Ik zat nog even naar de voorwaarden te kijken van bol.com over bestellen bij andere verkopers en had iets gevonden dat me wel opviel.
Er is een pagina (
https://www.bol.com/nl/m/bol-com-plaza/ ) waar alle verkopers met hun eigen algemene voorwaarden staan, Hier staat proairtech niet bij. En volgens bol.com als die daar niet bij staat vallen ze onder "algemene voorwaarden kopen bij andere verkopers" (
https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden-ko ... verkopers/ ).
Hier ben ik dus naar gaan kijken en toen ben ik op "Artikel 8 - Bepalingen alleen geldend bij aanschaf bij Andere Verkoper(s) zijnde een natuurlijk persoon" uitgekomen.
hierin staat op 1 "Indien een Klant een product aanschaft via het Platform bij een Andere Verkoper zijnde een natuurlijk persoon (zgn. particuliere verkoper), dan heeft de Klant het recht om deze bestelling binnen 14 (veertien) dagen te retourneren ('herroepingsrecht'). Ter bevordering van de afhandeling van een retourzending zal de klant bol.com, voorafgaand aan de retourzending en binnen 14 (veertien) dagen, van de retourzending op de hoogte te stellen door gebruikmaking van de retourbutton naast het artikel in zijn bestelstatus. De Klant spant zich in het artikel binnen 24 uur nadat de Klant de retourzending heeft gemeld bij bol.com, aan de desbetreffende Andere Verkoper te retourneren."
En bij 2 staat "Tijdens deze termijn van 14 (veertien) dagen zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de Andere verkoper retourneren.
Indien de Klant op voorgeschreven wijze van zijn herroepingsrecht heeft gebruik gemaakt, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.".
Voor mezelf heb ik het product tot zo een mate uitgeprobeerd dat ik kon beoordelen of ik het echt wouw houden, Ik weet dat sommige vinden dat ik het te lang heb gebruikt, Maar voor mij toen ik echt wist dat het niet zou werken heb ik het product retour gemeld en gelijk in de doos en verpakking gedaan (de verpakking was nog helemaal heel).
Maar is dit iets dat ik kan gebruiken als ik met bol.com praat? Want Proairtech valt dus onder deze voorwaarden en hier word heel duidelijk gemaakt dat de klant het recht heeft om het product binnen 14 dagen te retouneren onder heroepingsrecht.