LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourneren navigatie-update
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Retourneren navigatie-update
Dat herroepingsrecht geldt toch alleen bij koop op afstand?
Re: Retourneren navigatie-update
Wanneer de dealer de sd kaart met mp3’s in de cardreader had gedaan, zou hij dan ook gezegd hebben dat de cardreader stuk is?Steinmann76 schreef: ↑29 aug 2019 18:12De Dealer geeft aan dat de SD card reader kapot is. Ik neem aan dat zij toch kennis hebben van deze apparatuur. Ze geven echter aan dat ze dit niet kunnen repareren.
Ik zou eens naar een andere skoda garage gaan.
16again
vindt dit leuk
Re: Retourneren navigatie-update
Daar had ik het dan ook over. Vandaar ook de vraag of er in de stenen winkel of online gekocht is.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Retourneren navigatie-update
Bij de dealer?
Re: Retourneren navigatie-update
Lees het topic nog even terug.
Re: Retourneren navigatie-update
En ook al zou het online gekocht zijn bij de dealer, wat ik betwijfel, er zullen vast autodealers zijn met een webshop, maar het overgrote deel van de autodealers heeft geen webshop.
Maar goed, al zou het dus online gekocht zijn, dan moeten we ook aannemen dat het een sd-kaart is die in een niet-verzegelde verpakking zit, en als het wel in een verzegelde verpakking zit, moet dit wel opgenomen zijn in de algemene voorwaarden. En de algemene voorwaarden moeten op de juiste wijze zijn aangeboden in het verkoopproces van de hypothetische webshop. En dan zitten we ook nog met de termijn, want ik heb ook nog niet gelezen dat ts binnen 14 dagen na aankoop heeft aangegeven het product retour te willen sturen naar de hypothetische webshop van de autodealer.
Maar goed, zo lang ts niet antwoordt of het online of in een stenen gebouw is gekocht, kunnen we allerlei hypotheses er op los laten.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2019 12:12
Re: Retourneren navigatie-update
Re: Retourneren navigatie-update
Dan heb je uiteraard geen herroepingsrecht. Waarom zou de dealer volgens jou dan toch het product retour moeten nemen?Steinmann76 schreef: ↑30 aug 2019 09:24In de showroom bij de Dealer. Product was verzegeld.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 aug 2019 12:12
Re: Retourneren navigatie-update
Concluderend zou ik het eigenlijk zo moeten doen. Met de auto naar een geschikt reparatiebedrijf gaan. Mijn navigatiesysteem laten repareren, zonder de navigatie te laten updaten. Dan (in het bedrijf) checken of mbv mijn gekochte officiële update werkt.
Toch vind ik het gek dat de Skoda garage aangeeft dit zelf niet te kunnen repareren. Ook vreemd dat ze mij daar niet bij willen helpen. Mede ook omdat Amundsen+ een Skoda gelieerd bedrijf is.
Ik zet bij Skoda in ieder geval geen stap meer binnen.
Toch vind ik het gek dat de Skoda garage aangeeft dit zelf niet te kunnen repareren. Ook vreemd dat ze mij daar niet bij willen helpen. Mede ook omdat Amundsen+ een Skoda gelieerd bedrijf is.
Ik zet bij Skoda in ieder geval geen stap meer binnen.
Re: Retourneren navigatie-update
Als de Skoda dealer product ook niet aan de praat krijgt, en dan de schuld legt bij een cardreader ….die wel MP3s afspeelt.
Hierbij denk ik meer aan "zoek het maar uit" dan aan klantvriendelijkheid.
Re: Retourneren navigatie-update
Best. Maar dat levert nog steeds geen retourrecht op.16again schreef: ↑30 aug 2019 09:44Als de Skoda dealer product ook niet aan de praat krijgt, en dan de schuld legt bij een cardreader ….die wel MP3s afspeelt.
Hierbij denk ik meer aan "zoek het maar uit" dan aan klantvriendelijkheid.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Retourneren navigatie-update
Een eerder opgeleide automonteur leerde dit niet, alleen de huidige generatie en was die aanwezig?
Niet elke dealer kan dit weten, er is zoveel gekomen en de VAG navigatie die ook in Skoda zit
kan lastige afwijkende regels hebben.
Een Update houd in dat ik niet meer hoef te zwemmen, maar de 2e Coen tunnel kan nemen zonder dat route herberekend werd.
En hoe is de antenne, niet van de radio maar voor navigatie zit er een blok die satellieten moet zoeken!
Een storing los je niet op met Update, alleen de kaarten maar storingen blijven dan gewoon.
Zoek eens een andere Garage, er zijn meerdere dealers, en Seat, VW of Audi mag ook, die hebben hetzelfde!
Niet elke dealer kan dit weten, er is zoveel gekomen en de VAG navigatie die ook in Skoda zit
kan lastige afwijkende regels hebben.
Een Update houd in dat ik niet meer hoef te zwemmen, maar de 2e Coen tunnel kan nemen zonder dat route herberekend werd.
En hoe is de antenne, niet van de radio maar voor navigatie zit er een blok die satellieten moet zoeken!
Een storing los je niet op met Update, alleen de kaarten maar storingen blijven dan gewoon.
Zoek eens een andere Garage, er zijn meerdere dealers, en Seat, VW of Audi mag ook, die hebben hetzelfde!
Re: Retourneren navigatie-update
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Retourneren navigatie-update
Dat is onzin natuurlijk. Een bedrijf hoort zijn personeel op te leiden. Ik kan met niet voorstellen dat VAG een dealerschap toekent aan een bedrijf dat zo onprofessioneel is dat het onopgeleid personeel heeft.Komkommertijd schreef: ↑30 aug 2019 10:21Een eerder opgeleide automonteur leerde dit niet, alleen de huidige generatie en was die aanwezig?
