LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 aug 2019 11:35
Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Zonder kennisgevingen heeft Ziggo het tarief voor volop bellen gewijzigd.
Het gaat hierbij om het tarief internationaal bellen binnen Europa.
Al jaren betaalde wij met Ziggo volop bellen alleen de inbel kosten van 0,12 eurocent per gesprek. Dit jaar (2019) kregen wij een vette rekening met de gesprekskosten erbij.
Na een gesprek met een medewerker van Ziggo werd ons verteld dat dit al 2 jaar zo is. (Dat klopte niet vorig jaar betaalde wij dit niet) Ik moest het gewoon betalen zij de medewerker.
Dit is wel heel erg vreemd van Ziggo. Ik heb direct mijn contract opgezegd met volop bellen.
Het gaat hierbij om het tarief internationaal bellen binnen Europa.
Al jaren betaalde wij met Ziggo volop bellen alleen de inbel kosten van 0,12 eurocent per gesprek. Dit jaar (2019) kregen wij een vette rekening met de gesprekskosten erbij.
Na een gesprek met een medewerker van Ziggo werd ons verteld dat dit al 2 jaar zo is. (Dat klopte niet vorig jaar betaalde wij dit niet) Ik moest het gewoon betalen zij de medewerker.
Dit is wel heel erg vreemd van Ziggo. Ik heb direct mijn contract opgezegd met volop bellen.
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
als ik op hun website kijk zie ik de volgende prijslijst:
https://www.ziggo.nl/img/tarieven/19040 ... 019_v3.pdf
op deze prijslijst staat voor bellen binnen europa alleen maar een starttarief op. Wat ik zo lees zijn er 2 soorten, je hebt "Volop Bellen" en je hebt "Volop Bellen Internationaal".
https://www.ziggo.nl/img/tarieven/19040 ... 019_v3.pdf
op deze prijslijst staat voor bellen binnen europa alleen maar een starttarief op. Wat ik zo lees zijn er 2 soorten, je hebt "Volop Bellen" en je hebt "Volop Bellen Internationaal".
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Ziggo maakt er kennelijk een gewoonte van om tariefsverhogingen niet te melden. Ze hebben mijn abonnement verhoogd van 39,95 naar 42,50 zonder kennisgeving. Wettelijk gewoon niet toegestaan.
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
@berndv
Dat is een oude lijst.
In de nieuwe staat bij het buitenland : zie de tabel.
https://www.ziggo.nl/tarieven/bellen/
Dat is een oude lijst.
In de nieuwe staat bij het buitenland : zie de tabel.
https://www.ziggo.nl/tarieven/bellen/
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Dat is dezelfde paginaLady1234 schreef: ↑19 aug 2019 14:22@berndv
Dat is een oude lijst.
In de nieuwe staat bij het buitenland : zie de tabel.
https://www.ziggo.nl/tarieven/bellen/
Als je daar naar beneden scrollt staan daar de prijslijsten van de verschillende bundels. In de tabel staan alleen de tarieven voor "volop bellen" niet voor "volop bellen internationaal". Iets verder naar beneden waar de PDF prijslijsten staan, staan beide ook apart vermeld.
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Bob Schurkjens schreef: ↑19 aug 2019 14:15Ziggo maakt er kennelijk een gewoonte van om tariefsverhogingen niet te melden. Ze hebben mijn abonnement verhoogd van 39,95 naar 42,50 zonder kennisgeving. Wettelijk gewoon niet toegestaan.
En heb je dan in je account bij Contactvoorkeuren wel aangevinkt waarover en op welke manier je op de hoogte gehouden wilt worden?
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Dat is niet dezelfde pagina.berndv schreef: ↑19 aug 2019 14:28Dat is dezelfde paginaLady1234 schreef: ↑19 aug 2019 14:22@berndv
Dat is een oude lijst.
In de nieuwe staat bij het buitenland : zie de tabel.
https://www.ziggo.nl/tarieven/bellen/
Als je daar naar beneden scrollt staan daar de prijslijsten van de verschillende bundels. In de tabel staan alleen de tarieven voor "volop bellen" niet voor "volop bellen internationaal". Iets verder naar beneden waar de PDF prijslijsten staan, staan beide ook apart vermeld.
Bij u is Andorra gratis en bij mij kost het € 0,13.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Ja, per post, e-mail en SMS
Ben ook bezig bij Ziggo weg te komen. Ik heb nog nooit zo'n slechte provider gehad. Geschil ligt bij de Geschillencommissie.
Ben ook bezig bij Ziggo weg te komen. Ik heb nog nooit zo'n slechte provider gehad. Geschil ligt bij de Geschillencommissie.
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Bob Schurkjens schreef: ↑19 aug 2019 14:15Ziggo maakt er kennelijk een gewoonte van om tariefsverhogingen niet te melden. Ze hebben mijn abonnement verhoogd van 39,95 naar 42,50 zonder kennisgeving. Wettelijk gewoon niet toegestaan.
Was al een paar maanden bekend dat het duurder zou worden. Geen mail gehad dan?
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Bij elke provider altijd dezelfde discussie bij een verhoging. De een ontvangt wel netjes de aankondiging en de ander niet. De nieuwsbrieven nooit gelezen?Bob Schurkjens schreef: ↑19 aug 2019 14:15Ziggo maakt er kennelijk een gewoonte van om tariefsverhogingen niet te melden. Ze hebben mijn abonnement verhoogd van 39,95 naar 42,50 zonder kennisgeving. Wettelijk gewoon niet toegestaan.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Ik heb per medio juni een contract voor een jaar in laten gaan met een maandbedrag van 39,95 voor 12 maanden. Op de facturen heeft Ziggo daar 42,50 van gemaakt. Heeft niks met nieuwsbrieven of discussies te maken. Ik heb altijd geleerd dat afspraak afspraak is. Maar daar denken ze bij Ziggo anders over. De klantenservice vertelde mij dat veel klanten dezelfde klacht hebben.
