LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
-
- Berichten: 32332
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
Specsavers kun je beter bij weg blijven. Heb er drie brillen gekocht, (de tweede ingeruild voor de derde), drie keer een drama. Met de derde ben ik van filiaal naar filiaal gehopt omdat hij niet goed zat (pijn achter de oren en de neusvleugels), pas bij filiaal nr 12 zeiden ze eerlijk dat het montuur veel te klein was. Het idiote is dat ik dus bij het uitzoeken een groter montuur in de handjes had, maar bij Specsavers vonden ze hem te groot, deze (die achteraf dus veel te klein is) zou me beter staan.
Pearle heb ik betere ervaringen mee, maar het is niet wat het vroeger was.
Hans Anders heb ik met de titaniummonturen slechte ervaringen, met een jaar was de verf er dusdanig af dat ze vervangen moesten worden. En het afstellen, man man... het heeft één medewerkster zelfs haar baan gekocht omdat het volgens haar hoorde dat het montuur schots en scheef op mijn kop stond, het hele filiaal is daarna grondig aangepakt door een medewerkster van elders in de organisatie. Maar wat een ellende...
En hoofdpijn inderdaad, omdat het brandpunt op de verkeerde plek voor je pupillen zit. Die neusvleugeldingetjes moeten dan even af worden gesteld zodat de bril wat hoger of lager komt te staan, maar er zijn maar weinig filialen die dat weten.
Pearle heb ik betere ervaringen mee, maar het is niet wat het vroeger was.
Hans Anders heb ik met de titaniummonturen slechte ervaringen, met een jaar was de verf er dusdanig af dat ze vervangen moesten worden. En het afstellen, man man... het heeft één medewerkster zelfs haar baan gekocht omdat het volgens haar hoorde dat het montuur schots en scheef op mijn kop stond, het hele filiaal is daarna grondig aangepakt door een medewerkster van elders in de organisatie. Maar wat een ellende...
En hoofdpijn inderdaad, omdat het brandpunt op de verkeerde plek voor je pupillen zit. Die neusvleugeldingetjes moeten dan even af worden gesteld zodat de bril wat hoger of lager komt te staan, maar er zijn maar weinig filialen die dat weten.
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
witte angora schreef:Specsavers kun je beter bij weg blijven. Heb er drie brillen gekocht, (de tweede ingeruild voor de derde), drie keer een drama. Met de derde ben ik van filiaal naar filiaal gehopt omdat hij niet goed zat (pijn achter de oren en de neusvleugels), pas bij filiaal nr 12 zeiden ze eerlijk dat het montuur veel te klein was. Het idiote is dat ik dus bij het uitzoeken een groter montuur in de handjes had, maar bij Specsavers vonden ze hem te groot, deze (die achteraf dus veel te klein is) zou me beter staan.
Pearle heb ik betere ervaringen mee, maar het is niet wat het vroeger was.
Hans Anders heb ik met de titaniummonturen slechte ervaringen, met een jaar was de verf er dusdanig af dat ze vervangen moesten worden. En het afstellen, man man... het heeft één medewerkster zelfs haar baan gekocht omdat het volgens haar hoorde dat het montuur schots en scheef op mijn kop stond, het hele filiaal is daarna grondig aangepakt door een medewerkster van elders in de organisatie. Maar wat een ellende...
En hoofdpijn inderdaad, omdat het brandpunt op de verkeerde plek voor je pupillen zit. Die neusvleugeldingetjes moeten dan even af worden gesteld zodat de bril wat hoger of lager komt te staan, maar er zijn maar weinig filialen die dat weten.
Hoofdpijn krijg je als de "oren" niet goed afgesteld zijn, zoals bij TS.
Heb ik iets over het hoofd gelezen, dat TS een bril met " neusvleugeldingetjes" heeft?
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
De pijn bij de oren wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat de veren te strak staan afgesteld of omdat het montuur niet goed past: de benen kunnen te kort of te lang zijn.liefdeisdeweg schreef:Ik heb zowel een bril gekocht bij Hans Anders als bij Specsavers. Beide brillen zitten mij niet lekker. Ik krijg pijn bij mijn oren en op ten duur hoofdpijn. Ik wil eigenlijk naar een betere opticien. Bij Specsavers/Hans Anders nemen ze niet veel tijd voor mij om de bril goed te laten afstellen.
