Misschien bedoelt WA de intentie om te betalen

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Maar dat is óók niet te bewijzenTeunbosseman schreef: ↑13 aug 2019 14:50Misschien bedoelt WA de intentie om te betalen![]()
Beter lezenKomkommertijd schreef: ↑13 aug 2019 16:16Wel opvallend dat een Gerechtsdeurwaarder dit blijkbaar goed vind!
Als de kassa medewerker deze fout maakt inderdaad niet strafbaar.Moneyman schreef: ↑13 aug 2019 16:49Beter lezenKomkommertijd schreef: ↑13 aug 2019 16:16Wel opvallend dat een Gerechtsdeurwaarder dit blijkbaar goed vind!ik schrijf slechts dat er in deze casus geen sprake is van diefstal.
Bij IKEA wordt je dan wel door de politie als dief opgepakt: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/vader-en ... kassa-ikea Pas na stennis op Twitter werd de aangifte door IKEA ingetrokken.
Dat is een incident en niet bepaald representatief. Bovendien is het niet eens in Nederland...Cornelis7 schreef: ↑13 aug 2019 17:52Bij IKEA wordt je dan wel door de politie als dief opgepakt: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/vader-en ... kassa-ikea Pas na stennis op Twitter werd de aangifte door IKEA ingetrokken.
Het gebeurt ook in Nederland, bij AH bijvoorbeeld: http://www.dagboekkamer.nl/reageerbuis/ ... nt-page-1/Moneyman schreef: ↑13 aug 2019 18:11Dat is een incident en niet bepaald representatief. Bovendien is het niet eens in Nederland...Cornelis7 schreef: ↑13 aug 2019 17:52Bij IKEA wordt je dan wel door de politie als dief opgepakt: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/vader-en ... kassa-ikea Pas na stennis op Twitter werd de aangifte door IKEA ingetrokken.
Jarenlange praktijkervaring leert dat dit zelden voorkomt. Ik heb het alleen een paar keer gehad bij de groente- en fruitscanner, als de printerrol of toner bijna op is. Dan scan je gewoon op het schap en ben je ook klaar.Komkommertijd schreef: ↑14 aug 2019 09:08En wat doen we met een onleesbare code?
Komt ook vaak voor, vooral diepvries dozen die gaan ontdooien is scannen onmogelijk en moet handmatig ingevoerd worden!
Naast onleesbaar geprinte en deze lastige diepvries, hoe lossen ze dat op?
Ik zie in dat artikel vooral heel veel stemmingmakerij en eigenlijk heel weinig wat echt mis is.Cornelis7 schreef: ↑14 aug 2019 08:45Het gebeurt ook in Nederland, bij AH bijvoorbeeld: http://www.dagboekkamer.nl/reageerbuis/ ... nt-page-1/Moneyman schreef: ↑13 aug 2019 18:11Dat is een incident en niet bepaald representatief. Bovendien is het niet eens in Nederland...Cornelis7 schreef: ↑13 aug 2019 17:52Bij IKEA wordt je dan wel door de politie als dief opgepakt: https://joop.bnnvara.nl/nieuws/vader-en ... kassa-ikea Pas na stennis op Twitter werd de aangifte door IKEA ingetrokken.
We praten hier over een MANDJE, niet over een overvolle kar met talloze artikelen.. Ze is daarbij 2 zakken chips vergeten, die zo’n beetje de helft van het mandje gevuld moeten hebben. Die zie je niet echt zomaar over het hoofd.Ze gebruikte haar smartphone om de boodschappen te scannen en dan in haar mandje te doen.
Lijkt me logisch.Ze moest meekomen naar achteren. Daar werd gezegd dat ze aangifte gingen doen wegens winkeldiefstal.
Mooie feitelijke weergaveSterker nog, de twee medewerkers, een meisje van 19 en een filiaalhouder van 35 jaar, leken er genoegen in te scheppen dat ze iemand te pakken hadden.
De politie verhoord iemand voor 4 uur voor het niet scannen van 6 euro, maar het winkelpersoneel heeft het gedaan? En de politie toonde gelukkig begripDe politie kwam en nam haar mee naar het bureau. Daar moest ze haar bezittingen zoals haar smartphone afstaan en is ze vier uur lang vastgehouden en verhoord. Er zijn vingerafdrukken afgenomen en foto’s van haar gezicht gemaakt. Ze moest veel huilen, door de hele situatie maar vooral om de onmenselijke behandeling door het AH-personeel. De politie toonde gelukkig veel begrip. Het was duidelijk dat zij het een belachelijke situatie vonden maar omdat aangifte was gedaan waren ze verplicht om alle procedures te doorlopen.
Strafblad? Is ze ook al veroordeeld?Albert Heijn Zelfscan. Het lijkt een onschuldig en klantvriendelijk systeem, maar als je als klant een fout maakt, levert je dat zomaar een strafblad op, naast een traumatisch politieverhoor.
Wat een artikelVolgens Albert Heijn kan er maar één verklaring zijn voor niet-gescande producten en dat is diefstal. Er is in hun voorwaarden dus geen ruimte opgenomen voor de mogelijkheid dat je als klant een fout kunt maken. Wie fouten maakt in Albert Heijn, zit opgescheept met een strafblad.
Daar is hier geen sprake van, rijen zijn eerder vele malen korter dan in het verleden. Er zijn hier 2 bemande kassa's verdwenen terwijl er vele zelfkassa's bijgekomen zijn. Netto een enorme toename in afrekencapaciteit en dat is ook te merken. Wachttijden in de winkel zijn vele malen korter dan voorheen in de meeste gevallen. De enige keer dat ik langere wachtrijen heb gezien was tijdens een systeemstoring een tijd geleden bij de AH. Ik vind het juist stukken meer klantvriendelijk, bij de zelfsscankassa's is altijd voldoende personeel mocht je hulp nodig hebben, het winkelen gaat ook een stuk vlotter dan voorheen en de rijen zijn ook een stuk korter dan voorheen bij de bemande kassa's. Al met al een dikke win win in mijn ervaring.J. Deltoer schreef: ↑31 dec 2020 14:22Inmiddels moet ik constateren dat bij jumbo en albert heijn de nodige kassapartijen zijn weggehaald. Lange rijen bij de kassa. Zo wil men het zelfscannen bevorderen. Niet erg klantvriendelijk. Ook bij de Kruidvat zie ik dit beleid. Lange rijen bij de enige open kassa en dan komt er een cassiere aanlopen met de opmerking dat er bij de zelfscan geen rij is om dan weer vrolijk weg te lopen.