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Bob Schurkjens schreef: ↑19 aug 2019 15:18Ik heb per medio juni een contract voor een jaar in laten gaan met een maandbedrag van 39,95 voor 12 maanden. Op de facturen heeft Ziggo daar 42,50 van gemaakt. Heeft niks met nieuwsbrieven of discussies te maken. Ik heb altijd geleerd dat afspraak afspraak is. Maar daar denken ze bij Ziggo anders over. De klantenservice vertelde mij dat veel klanten dezelfde klacht hebben.
Ik ook, maar als ze dit met je afgesproken hebben horen ze het na te komen.
Nog eens een telefoontje aan wagen ?
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
In de eerste 3 maanden na het ingaan van een contract mag er geen aanpassing komen. Even achteraan gaan dan heBob Schurkjens schreef: ↑19 aug 2019 15:18Ik heb per medio juni een contract voor een jaar in laten gaan met een maandbedrag van 39,95 voor 12 maanden. Op de facturen heeft Ziggo daar 42,50 van gemaakt. Heeft niks met nieuwsbrieven of discussies te maken. Ik heb altijd geleerd dat afspraak afspraak is. Maar daar denken ze bij Ziggo anders over. De klantenservice vertelde mij dat veel klanten dezelfde klacht hebben.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Wat denk je dat ik gedaan heb? Telefonisch is Ziggo vrijwel onbereikbaar. Hopelijk ben ik er straks van af met hulp van de SGC. Klantenservice komt afspraken niet na. Technische problemen. Etc. Maar goed, allemaal off-topic. Ik hoop dat topicstarter zijn/haar problemen met Ziggo wel opgelost krijgt.
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Is dat zo? Bij mijn weten mag dat wel, zolang de consument de overeenkomst wel mag ontbinden bij zo'n wijziging.NeoDutchio schreef: ↑19 aug 2019 15:29In de eerste 3 maanden na het ingaan van een contract mag er geen aanpassing komen.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Dat ontbinden mag sowieso, maar de wetgever heeft een bescherming ingebouwd dat een consument niet gelokt kan worden met hele lage prijzen die direct daarna aangepast gaan worden.16again schreef: ↑19 aug 2019 16:50Is dat zo? Bij mijn weten mag dat wel, zolang de consument de overeenkomst wel mag ontbinden bij zo'n wijziging.NeoDutchio schreef: ↑19 aug 2019 15:29In de eerste 3 maanden na het ingaan van een contract mag er geen aanpassing komen.
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Bob Schurkjens schreef: ↑19 aug 2019 15:37Wat denk je dat ik gedaan heb? Telefonisch is Ziggo vrijwel onbereikbaar. Hopelijk ben ik er straks van af met hulp van de SGC. Klantenservice komt afspraken niet na. Technische problemen. Etc. Maar goed, allemaal off-topic. Ik hoop dat topicstarter zijn/haar problemen met Ziggo wel opgelost krijgt.
Facebook , Twitter?? daar krijg je sneller en beter antwoord.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Waarom zouden klanten door al die hoepels moeten springen? Je kan Ziggo niet eens mailen. Doe je dat wel, dan krijg je een standaard reactie dat ze mail niet lezen!
Leuk als je een tijdje bezig bent geweest met het opstellen van een e-mail aan Ziggo. Je komt in een doolhof terecht. Bellen? Half uur wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt is normaal. En dan word je nóg niet geholpen. Ze maken klanten murw. In de laatste providermonitor van de Consumentenbond staat Ziggo helemaal onderaan met de laagste klanttevredenheid, nog onder prijsvechter Tele2. Ik snap inmiddels waarom.
En dat is geen noreply adres maar ziggo.contact@ ziggo punt nlBeste lezer,
Dit is een automatisch antwoord. Berichten naar dit e-mailadres worden namelijk niet gelezen.
Leuk als je een tijdje bezig bent geweest met het opstellen van een e-mail aan Ziggo. Je komt in een doolhof terecht. Bellen? Half uur wachten voordat je iemand aan de lijn krijgt is normaal. En dan word je nóg niet geholpen. Ze maken klanten murw. In de laatste providermonitor van de Consumentenbond staat Ziggo helemaal onderaan met de laagste klanttevredenheid, nog onder prijsvechter Tele2. Ik snap inmiddels waarom.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 19 aug 2019 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5213
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Het is toch van de zotte dat een communicatiebedrijf alleen nog fatsoenlijk via sociale media bereikbaar is en telefonisch of per mail veel slechter en dat je ook nog slechter geholpen. Daarbij wil ik helemaal niet dat dit soort bedrijven mijn facebook kennen en met het wappermedium Twitter wil ik helemaal niets van doen te hebben.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd
Ik lees; start 13 cent gesprek 99 cent minuut, en via Lyca mobiel maar 12 cent start en 1 cent vast, 9 cent mobiel.... dus wat is het voordeel van Ziggo dan voor het land dat ik vaak belde in oost Europa!
Ik heb een prepaid dus als ik niemand belde is het gratis..... dure aanbieder!
Ik heb een prepaid dus als ik niemand belde is het gratis..... dure aanbieder!