LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Youfone: haperende tv, traag internet
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 aug 2019 18:58
Youfone: haperende tv, traag internet
Hallo,
Sinds 12 juli aansluiting tv/internet van Youfone, 13 juli direct gebeld met Youfone klantenservice: haperende tv en traag internet.
Ze bieden maximaal 40 bits aan en leveren maar 8 bits.
Tv begin gemist blijft soms stilstaan.
Al een maand mee bezig , maar nog niet opgelost.
Zit er 2 jaar aan vast , maar ze komen hun afspraken niet na en nu kon ik het abonnement afkopen voor 50€ plus de eerste maand abonnementskosten voor iets wat niet werkt.
Sinds 12 juli aansluiting tv/internet van Youfone, 13 juli direct gebeld met Youfone klantenservice: haperende tv en traag internet.
Ze bieden maximaal 40 bits aan en leveren maar 8 bits.
Tv begin gemist blijft soms stilstaan.
Al een maand mee bezig , maar nog niet opgelost.
Zit er 2 jaar aan vast , maar ze komen hun afspraken niet na en nu kon ik het abonnement afkopen voor 50€ plus de eerste maand abonnementskosten voor iets wat niet werkt.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 aug 2019 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Heeft u alles draadloos, of bedraad? Met wifi kan er nooit een snelheid gegarandeerd worden aangezien geen enkele provider verantwoordelijk gehouden kan worden voor uw thuis situatie. Mijn huis is bv ook goed geïsoleerd. Met wifi haal ik amper 10mbit/s, dus ik een draad in de modem schiet deze naar 100 mbit/s.
Dus mocht u alles draadloos doen, doe dan eens een test met draad. Dan weet u of het probleem aan de provider ligt of aan uw huis.
Dus mocht u alles draadloos doen, doe dan eens een test met draad. Dan weet u of het probleem aan de provider ligt of aan uw huis.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Met 8Mbit/s kun je normaal prima TV kijken (geen HD veelal) en internetten dus in die snelheid ligt het niet, het is wat laag. Wat geeft youfone aan als oorzaak?cindyhagels schreef: ↑16 aug 2019 19:20Hallo,
Sinds 12 juli aansluiting tv/internet van Youfone, 13 juli direct gebeld met Youfone klantenservice: haperende tv en traag internet.
Ze bieden maximaal 40 bits aan en leveren maar 8 bits.
Tv begin gemist blijft soms stilstaan.
Al een maand mee bezig , maar nog niet opgelost.
Zit er 2 jaar aan vast , maar ze komen hun afspraken niet na en nu kon ik het abonnement afkopen voor 50€ plus de eerste maand abonnementskosten voor iets wat niet werkt.
Daarnaast is natuurlijk de vraag wat op uw adres beschikbaar is. Je kunt dit wel nakijken via:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Providers zijn verplicht een verwachting te geven in het bestel proces, dat het abonnement algemeen tot 40Mbit/s is betekend niet dat dit ook bij jouw beschikbaar is. Alle providers die DSL leveren gebruiken hiervoor de bovenstaande site. Let wel een low budget aanbieder als Youphone levert enkel ADSL/VDSL en geen bonded verbindingen.
16again
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Je kan je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Kost ook 50 euro maar die krijg je terug bij gelijk.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Voordat je je geld kan weggooien is beter eerst te kijken waar het probleem zit.Bob Schurkjens schreef: ↑20 aug 2019 20:29Je kan je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Kost ook 50 euro maar die krijg je terug bij gelijk.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Volgens topicstarter zit het probleem bij Youfone.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Die krijg je enkel terug wanneer je in je gelijk wordt gesteld en zeker niet gelijk maar pas na de uitspraak die in je voordeel moet zijn. Los daarvan is het zinloos om naar de commissie te stappen als het probleem bijvoorbeeld door wifi wordt veroorzaakt of over de snelheid gaat via wifi.Bob Schurkjens schreef: ↑20 aug 2019 20:29Je kan je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie. Kost ook 50 euro maar die krijg je terug bij gelijk.
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Natuurlijk is TV en internet traag. Dat kan ook niet anders omdat je in streaming bezig bent. In alle gevallen is Ziggo (UPC) nog steeds de beste provider in snelheid. We kampen alleen met een verouderd kabel net van 40 jaar oud. Maar ondanks dat is het zelfs beter dan glas, onbegrijpelijk. Ook de KPN kabels zijn oud, maar toch vaak up to date, echter die halen geen snelle verbinding. En alle concurrenten van KPN zoals youfone maken gebruike van die kabel. Misschien dat 5G draadloos het gaat winnen, echter staat nog in de kinderschoenen. En de problemen die daaruit volgen, straling, zal de toekomst uitwijzen. Meer doden wellicht of genetische veranderingen, maar daar is ook wat voor te zeggen. De technologie gaat het winnen van de mensheid.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Een standaard SD stream gebruikt 4Mbit/s, met de overige 4Mbit/s kun je prima internetten, alleen downloaden van grote bestanden zal wat langer duren.