Als een bril hoofdpijn veroorzaakt dan is niet goed aangemeten, de 'glazen' zijn niet goed geslepen of de bril staat niet goed, bijvoorbeeld te hoog of te laag doordat het montuur niet goed past.
Een goede opticiën heeft veel meer mogelijkheden een perfect passende bril te leveren: iets breder of smaller, bredere of smallere neus en met langere of kortere benen. Tip voor liefdeisdeweg: ga met uw bril(len) langs bij een goede opticiën of oogarts en vraag om advies.
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
Redenen genoeg om bij de ketens weg te blijven, denk ik zo.witte angora schreef:Specsavers kun je beter bij weg blijven. Heb er drie brillen gekocht, (de tweede ingeruild voor de derde), drie keer een drama. Met de derde ben ik van filiaal naar filiaal gehopt omdat hij niet goed zat (pijn achter de oren en de neusvleugels), pas bij filiaal nr 12 zeiden ze eerlijk dat het montuur veel te klein was. Het idiote is dat ik dus bij het uitzoeken een groter montuur in de handjes had, maar bij Specsavers vonden ze hem te groot, deze (die achteraf dus veel te klein is) zou me beter staan.
Pearle heb ik betere ervaringen mee, maar het is niet wat het vroeger was.
Hans Anders heb ik met de titaniummonturen slechte ervaringen, met een jaar was de verf er dusdanig af dat ze vervangen moesten worden. En het afstellen, man man... het heeft één medewerkster zelfs haar baan gekocht omdat het volgens haar hoorde dat het montuur schots en scheef op mijn kop stond, het hele filiaal is daarna grondig aangepakt door een medewerkster van elders in de organisatie. Maar wat een ellende...
En hoofdpijn inderdaad, omdat het brandpunt op de verkeerde plek voor je pupillen zit. Die neusvleugeldingetjes moeten dan even af worden gesteld zodat de bril wat hoger of lager komt te staan, maar er zijn maar weinig filialen die dat weten.
Trouwens, de meeste "opticiëns" die daar werken, zijn helemaal geen "opticiën": een paar dagen cursus om de computergestuurde apparatuur te bedienen en klaar zijn Kees en Klara. Opticiën is een beroep zonder titelbescherming: zonder specifieke opleiding kan iedereen als "opticiën" werken.
De "betere", meestal zelfstandig gevestigde "opticiëns" zijn vaak opgeleid als optometrist, wat wel een wettelijk beschermd beroep is en zijn ook veel beter, breder en hoger opgeleid dan de "opticiëns" en "contactlensspecialisten" die in dienst zijn bij de optiekketens.
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
Met zo weinig informatie kan ik het volgende schrijven.liefdeisdeweg schreef:Kan het ook voordelig zijn als je een nieuwe bril moet hebben, hiervoor een verzekering gaat afsluiten?
- Dit zal leiden tot een lang topic met (on)zinnige bijdragen
- Het antwoord zal liggen tussen 'ja' en 'nee'
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
Ik wil best geloven dat die laatsten beter opgeleid zijn, maar ze zijn ook aanmerkelijk duurder. Ook al omdat ze een mooier ingerichte winkel hebben, een ruimere keus in monturen bieden die door bekende stylisten ontworpen zijn en van betere kwaliteit zijn. Niet iedereen kan of wil vele honderden euro's aan een bril besteden. Uiteindelijk doen ook de optometristen niets anders dan verschillende glaasjes voortoveren om vervolgens te vragen 'is dit beter of slechter?'. Na afloop is er een combinatie gevonden waarmee je het beste ziet. Als je dan vervolgens stijl achterover valt als je de prijs hoort, zeggen ze 'tja, u hebt maar een paar ogen, daarmee wilt u toch geen risico lopen?' Of 'Aan uw gezondheid kun je geen prijskaartje hangen'. Dan voel ik me toch altijd weer een beetje onder druk gezet en daar houd ik niet van.Berteman schreef:Redenen genoeg om bij de ketens weg te blijven, denk ik zo.
Trouwens, de meeste "opticiëns" die daar werken, zijn helemaal geen "opticiën": een paar dagen cursus om de computergestuurde apparatuur te bedienen en klaar zijn Kees en Klara. Opticiën is een beroep zonder titelbescherming: zonder specifieke opleiding kan iedereen als "opticiën" werken.
