LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
renewouters
Berichten: 3488
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
15 aug 2019 14:36
UPC? is dat dat bepaald niet foutloze uit verleden, waar het forum vol mee stond?
Bedrijven waar geen klachten over zijn hebben geen klanten.

dedolle
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005 15:27

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door dedolle »

snuffel1 schreef:
15 aug 2019 18:01
Voor zover ik me kan heugen is betalen per acceptgiro al heel lang geen optie meer en was betalen per automatische incasso de enige manier om te betalen. Als de betaling niet afgeschreven kon worden dan volgde een herinneringsbrief met aangehechte acceptgirokaart en zou het kunnen zijn dat Ziggo dat niet meer gaat doen en overgaat tot Ideal betalingen. U zal ooit een machtiging tot automatische incasso hebben gegeven want uw rekeningnummer is bekend en is er nu weer een poging gedaan om het bedrag die voor iedereen op de 15é van de maand afgeschreven wordt te incasseren. Als het weer niet lukt blijft enkel de mogelijkheid tot een Ideal betaling over en zal de herinnering voorzien van factuurnummer digitaal worden verstuurd. Van twee keer betalen in één maand is geen sprake tenzij u de acceptgiro op het laatste moment betaald en u die betaling begin augustus heeft gedaan. Daarbij worden de vaste kosten voor augustus met de variabele kosten van Juli in de factuur van augustus meegenomen. U kunt er alsnog voor kiezen om niet automatisch te betalen en de factuur die u in uw mailbox krijgt middels Ideal te voldoen, die keuze kunt u in uw Ziggo account maken maar ook dan dient de factuur binnen de termijn die er voor staat voldaan te zijn. Betaald u niet binnen die termijn dan volgt er een herinnering en blijft alles bij het oude, u betaald structureel te laat maar blijft net binnen de afsluit termijn. Voor wat betreft de andere doelgroep die u aanhaalt kan ik kort zijn zij zijn niet met uw situatie te vergelijken en kan als niet terzake doende worden afgedaan.
Tot afgelopen maand (juli) nog steeds rekening met accept giro ontvangen. en betaald!! Binnen de gestelde termijn op de factuur. Moest binnen bepaalde datum op rekening van ziggo staan. Factuur is van juli en abonnement ook van juli. eventuele belkosten tot 15 juni in rekening gebracht. Heb NOOIT machtiging afgegeven. Dat rekeningnr bekend is bij Ziggo is logisch toch? word iedere maand betaald :mrgreen: Heb gevraagd om factuur naar mijn ziggo te sturen en met ideal te betalen. No go!!! alleen automatische incasso. Nieuwe regels!! Uw aannames zijn fout. Er word wel degelijk 2 keer betaald deze maand, aangezien deze rekening(augustus) plus vooruitbetaling september moet worden gedaan. Zijn er nog mensen die echt kunnen lezen wat de vraagstelling was. Geen informatie!!! Die komt volgende week!! :oops:

reggie2
Berichten: 3010
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nee hoor , hier zijn allemaal mensen die niet kunnen lezen. :-) Snap niet waar jij je nog druk om maakt je ging toch weg bij Ziggo.

Theotrucker
Berichten: 4730
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Omdat je toch overgestapt bent kun je Ziggo nu ongestraft aanpakken. Dat gaat enkele duizenden boete kosten. Dat is verdiend!

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u et een factuur via mail en Ideal wilt betalen, moet u dat regelen via MyZiggo.

moederslink
Berichten: 10356
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door moederslink »

Hier ........al jaren klant bij Ziggo.
Er is geen machtiging afgegeven en er wordt nooit automatisch geïncasseerd!
Iedere maand netjes de factuur via de mail en je hebt gewoon 14 dagen de tijd om te betalen.
Communiceer via de mail of via ' mijn Ziggo ' of bel ze even dat u de factuur voortaan per mail wilt ontvangen.
Ik heb zelf nooit een dergelijke 'dwangmaatregel ' gekregen dat het alleen maar per AI moet.
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 aug 2019 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

StevieNL81
Berichten: 1136
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Heeft u niet recentelijk bv een tv pakketje gewijzigd of iets waarbij de betaalwijze automatisch op AI stond?
Dan hanteert men dat namelijk als betaalwijze voor alles.

Als ze deze maatregel ineens doorvoeren en pas achteraf communiceren zou ik verwachten dat er meer soortgelijke reacties als de uwe zouden zijn.

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
15 aug 2019 21:25
Lady1234 schreef:
15 aug 2019 19:06
Als u et een factuur via mail en Ideal wilt betalen, moet u dat regelen via MyZiggo.

Dat kan niet via mijn Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... r/betalen/

moederslink
Berichten: 10356
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door moederslink »

Heb het net nog even nagekeken :
mail door Ziggo verstuurd op 9 augustus met factuur voor augustus , te betalen binnen 14 dagen.
Dus geen achteraf -of vooruitbetaling ..... gewoon de factuur van augustus betalen in augustus.
Dus niet vroeg , gewoon netjes zo.

Als u nu een afschrijving van de maand juli heeft gekregen is dat een achteraf nota geweest .
Kijk uw bankafschriften even goed na.....mogelijk dat u toch 1 maand heeft achtergelopen?

