dat er slechts 1 andere ervaring wordt gedeeld. Alle andere komen met goed bedoelde opmerkingen en adviezen. De medewerker welke uiteindelijk de situatie vlot heeft getrokken heeft alles in ons dossier genoteerd. Tevens heeft hij erkend dat er vele zaken niet gelopen zijn zoals dat behoort en daarvoor excuus aangeboden. Aan een klacht indienen heb ik niets. Maar voor mij was het belangrijk om te weten of er meer mensen een dergelijke nare ervaring hebben gehad.
Je moet dan wel nog de puf hebben om via een kanaal deze ervaring te willen delen op zoek naar lotgenoten. Dat heeft mij ook twee maanden gekost. Want na de repatrieering ben je er nog niet. Ik dank jullie allemaal voor jullie reacties.
Je moet dan wel nog de puf hebben om via een kanaal deze ervaring te willen delen op zoek naar lotgenoten. Dat heeft mij ook twee maanden gekost. Want na de repatrieering ben je er nog niet. Ik dank jullie allemaal voor jullie reacties.
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: ANWB Alarm centrale
Ervaringen van anderen hebben eigenlijk weinig zin. Het belangrijkste is juist om de ervaring met de ANWB te delen zodat zij daar de processen op aan kunnen passen. Het grootste probleem in de communicatie is dat je een team hebt die de telefoon aan neemt en niets anders doen dan vragen beantwoorden en kijken wat in het dossier staat. Als het dossier niet tijdig wordt bijgewerkt, wat ook simpelweg niet kan omdat de behandelaar niet 24/7 aanwezig is, dan krijg je dus steeds dezelfde reacties te horen.Zeezicht schreef: ↑17 jul 2019 10:03De hele procedure is mij bekend. Opvallend is dat er slechts 1 andere ervaring wordt gedeeld. Alle andere komen met goed bedoelde opmerkingen en adviezen. De medewerker welke uiteindelijk de situatie vlot heeft getrokken heeft alles in ons dossier genoteerd. Tevens heeft hij erkend dat er vele zaken niet gelopen zijn zoals dat behoort en daarvoor excuus aangeboden. Aan een klacht indienen heb ik niets. Maar voor mij was het belangrijk om te weten of er meer mensen een dergelijke nare ervaring hebben gehad.
Je moet dan wel nog de puf hebben om via een kanaal deze ervaring te willen delen op zoek naar lotgenoten. Dat heeft mij ook twee maanden gekost. Want na de repatrieering ben je er nog niet. Ik dank jullie allemaal voor jullie reacties.
Al met al is de gezondheid het belangrijkste. Dat is doel 1 om er samen weer bovenop te komen.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: ANWB Alarm centrale
Kan niet oordelen over dit geval. Het verhaal is daarvoor te summier. Onze ervaringen met de ANWB zijn uitstekend. O.a. na de gigantische overstroming in zuid Frankrijk 10 jaar geleden waarbij we alles kwijtraakten (auto, caravan, alle verdere eigendommen) zijn we zeer goed geholpen. En dat terwijl ze bedolven werden onder de hulpvragen van al die duizenden Nederlanders die in dat gebied vastzaten.