LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 26 jul 2018 14:24
Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Zijn er meer klanten van BudgetHomeStoreXXL gedupeerd?
Het verhaal is als volgt;
Topprestatie Klantvriendelijkheid:
Moeders koopt van haar zuurgespaarde centjes nieuwe meubels. Onderdeel van een verkooporder zijn 2 tafeltjes. Bij aflevering van de hele order worden 2 verkeerde tafeltjes geleverd. Order wordt betaald m.u.v van €358,- de prijs voor 2 tafeltjes. De juiste zouden nadien geleverd worden. Wegens een te lange levertijd worden de 2 showroom modellen na weken wachten geleverd tegen de volle prijs. Transport via GLS. Een onbeschofte medewerker levert af en smijt een zeer gehavende doos naar binnen. Wil niet wachten op de controle van de inhoud.
Resultaat : 2 beschadigde tafels met deuken, krassen en 1 tafelblad verkleurd en tafelblad is scheef gemonteerd.
Reclameren! Na veel gemail en getelefoneer blijken de tafels niet meer leverbaar, kunnen andere uitzoeken. De op voorraad zijnde tafels zijn niet naar wens. Voorstel van de verkoper €100,- korting , dat betekent €258,- betalen voor
beschadigde tafels. Dit wordt niet schriftelijk bevestigd. Ik vertel hen toch van dit aanbod af te zien en dat de beschadigde tafels opgehaald kunnen worden. Verweer van de verkoper ; dat kan niet want u bent akkoord gegaan met de overeenkomst en deze tafels maken onderdeel uit
van de gehele order dus betalen! Want immers de verkoper kon er niks aan doen dat de tafels beschadigd waren aangeleverd want zij zijn niet verantwoordelijk voor de wijze van transport. Dat is immers de door hen ingehuurde transporteur GLS. Toen ik daarop weer zeer verontwaardigd reageerde, had mevr. Hendriks dit toch echt verkeerd begrepen.
Het advies van de verkoper;
Mailt u maar naar de directie. Mevr Hendriks heeft namelijk niks anders te doen....
Woest over deze zinloze niet contructieve klantontvriendelijke benadering meld ik dat ik de tafeltjes wel kom brengen. Winkel is gevestigd in Nijmegen.
Antwoord verkoper; oh dat is prima dan zorg ik dat ik een kopje koffie voor u heb. Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?
Dan de oplossing van de manager;
U betaalt ze of bij hoge uitzondering mag u de tafels op eigen kosten retourneren. Retourneren op dezelfde wijze zoals u ze ook ontvangen heeft. Hij verzocht mij met klem ze niet de winkel in te smijten?! Tja mams heeft ze zo wel ontvangen....
Geen enkele afspraak is schriftelijk bevestigd, verkoopvoorwaarden staan niet op de order of factuur....
BudgetHomeStoreXXL is niet bereid om GLS te betalen voor het retour zenden van geleverde beschadigde meubels!
Op Google reviews zie ik soortgelijke klachten dus ik ben benieuwd naar meer klantervaringen.
Nooit meer#BudgethomestoreXXLNijmegen#
Het verhaal is als volgt;
Topprestatie Klantvriendelijkheid:
Moeders koopt van haar zuurgespaarde centjes nieuwe meubels. Onderdeel van een verkooporder zijn 2 tafeltjes. Bij aflevering van de hele order worden 2 verkeerde tafeltjes geleverd. Order wordt betaald m.u.v van €358,- de prijs voor 2 tafeltjes. De juiste zouden nadien geleverd worden. Wegens een te lange levertijd worden de 2 showroom modellen na weken wachten geleverd tegen de volle prijs. Transport via GLS. Een onbeschofte medewerker levert af en smijt een zeer gehavende doos naar binnen. Wil niet wachten op de controle van de inhoud.
Resultaat : 2 beschadigde tafels met deuken, krassen en 1 tafelblad verkleurd en tafelblad is scheef gemonteerd.
Reclameren! Na veel gemail en getelefoneer blijken de tafels niet meer leverbaar, kunnen andere uitzoeken. De op voorraad zijnde tafels zijn niet naar wens. Voorstel van de verkoper €100,- korting , dat betekent €258,- betalen voor
beschadigde tafels. Dit wordt niet schriftelijk bevestigd. Ik vertel hen toch van dit aanbod af te zien en dat de beschadigde tafels opgehaald kunnen worden. Verweer van de verkoper ; dat kan niet want u bent akkoord gegaan met de overeenkomst en deze tafels maken onderdeel uit
van de gehele order dus betalen! Want immers de verkoper kon er niks aan doen dat de tafels beschadigd waren aangeleverd want zij zijn niet verantwoordelijk voor de wijze van transport. Dat is immers de door hen ingehuurde transporteur GLS. Toen ik daarop weer zeer verontwaardigd reageerde, had mevr. Hendriks dit toch echt verkeerd begrepen.
Het advies van de verkoper;
Mailt u maar naar de directie. Mevr Hendriks heeft namelijk niks anders te doen....
Woest over deze zinloze niet contructieve klantontvriendelijke benadering meld ik dat ik de tafeltjes wel kom brengen. Winkel is gevestigd in Nijmegen.
