Daar gaat het niet om... Desbetreffende sensor was een aantal jaren geleden ook al niet meer leverbaar, maar dat terzijde.criticus2 schreef: ↑20 aug 2019 13:24de fiets waar het om gaat is geen 5 maar inmiddels 9 jaar oud, zie OP.mahadma schreef: ↑19 aug 2019 18:19Kortom na 5 jaar zijn onderdelen niet meer leverbaar en adviseert Gazelle een nieuwe e-bike. Ik vindt dit wel een vreemde gang van zaken, nu zit ik met een zgan fiets die regelrecht het oud ijzer in kan.
Als u een fiets van 5 jaar oud zo goed als nieuw noemt, tja, over dat aantal jaren en zo goed als nieuw kunnen wij van mening verschillen.
Hoelang zouden ze dan volgens u "dood geld en voorraad" in de magazijnen moeten laten liggen?
Het gaat mij erom dat ik het erg kort vindt dat Gazelle maar tot 5 jaar levering van vervangende onderdelen garanderen. Er zijn dan al E-bikes toe aan een nieuwe accu. Als vervolgens iets later een ander onderdeel defect raakt die meer leverbaar is kun je dus behoorlijk veel geld kwijtraken. Je krijgt dan als antwoord van Gazelle "u kunt het beste maar een nieuwe e-bike kopen", en dat vindt ik bijzonder... Zo iets verwacht je van een B-merk maar niet van 1 van de grootste fiets leveranciers.
Zelfs op onze 10 jaar oude wasmachine zijn alle onderdelen nog gewoon verkrijgbaar.