Niet elke dealer kan dit weten, er is zoveel gekomen en de VAG navigatie die ook in Skoda zit
kan lastige afwijkende regels hebben.
En als het personeel wel is opgeleid, en een oudere monteur doet niets met die nieuwe kennis, dan moet die monteur maar plaatsmaken voor iemand anders. Maar probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen in een land waar alles met regeltjes is dichtgetimmerd.
Re: Retourneren navigatie-update
@16again: wat een onzin om het over klantvriendelijkheid en koude douche te hebben. Als een consument zijn zin niet krijgt, is het bedrijf niet klantvriendelijk? Sorry hoor, te belachelijk voor woorden. Als ik vandaag een programma koop voor op de laptop en mijn laptop gaat een uur later kapot, dan heb ik gewoon pech en ga ik er verder niet over jengelen.
Holy53
vindt dit leuk
Re: Retourneren navigatie-update
Verschil hier is dat de laptop in onderhoud is bij de verkoper, en dat de verkoper een foute reden heeft waarom het niet werkt.ZeerPrivé schreef: ↑30 aug 2019 11:57@16again: wat een onzin om het over klantvriendelijkheid en koude douche te hebben. Als een consument zijn zin niet krijgt, is het bedrijf niet klantvriendelijk? Sorry hoor, te belachelijk voor woorden. Als ik vandaag een programma koop voor op de laptop en mijn laptop gaat een uur later kapot, dan heb ik gewoon pech en ga ik er verder niet over jengelen.
Re: Retourneren navigatie-update
Dat weet je helemaal niet.16again schreef: ↑30 aug 2019 12:15Verschil hier is dat de laptop in onderhoud is bij de verkoper, en dat de verkoper een foute reden heeft waarom het niet werkt.ZeerPrivé schreef: ↑30 aug 2019 11:57@16again: wat een onzin om het over klantvriendelijkheid en koude douche te hebben. Als een consument zijn zin niet krijgt, is het bedrijf niet klantvriendelijk? Sorry hoor, te belachelijk voor woorden. Als ik vandaag een programma koop voor op de laptop en mijn laptop gaat een uur later kapot, dan heb ik gewoon pech en ga ik er verder niet over jengelen.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12
Re: Retourneren navigatie-update
Hoe is de koop tot stand gekomen?
De dealer heeft een leveringsplicht, voor een deugdelijk product. Je kunt het echter noch de dealer nog de update kwalijk nemen, als er een hardwarematig defect in de auto zit. De analogie met 'je kunt een geopende DVD ook niet terugbrengen omdat je DVD speler het niet doet' is best redelijk dan.
Ben jij naar de dealer gegaan 'ik wil een update kopen' en kreeg je toen die SD kaart, dan zie ik weinig opties om die koop nog te ontbinden.
Is het echter zo dat de dealer jou die update verkocht heeft 'wist u dat er een update was voor uw systeem?', dan is de dealer wél verantwoordelijk. Die had dan immers vooraf moeten weten/controleren of uw auto geschikt is/in staat is om de update te draaien.
Vergelijk het met banden. Als jij bij een bandenleverancier 17inch banden besteld voor jouw 15 inch velgen, krijg je het geld ook niet terug. Breng je echter 15 inch velgen met banden om er nieuwe banden om te zetten, en besteld de leverancier 17 inch banden, dan hoef jij die ook niet te betalen, maar is het fout van de leverancier.
De dealer heeft een leveringsplicht, voor een deugdelijk product. Je kunt het echter noch de dealer nog de update kwalijk nemen, als er een hardwarematig defect in de auto zit. De analogie met 'je kunt een geopende DVD ook niet terugbrengen omdat je DVD speler het niet doet' is best redelijk dan.
Ben jij naar de dealer gegaan 'ik wil een update kopen' en kreeg je toen die SD kaart, dan zie ik weinig opties om die koop nog te ontbinden.
Is het echter zo dat de dealer jou die update verkocht heeft 'wist u dat er een update was voor uw systeem?', dan is de dealer wél verantwoordelijk. Die had dan immers vooraf moeten weten/controleren of uw auto geschikt is/in staat is om de update te draaien.
Vergelijk het met banden. Als jij bij een bandenleverancier 17inch banden besteld voor jouw 15 inch velgen, krijg je het geld ook niet terug. Breng je echter 15 inch velgen met banden om er nieuwe banden om te zetten, en besteld de leverancier 17 inch banden, dan hoef jij die ook niet te betalen, maar is het fout van de leverancier.
Re: Retourneren navigatie-update
Maar hier speelt de DVDspeler wel andere DVDs af. (mp3 sd kaart werkt immers)AVSGedupeerde schreef: ↑30 aug 2019 16:24De analogie met 'je kunt een geopende DVD ook niet terugbrengen omdat je DVD speler het niet doet' is best redelijk dan.
Dus de conclusie dat cardReader/DVDspeler stuk is , doet me denken aan Jantje van Leiden .
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12
Re: Retourneren navigatie-update
Als je de analogie goed door wilt trekken, speelt de DVD speler wel CD's af. Dat bewijst verder niet veel.
Als techneut ben ik het met je eens; als de SD lezer wel MP3's leest, is het dubieus om te zeggen dat de SD lezer defect is en daarom de update niet werkt. Echter, onmogelijk is het ook niet.
Als techneut ben ik het met je eens; als de SD lezer wel MP3's leest, is het dubieus om te zeggen dat de SD lezer defect is en daarom de update niet werkt. Echter, onmogelijk is het ook niet.