Heb je 20Mbit/s maar je verbinding kan tot 40Mbit/s technische dan gaat TV uit die 20-40Mbit/s en niet uit je internet verbinding.
Coax is niet beter dan glasvezel. Ziggo levert maximaal 500Mbit/s (dit is niet overal beschikbaar) maar de upload blijft steken op 40Mbit/s. Glasvezel is beschikbaar tot 10Gbit/s (Tweak) maar standaart is dit maximaal 500Mbit/s met een upload van 500Mbit/s. De latency (is erg van invloed op de laad snelheid) is bij glasvezel circa 5ms terwijl dit bij Coax rond de 15ms zit.BERG0001 schreef: ↑21 aug 2019 18:24Natuurlijk is TV en internet traag. Dat kan ook niet anders omdat je in streaming bezig bent. In alle gevallen is Ziggo (UPC) nog steeds de beste provider in snelheid. We kampen alleen met een verouderd kabel net van 40 jaar oud. Maar ondanks dat is het zelfs beter dan glas, onbegrijpelijk.
Echter zegt snelheid weinig, iemand met 10Gbit/s of iemand met 8Mbit/s zal een willekeurige website niet sneller laden, enkel de download gaat sneller. Via glasvezel kun je wel wat merken omdat de latency lager is en je dus sneller de verschillende onderdelen van de site binnen krijgt. Via DSL zijn ook hogere snelheden mogelijk, KPN levert al 100Mbit/s en dat is voor de gemiddelde consument meer dan voldoende.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Ik kan ook zeggen dat ik de knapste persoon op aarde ben, maar zonder onderbouwing blijven dat dus woorden. Zeggen dat de fout bij Youfone ligt is 1, maar onderbouwen is 2.
Re: Youfone: haperende tv, traag internet
Wij hebben hetzelfde probleem voor wat betreft de tv.
Internet is door glasvezel razendsnel maar tv niet om aan te zien.
Hadden eerst via NLEX ook dus via KPN netwerk prima tv beeld.
Overgestapt omdat dacht dat het handig was om dezelfde provider te nemen als voor mijn mobiel abonnement.
Nooit verwacht dat de kwaliteit via datzelfde KPN netwerk ineens zoveel minder zou kunnen zijn.
4 dagen na de installatie bleek tv kijken een compleet drama, stilstaand, overspringend, terug springend, haperend, niet spraak synchroon etc etc. Gelijk via de post en mijn Youfone een brief gestuurd, dat was op 27-7-2019 en nog steeds geen antwoord.
Heb ze een maand gegeven om het probleem op te lossen en dat ik anders de koop/bestelling ongedaan wil maken.
Ze hebben software updates uitgevoerd maar ze krijgen het niet goed. Die waardeloze Android box blijft crashen en opnieuw opstarten kan zomaar 2 minuten duren als je geluk hebt.
De technische dienst zegt dat een andere tv ontvanger het probleem niet gaat oplossen. Zag net dat ik morgen een pakket ga ontvangen van Youfone via PostNL. Toch zeker een andere waardeloze niet goed werkende tv ontvanger. De maand is allang om! Wat een hopeloos bedrijf die Youfone, zou willen dat ik er nooit van gehoord had.
Internet is door glasvezel razendsnel maar tv niet om aan te zien.
Hadden eerst via NLEX ook dus via KPN netwerk prima tv beeld.
Overgestapt omdat dacht dat het handig was om dezelfde provider te nemen als voor mijn mobiel abonnement.
Nooit verwacht dat de kwaliteit via datzelfde KPN netwerk ineens zoveel minder zou kunnen zijn.
4 dagen na de installatie bleek tv kijken een compleet drama, stilstaand, overspringend, terug springend, haperend, niet spraak synchroon etc etc. Gelijk via de post en mijn Youfone een brief gestuurd, dat was op 27-7-2019 en nog steeds geen antwoord.
Heb ze een maand gegeven om het probleem op te lossen en dat ik anders de koop/bestelling ongedaan wil maken.
Ze hebben software updates uitgevoerd maar ze krijgen het niet goed. Die waardeloze Android box blijft crashen en opnieuw opstarten kan zomaar 2 minuten duren als je geluk hebt.
De technische dienst zegt dat een andere tv ontvanger het probleem niet gaat oplossen. Zag net dat ik morgen een pakket ga ontvangen van Youfone via PostNL. Toch zeker een andere waardeloze niet goed werkende tv ontvanger. De maand is allang om! Wat een hopeloos bedrijf die Youfone, zou willen dat ik er nooit van gehoord had.