De "betere", meestal zelfstandig gevestigde "opticiëns" zijn vaak opgeleid als optometrist, wat wel een wettelijk beschermd beroep is en zijn ook veel beter, breder en hoger opgeleid dan de "opticiëns" en "contactlensspecialisten" die in dienst zijn bij de optiekketens.
Mijn bezwaar tegen de ketens is vooral dat ze vaak van die onzinnige acties hebben zoals twee brillen voor de prijs van een. En dan soms krijg je er ook nog een voucher bij voor een derde bril om weg te geven. Als je dan vraagt om gewoon 1 bril voor de halve prijs, dan kan dat niet want die tweede en derde zijn 'gratis'. Voor extra's als ontspiegeling en kraswerende lagen betaal je de hoofdprijs.
Dan zijn er de absolute prijzenbrekers als Lensway of Charlietemple. Je stuurt een recept op, kiest een montuur en een paar dagen later brengt de postbode je nieuwe bril. Compleet met minischroevendraaier om hem zelf af te stellen. Dat lijkt me ook niks.
Ik wil gewoon een bril voor een reeele prijs, zonder flauwekul of extra verborgen kosten. Gisteren liep ik bij de plaatselijke Etos binnen voor iets anders en daar blijken ze tegenwoordig ook al aan brillen te doen. Een beperkt assortiment monturen (ik schat ongeveer honderd) en je staat midden in de winkel terwijl de andere klanten links en rechts passeren. Misschien vindt niet iedereen dat even prettig. In een opwelling had ik zoiets van 'nou wil ik het wel eens weten ook' en heb me een bril aan laten meten. Inderdaad computergestuurd, je kijkt in een lens, het apparaat kreunt en zucht wat maar vraagt helemaal niet om beter/slechter, om na een minuut een recept uit te spuwen. Vervolgens krijg je een pasbril opgezet met de opgemeten sterkte, en ik stond paf. Alles was haarscherp, in ieder geval beter dan de huidige bril die al weer een paar jaar oud is. Meteen zo'n bril besteld dus. Over twee weken is hij klaar, ik zal hier melden hoe het uiteindelijk bevalt. Is het niks, dan ben ik weer een ervaring rijker maar is er weinig geld verloren gegaan.
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
De goedkope Hans Anders & Specsavers, ze meten meestal nog wel goed maar de poten buigen na warm maken is hele kunst.
Naast de verschillende winkels is het een loterij welke medewerker je kreeg.
Ik heb ervaring dat plaatselijke Hans Anders vele klachten opleverde, 15 Km rijden zit familie die ook HA winkel beheerde en die zijn beter.
Wel laat ik het afleveren dus pootjes buigen door een van de twee oude rotten doen, niet een nieuweling... want dan moet ik met zere plekken later terug.
De DA drogist kan ook iets doen, maar die kun je beter thuis zelf bij buigen, was zonnebril voor alleen ver weg in auto....
Specsavers lijkt voordelig maar de vanaf montuur, die zien er niet uit.... en ontspiegeld en krasvast meerprijs.... daarom HA genomen!
Voor mensen met lichte afwijking dus geen zware jampot bodems en extreme problemen is de Hans Anders mits je juiste winkel uit zoekt waar ze goed meten en ook pootjes goed buigen een goede keuze, maar ook daar zitten zowel enkele winkels als medewerkers tussen die beter ander werk kunnen zoeken.
Naast de verschillende winkels is het een loterij welke medewerker je kreeg.
Ik heb ervaring dat plaatselijke Hans Anders vele klachten opleverde, 15 Km rijden zit familie die ook HA winkel beheerde en die zijn beter.
Wel laat ik het afleveren dus pootjes buigen door een van de twee oude rotten doen, niet een nieuweling... want dan moet ik met zere plekken later terug.
De DA drogist kan ook iets doen, maar die kun je beter thuis zelf bij buigen, was zonnebril voor alleen ver weg in auto....
Specsavers lijkt voordelig maar de vanaf montuur, die zien er niet uit.... en ontspiegeld en krasvast meerprijs.... daarom HA genomen!
