LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groenstrook wordt parkeerplaats
Re: Groenstrook wordt parkeerplaats
Ok, duidelijk. Een buitengewoon riante omstandigheid voor deze opticiën. Ik kan me in dit geval niet voorstellen dat hij nog meer parkeerplaatsen wil hebben.
Zonder duidelijke extra informatie zou ik gokken dat er een ander parkeerregime in voorbereiding is. Bv slagboom weg en vergunningplaatsen van maken. Maar dan wil de opticiën wel nog twee of drie bezoekersplaatsen hebben. (Ik verzin maar wat.) Als daar die groenstrook voor moet wijken is dat voor de bewoners onplezierig, maar de opticiën hoeft niet het kwade genius te zijn.
Zonder duidelijke extra informatie zou ik gokken dat er een ander parkeerregime in voorbereiding is. Bv slagboom weg en vergunningplaatsen van maken. Maar dan wil de opticiën wel nog twee of drie bezoekersplaatsen hebben. (Ik verzin maar wat.) Als daar die groenstrook voor moet wijken is dat voor de bewoners onplezierig, maar de opticiën hoeft niet het kwade genius te zijn.
moederslink
vindt dit leuk
De opticien is dus wel de kwade genius, hij doet alles in het geniep.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Weet u zeker dat hij dit alles geïnitieerd heeft? Of komt het vanuit de gemeente of van andere omwonenden ivm de huidige parkeersituatie?
moederslink
vindt dit leuk
Dat is wel erg duidelijk als hij ter plekke meters aan het "uitstappen" is, samen met een figuur met tekeningen bij zich.
Dat hij ermee bezig is, is duidelijk, maar heeft hij ook het initiatief genomen? Of hebben andere buurtbewoners bij de gemeente geklaagd over gebrek aan parkeerruimte, en is de gemeente daarop aan de slag gegaan en in gesprek met de opticiën?
moederslink
vindt dit leuk
Nee, er is een grote bewoners parkeerplaats voor de koopwoningen als buurflat.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Als er geen noodzaak is aangetoond kun je dit afwijzen, personeel kan best stuk lopen, fiets of bus komen.... en 12 plaatsen lijkt me ruim voldoende.
En als hij toch doorzet verwacht ik boze buren en dat wil niemand hebben!
En als hij toch doorzet verwacht ik boze buren en dat wil niemand hebben!
-
Met die kapvergunning, dat kan best opgelost worden. Een herplant verplichting wordt hier vaker voor gebruikt.
Dit gewoon even om ook aan te denken!
Dit gewoon even om ook aan te denken!
Komkommertijd
vindt dit leuk
Vanwege de erg korte afstand tussen de parkeeroptie en de enige ramen die open kunnen ter ventilatie + de noodzakelijke hoge afscheiding/struik/heester wordt ook door het al aanwezige overhangende balkon van de bovenburen héél erg veel licht weggenomen. Dit was voor de dames van de wbv al reden na het van de situatie in de praktijk voldoende reden op de brieven voor de bewonersvergadering NIET in de bussen te doen, ze schrokken zich mottig. We zouden half sept vergaderen met de bewoners. Ze hebben ons wel beiden duidelijk gesteld dat er nog niets getekend is. (maar hopen dat dàt waar is) Die kapvergunning gaat ook moeilijk worden, plus de bewoners bezwaren massaal met huurcommissie, de hoeveelheid licht die binnen kan komen enz. De wbv weet dat er 100% weerstand zou ontstaan. En er is geen bewoner meer die allemaal senior zijn die bij dit figuur nog een bril koopt, hij is nog duur ook, maar dat terzijde.
-
Er komt echt niet een haag , struik o.i.d van gelijk 2 meter hoog , toch?
Het kan toch ook gewoon een lage heg zijn, die steeds wordt gesnoeid?
En zo te lezen is het wel een boycotverhaal tegen deze opticiën geworden.
Het klinkt wat ' rellerig ' allemaal , is dit terecht en is dat nodig?
