LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Inderdaad kochten ze een voor de Nederlandse werkmaatschappij de betere naam Ziggo....
helaas ook hun voorwaarden van vooraf betalen, en je moet wel over, het word langzaam een geheel.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Op 15 augustus afgeschreven, wat als mensen al eerder met acceptgiro betaald hadden voor die maand, ik neem aan dat deze afschrijving niet voor september was, zou erg vroeg zijn.
Waar maakt u zich druk om, een eenmalig probleem met dubbele betaling en daarvoor overstappen, al die moeite, vergelijk eerst eens, misschien gaat u bij een andere provider er wel op achteruit.
Wanneer u de betaling zelf in de hand wilt houden kunt u ook met IDeal betalen.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kolibrie schreef:
16 aug 2019 09:53
Op 15 augustus afgeschreven, wat als mensen al eerder met acceptgiro betaald hadden voor die maand, ik neem aan dat deze afschrijving niet voor september was, zou erg vroeg zijn.
Waar maakt u zich druk om, een eenmalig probleem met dubbele betaling en daarvoor overstappen, al die moeite, vergelijk eerst eens, misschien gaat u bij een andere provider er wel op achteruit.
Wanneer u de betaling zelf in de hand wilt houden kunt u ook met IDeal betalen.
Vermoedelijk heeft TS iets gewijzigd in zijn abonnement en hierbij per ongeluk automatische incasso geactiveerd. Ziggo gaat echt niet zonder machtiging incasseren en dit pas achteraf communiceren. Los dat je bij Ziggo al een hele tijd vooruit moet betalen (net zoals bij alle anders providers).

alfatrion
Berichten: 22165
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ziggo incasseert bij mij zonder rechtsgeldige machtiging.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
16 aug 2019 10:33
Ziggo incasseert bij mij zonder rechtsgeldige machtiging.
Maar dan zult u ze toch wel aan de hoogste boom genageld hebben? :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
15 aug 2019 23:03
Lady1234 schreef:
15 aug 2019 22:58
Maar de Ts had helemaal geen automatische incasso geregeld, hij betaalde per factuur en dan met een accept girokaart. En dat kan je omzetten naar een factuur per mail en dan betalen via Ideal.
Dat kun je inderdaad omzetten maar NIET via 'mijn ziggo' zoals je eerder beweerde.
Heb net ingelogd bij ' mijn Ziggo ' :
-als je even scrolt naar : betaling en factuur heb je daar 2 mogelijkheden:
a ) acceptgiro en
b) AI

Iets daaronder staat:
-verzendwijze factuur >>>>> daar vul je je emailadres in.

Als je daar op klikt dan wijzig je dus de manier van betalen en krijg je de factuur per email en kun je wel via Ideal betalen.

ZeerPrivé
Berichten: 6531
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@moederslink Dan zit er blijkbaar nog steeds een verschil in de 'mijn' omgeving van oud UPC en oud Ziggo abonnees.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door moederslink »

Zeer Privé , ik heb geen idee eerlijk gezegd..zou kunnen.
Ik moest mijn emailadres wijzigen via ' mijn Ziggo ' en kwam dit zo dus tegen.
Ik heb , denk ik , al zo.n 8 jaar Ziggo , daarvoor UPC .

Misschien heeft de vraagsteller er iets aan, het proberen waard dus.

ZeerPrivé
Berichten: 6531
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Er zaten meer verschillen in de 'mijn' omgeving, ik had verwacht dat dit inmiddels gelijk getrokken zou zijn. Nog niet (alles?) dus. Als hij in oud UPC gebied woont, heeft vragensteller zeker wat aan je reactie.

dedolle
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005 15:27

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door dedolle »

@ moederslink. Heb even ingelogd bij mijn Ziggo. Kan nergens de link vinden die u zegt waar die zou moeten staan. Vreemd is wel dat bij 'betaalmethode' ineens staat automatische incasso. Echter bij verzendwijze factuur, -e mail-. Toch heb ik tot nu toe altijd per post factuur en acceptgiro gehad. In juli laatste betaling. factuurdatum: 11 juli 2019. Vervaldatum 25 juli 2019. Is betaald 20 juli 2019. dus ruim voor vervaldatum. Dit is een factuur over 1 juli t/m 31 juli. Ik heb geen verandering in pakket of wat dan ook gehad. Als ik al mail krijg van Ziggo, gaat die naar mijn al eeuwen in gebruik zijnde chello mail. Bij e-mailadres staat niets ingevuld. Vreemd dat factuur niet via mail word gestuurd maar per post. Ik zit inderdaad in oud upc gebied en ben noodgedwongen mee overgegaan naar Ziggo. daarna ziggo/vodafoon. Bij de klantenservice werd mij verteld dat het niet meer kon om via mail factuur te ontvangen en met ideal te betalen. En dat er deze maand 2 keer moest worden betaald, omdat oude upc klanten betaalden in de lopende maand. zij moeten dus vooruit gaan betalen.

StevieNL81
Berichten: 914
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Het is al enige tijd niet meer mogelijk acceptgiro te kiezen als betaalmethode, dus niemand van de AI betalers zal deze optie terugvinden. Voor de mensen die altijd met Acceptgiro betaalden willen ze het blijkbaar nu ook omzetten. Maar volgens mij zal dat eerder zijn naar betaling per Ideal link dan dat ze automatisch gaan incasseren zonder machtiging.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door moederslink »

Dedolle, er is geen link aangegeven.

U kunt inloggen in ' mijn Ziggo ?
Zet de stapjes zoals ik aangaf en vul dan nu wel een emailadres in.
Kijken wat er gebeurt.....Ik ben benieuwd.

Het lijkt mij vreemd dat er geen factuur per mail gestuurd kan worden zoals de klantenservice aangaf.
Praktisch iedereen stuurt de factuur per mail als je niet automatisch laat incasseren.
Per post en acceptgiro gebeurt vlg mij nooit of nauwelijks meer.
Alleen van Famed krijg ik nog de factuur per post.
Laatst gewijzigd door moederslink op 16 aug 2019 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Arizonakid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je als minima zijnde een duur Ziggo abo hebt van 70 euro, snap ik dat je krap zit......

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door moederslink »

Het goedkoopste is al € 52.50 vlg mij.
TV en internet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En dat helpt bij de automatische incasso?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus delen met de buren schijnbaar.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
16 aug 2019 10:33
Ziggo incasseert bij mij zonder rechtsgeldige machtiging.
De crux zit 'm ongetwijfeld in het woord 'rechtgeldig'.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Diverse berichten verwijderd, maar ik zie geen meldingen....
Dan stort een verhaal lijn in helaas.

Naast 3 van mijn ook enkele van mede forum leden... beetje humor mag blijkbaar niet meer!

Gesloten