Voor mensen met lichte afwijking dus geen zware jampot bodems en extreme problemen is de Hans Anders mits je juiste winkel uit zoekt waar ze goed meten en ook pootjes goed buigen een goede keuze, maar ook daar zitten zowel enkele winkels als medewerkers tussen die beter ander werk kunnen zoeken.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 jan 2018 12:55
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
Is het normaal dat als je een bril koopt bij Charlietemple dat de garantie tot aan de voordeur is.
want na een paar weken bleek dat de coating was losgegaan, zonder dat de bril gevallen was.
Na een mail naar Charlietemple heb ik de bril opgestuurd, kreeg een paar dagen later een antwoord.
Wat een ieder zal verbazen, de coating was idd beschadigd maar het glas ook, dus werd er niets vergoed, ja ik kon een nieuw glas kopen. of de bril daar maar laten, Na enige vervelende mails heb ik de bril maar weer terug laten sturen, Meteen de laatste keer Charlietemple
want na een paar weken bleek dat de coating was losgegaan, zonder dat de bril gevallen was.
Na een mail naar Charlietemple heb ik de bril opgestuurd, kreeg een paar dagen later een antwoord.
Wat een ieder zal verbazen, de coating was idd beschadigd maar het glas ook, dus werd er niets vergoed, ja ik kon een nieuw glas kopen. of de bril daar maar laten, Na enige vervelende mails heb ik de bril maar weer terug laten sturen, Meteen de laatste keer Charlietemple
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
Als de glazen onbeschadigd zijn weggegaan en beschadigd zijn aangekomen, dan heeft u het niet goed verpakt. En wat de reden is dat de coating was losgegaan zegt u ook niet. Dus of Charlie onder de garantie wil uitkomen, of dat de garantie afgewezen is valt niet uit uw relaas op te maken.francoisculi schreef: ↑28 feb 2019 13:15Is het normaal dat als je een bril koopt bij Charlietemple dat de garantie tot aan de voordeur is.
want na een paar weken bleek dat de coating was losgegaan, zonder dat de bril gevallen was.
Na een mail naar Charlietemple heb ik de bril opgestuurd, kreeg een paar dagen later een antwoord.
Wat een ieder zal verbazen, de coating was idd beschadigd maar het glas ook, dus werd er niets vergoed, ja ik kon een nieuw glas kopen. of de bril daar maar laten, Na enige vervelende mails heb ik de bril maar weer terug laten sturen, Meteen de laatste keer Charlietemple
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 aug 2019 15:29
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
Ik heb een zeer slechte ervaring met Eyelove. Bij Pearle (helaas veel duurder) heb ik nooit te klagen gehad. Ik ben verzekerd voor brilvergoeding, maar zelfs als ik de goedkoopste bril neem, kost me dat nog een aardig bedrag buiten wat de verzekering vergoedt. Ik kan niet zonder bril functioneren en begrijp dus niet waarom een bril voor slechtzienden niet vergoed wordt. Ik herinner mij mijn overgrootmoeder, die had een zgn fonsbrilletje, waar ze mee kon kijken. Dat bestaat helaas niet meer
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
U kunt elk jaar kiezen bij welke verzekeraar u een verzekering wil hebben. Aan het eind van het jaar dan maar overstappen naar eentje die meer vergoed.Cederuiter schreef: ↑26 aug 2019 16:03Ik heb een zeer slechte ervaring met Eyelove. Bij Pearle (helaas veel duurder) heb ik nooit te klagen gehad. Ik ben verzekerd voor brilvergoeding, maar zelfs als ik de goedkoopste bril neem, kost me dat nog een aardig bedrag buiten wat de verzekering vergoedt. Ik kan niet zonder bril functioneren en begrijp dus niet waarom een bril voor slechtzienden niet vergoed wordt. Ik herinner mij mijn overgrootmoeder, die had een zgn fonsbrilletje, waar ze mee kon kijken. Dat bestaat helaas niet meer
Of u kunt uitrekenen of een verzekering wel loont. Oftewel, weegt de extra premie op tegen de waarde van een nieuwe bril.
Re: Verzekering afsluiten voor vergoeding bril?
Dit topic is van 17 nov 2017 10:03. dus een beetje mosterd na de maaltijd inmiddels. Overigens de actuele prijzen bij de drogisterij keten: Zonnebril enkelvoudig € 45, een meekleurende varifocus met extra dunnen glazen inclusief montuur en na service € 114,00. Dit ter info.