Het kan toch ook gewoon een lage heg zijn, die steeds wordt gesnoeid?
En zo te lezen is het wel een boycotverhaal tegen deze opticiën geworden.
Het klinkt wat ' rellerig ' allemaal , is dit terecht en is dat nodig?
-
Volgens mij komen alle klanten voor een bril met de auto. De arme man heeft geen buurtbewoners als klant.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Die herplantverplichting voor een kapvergunning kan zelfs bestaan uit plaatsing op een lijst. Zo werkt het althans bij diverse gemeenten. Als die lijst te lang wordt, gaat de raadscommissie weer klagen en worden er ergens in de gemeente weer wat jonge boompjes geplant.
Zucht, er is mij door de projectleider, die op vakantie is nu, gezegd dat er er desnoods een 2 meter hoge haag oid komt. Moet ik hier nu alle telefoongesprekken publiceren?
De verhuurder heeft al eerder een den gekapt zonder vergunning, dat werd een dure aangelegenheid,
En @moederslink, het mag lijken zo het lijkt, maar als je in mijn/onze schoenen stond was je stemming ook zoals de mijne.
De verhuurder heeft al eerder een den gekapt zonder vergunning, dat werd een dure aangelegenheid,
En @moederslink, het mag lijken zo het lijkt, maar als je in mijn/onze schoenen stond was je stemming ook zoals de mijne.
-
Dat weet ik niet, mijn mening is dat ik heb geleerd dat niet alles maakbaar of haalbaar is.
Soms is er geen ontkomen aan en moet je iets simpelweg accepteren.
Ik rijd zelf geen auto meer , maar zit iedere dag op de fiets en adem ieder ogenblik vieze uitlaatdampen in, van auto.s, bussen, trams, scooters etc etc.
Niet bepaald een pretje .
Auto.s parkeren op stoepen, pal tegen huizen aan , er is teveel stedelijk gebied en er zijn domweg teveel auto.s.
Wil ik dat niet dan kan ik ervoor kiezen om te gaan wonen op het platteland.
Soms is er geen ontkomen aan en moet je iets simpelweg accepteren.
Ik rijd zelf geen auto meer , maar zit iedere dag op de fiets en adem ieder ogenblik vieze uitlaatdampen in, van auto.s, bussen, trams, scooters etc etc.
Niet bepaald een pretje .
Auto.s parkeren op stoepen, pal tegen huizen aan , er is teveel stedelijk gebied en er zijn domweg teveel auto.s.
Wil ik dat niet dan kan ik ervoor kiezen om te gaan wonen op het platteland.
de audito, als je het perecies wil weten, 8.03 's ochtends voor dat het personeel van de winkel er is.
Voor de beeldvorming: Welke rol speelt het personeel?
Evenals een ambtenaar van de gemeente betitelen als "freak", is het etiketje "kwade genius" wel snel geplakt als het alleen gaat om het "stiekem" uitstappen om 08.00 uur "voordat zijn personeel er is". Zou zijn personeel van niets mogen weten of is dit moment op de dag wellicht voor de opticien het meest gunstige qua werkzaamheden?
Ik kan me net als BL2 niet aan de indruk onttrekken dat er veel meer al veel langer speelt, gezien uw uitspraak dat opticien "alles" in het geniep doet. Vooringenomenheid kan een open gesprek danig in de wegzitten.
Ik kan me net als BL2 niet aan de indruk onttrekken dat er veel meer al veel langer speelt, gezien uw uitspraak dat opticien "alles" in het geniep doet. Vooringenomenheid kan een open gesprek danig in de wegzitten.
BL2
en moederslink
vinden dit leuk
Uitlaatgassen van trams, ik geloof veel, maar dit niet.moederslink schreef: ↑24 jul 2019 17:08.....vieze uitlaatdampen in, van auto.s, bussen, trams, scooters etc.....
Hoe zit dat nu ?
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ben ook zeer benieuwd.
BL2
vindt dit leuk