Zoals bij mij duidelijk werd , toen ik het net nakeek , betaal je de factuur in de lopende maand.

moederslink
Berichten: 10356
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
15 aug 2019 22:41
moederslink schreef:
15 aug 2019 21:36
Hier ........al jaren klant bij Ziggo.
Er is geen machtiging afgegeven en er wordt nooit automatisch geïncasseerd!
Iedere maand netjes de factuur via de mail en je hebt gewoon 14 dagen de tijd om te betalen.
Communiceer via de mail of via ' mijn Ziggo ' of bel ze even dat u de factuur voortaan per mail wilt ontvangen.
Ik heb zelf nooit een dergelijke 'dwangmaatregel ' gekregen dat het alleen maar per AI moet.
Ik beweer ook niet dat je niet via ideal kunt betalen, maar aut. incasso omzetten in betaling met ideal via 'mijn ziggo' gaat niet. Dat moet je of telefonisch of via webcare regelen.
Huh....was dit antwoord misschien voor Lady bedoeld? :wink:
Lady1234 schreef:
15 aug 2019 22:11
ZeerPrivé schreef:
15 aug 2019 21:25
Lady1234 schreef:
15 aug 2019 19:06
Als u et een factuur via mail en Ideal wilt betalen, moet u dat regelen via MyZiggo.

Dat kan niet via mijn Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... r/betalen/

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts had helemaal geen automatische incasso geregeld, hij betaalde per factuur en dan met een accept girokaart. En dat kan je omzetten naar een factuur per mail en dan betalen via Ideal.

moederslink
Berichten: 10356
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
15 aug 2019 22:56
Dat zijn ze nu dus stapsgewijs aan het veranderen. Jij woont blijkbaar in het oude UPC gebied, abonnees in het oude Ziggo gebied betalen al jaren vooraf de factuur. Dus in juli wordt geïncasseerd voor augustus. Dat zijn ze nu aan het gelijk trekken.
Nou prima, dat betekent dus waarschijnlijk dat ook ik in augustus én voor aug én voor sept moet betalen.
Vlg de OP komt er rond de 22e een brief. Ik wacht het wel even af.

Ik ga er vooralsnog van uit dat zij dit niet automatisch incasseren en ik gewoon weer via de mail de nota van sept krijg.

Sowieso voor mij trouwens geen reden om over te stappen.

Ik ben nog steeds tevreden met Ziggo....nóg steeds 😉

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
15 aug 2019 23:03
Lady1234 schreef:
15 aug 2019 22:58
Maar de Ts had helemaal geen automatische incasso geregeld, hij betaalde per factuur en dan met een accept girokaart. En dat kan je omzetten naar een factuur per mail en dan betalen via Ideal.

Dat kun je inderdaad omzetten maar NIET via 'mijn ziggo' zoals je eerder beweerde.
Maar wel volgens Ziggo dus.

sylvesterb
Berichten: 5044
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
15 aug 2019 14:36
UPC? is dat dat bepaald niet foutloze uit verleden, waar het forum vol mee stond?
Daarom nam UPC ook Ziggo over en nam UPC de naam van Ziggo aan.

Het is altijd wel grappig te lezen dat mensen denken dat Ziggo UPC klanten achterstelt, terwijl het juist UPC is die Ziggo overnam en niet omgekeerd.

Komkommertijd
Berichten: 5169
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Inderdaad kochten ze een voor de Nederlandse werkmaatschappij de betere naam Ziggo....
helaas ook hun voorwaarden van vooraf betalen, en je moet wel over, het word langzaam een geheel.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Op 15 augustus afgeschreven, wat als mensen al eerder met acceptgiro betaald hadden voor die maand, ik neem aan dat deze afschrijving niet voor september was, zou erg vroeg zijn.
Waar maakt u zich druk om, een eenmalig probleem met dubbele betaling en daarvoor overstappen, al die moeite, vergelijk eerst eens, misschien gaat u bij een andere provider er wel op achteruit.
Wanneer u de betaling zelf in de hand wilt houden kunt u ook met IDeal betalen.

sylvesterb
Berichten: 5044
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kolibrie schreef:
16 aug 2019 09:53
Op 15 augustus afgeschreven, wat als mensen al eerder met acceptgiro betaald hadden voor die maand, ik neem aan dat deze afschrijving niet voor september was, zou erg vroeg zijn.
Waar maakt u zich druk om, een eenmalig probleem met dubbele betaling en daarvoor overstappen, al die moeite, vergelijk eerst eens, misschien gaat u bij een andere provider er wel op achteruit.
Wanneer u de betaling zelf in de hand wilt houden kunt u ook met IDeal betalen.
Vermoedelijk heeft TS iets gewijzigd in zijn abonnement en hierbij per ongeluk automatische incasso geactiveerd. Ziggo gaat echt niet zonder machtiging incasseren en dit pas achteraf communiceren. Los dat je bij Ziggo al een hele tijd vooruit moet betalen (net zoals bij alle anders providers).

alfatrion
Berichten: 22622
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ziggo incasseert bij mij zonder rechtsgeldige machtiging.

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
16 aug 2019 10:33
Ziggo incasseert bij mij zonder rechtsgeldige machtiging.
Maar dan zult u ze toch wel aan de hoogste boom genageld hebben? :lol:

moederslink
Berichten: 10356
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Ongelezen bericht door moederslink »

ZeerPrivé schreef:
15 aug 2019 23:03
Lady1234 schreef:
15 aug 2019 22:58
Maar de Ts had helemaal geen automatische incasso geregeld, hij betaalde per factuur en dan met een accept girokaart. En dat kan je omzetten naar een factuur per mail en dan betalen via Ideal.
Dat kun je inderdaad omzetten maar NIET via 'mijn ziggo' zoals je eerder beweerde.
Heb net ingelogd bij ' mijn Ziggo ' :
-als je even scrolt naar : betaling en factuur heb je daar 2 mogelijkheden:
a ) acceptgiro en
b) AI

Iets daaronder staat:
-verzendwijze factuur >>>>> daar vul je je emailadres in.

Als je daar op klikt dan wijzig je dus de manier van betalen en krijg je de factuur per email en kun je wel via Ideal betalen.

Gesloten