Antwoord verkoper; oh dat is prima dan zorg ik dat ik een kopje koffie voor u heb. Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?
Dan de oplossing van de manager;
U betaalt ze of bij hoge uitzondering mag u de tafels op eigen kosten retourneren. Retourneren op dezelfde wijze zoals u ze ook ontvangen heeft. Hij verzocht mij met klem ze niet de winkel in te smijten?! Tja mams heeft ze zo wel ontvangen....
Geen enkele afspraak is schriftelijk bevestigd, verkoopvoorwaarden staan niet op de order of factuur....
BudgetHomeStoreXXL is niet bereid om GLS te betalen voor het retour zenden van geleverde beschadigde meubels!
Op Google reviews zie ik soortgelijke klachten dus ik ben benieuwd naar meer klantervaringen.
Nooit meer#BudgethomestoreXXLNijmegen#
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Zonder alle emotie zijn er dus twee tafeltjes beschadigd geleverd.
Is herstel niet mogelijk ?
Om welke tafeltjes gaat het ? (Wellicht is het verkrijgbaar via een samenwerkende ondernemer)
Is de winkel CBW erkend ? (Geschillencommissie)
Is herstel niet mogelijk ?
Om welke tafeltjes gaat het ? (Wellicht is het verkrijgbaar via een samenwerkende ondernemer)
Is de winkel CBW erkend ? (Geschillencommissie)
mewhendriks
vindt dit leuk
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Dus de tafeltjes zijn nog niet betaald, en u kunt ze gewoon terugbrengen naar de winkel. Dan zou ik dat dan doen en met uw moeder op pad om twee andere tafeltjes bij een andere winkel uit te zoeken.
Dat lijkt me de kortste klap.
Om niet zonder een tafeltje te zitten direct even bij de kringloop een vervangend tafeltje halen in verband met de levertijd van de nieuwe tafels. Veel succes.
Dat lijkt me de kortste klap.
Om niet zonder een tafeltje te zitten direct even bij de kringloop een vervangend tafeltje halen in verband met de levertijd van de nieuwe tafels. Veel succes.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2019 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Riddert niet iedereen is zo kapitaalkrachtig als jij . Vindt het een ongepaste opmerking .
mewhendriks
vindt dit leuk
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Rij na het inleveren van die tafeltjes even langs Ikea en zoek er daar twee plaatjes uit. Opgelost. Is moeder vast ook nog voordeliger uit en meer garantie en service.
mewhendriks
vindt dit leuk
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 26 jul 2018 14:24
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Riddert mijn moeder is 77jaar en met een AOW is dat geen vetpot en wordt geacht op eigen kosten 2 tafeltjes van Hoofddorp naar Nijmegen te brengen! Om haar te betitelen als zuursparende moeder vind ik niet zo stijlvol van u!
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
De verkoper gaat er niet mee accoord. Ik lees dat hij hooguit € 100 korting wil geven op deze beschadigde tafeltjes , maar de koper moet ze wel afnemen omdat dat overeen gekomen is...wordt gezegd
Ik zou ze persoonlijk terugbrengen en ook zeker niet betalen.
Laat BudgetHomeStore er maar een zaak van maken.... wat ze waarschijnlijk toch niet zullen doen.
Ik zou ze persoonlijk terugbrengen en ook zeker niet betalen.
Laat BudgetHomeStore er maar een zaak van maken.... wat ze waarschijnlijk toch niet zullen doen.
mewhendriks
vindt dit leuk
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Volgens mij zijn ze nog helemaal niet betaald.
Ik zou verder helemaal niets doen en dat bedrijf berichten dat ze die rommel kunnen ophalen.
Zet ze in de kelder of op zolder en klaar met dat bedrijf.
Ik zou verder helemaal niets doen en dat bedrijf berichten dat ze die rommel kunnen ophalen.
Zet ze in de kelder of op zolder en klaar met dat bedrijf.
mewhendriks
vindt dit leuk
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Dat zijn toch echt uw eigen woorden :mewhendriks schreef: ↑10 aug 2019 23:22Om haar te betitelen als zuursparende moeder vind ik niet zo stijlvol van u!
Kunt u ook reageren op mijn vragen ?Moeders koopt van haar zuurgespaarde centjes nieuwe meubels.
Theotrucker
, Lady1234
en Holy53
vinden dit leuk
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 26 jul 2018 14:24
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Crazyme ; er is nuance in zuurverdiende centjes of iemand een zuursparende moeder te noemen! Maar laten we bij de inhoud blijven zonder “persoonlijk” te worden ajb
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 26 jul 2018 14:24
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Crazyme nee tafels zijn niet meer leverbaar door de fabrikant dis ook niet in andere winkels. Ik kan geen keurmerk vinden helaas. Wijze les voor een vlgnde aankoop! Herstel niet mogelijk zitten deuken in ijzeren rand. Blad zit scheef gemonteerd. Krassen op de randen
Re: Gedupeerden BudgetHomeStoreXXL Nijmegen
Artikel 11 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Bron: https://www.budgethomestore.nl/algemene-voorwaarden
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Bron: https://www.budgethomestore.nl/algemene-voorwaarden
moederslink
vindt dit leuk