Bij beide zaken vlucht je de winkel uit. Bij Primark vanwege de drukte (ja, ik ben er één keer geweest, liefst 5 hele minuten), bij HB vanwege de teringherrie die ze 'muziek' noemen.witte angora schreef: ↑31 aug 2019 12:51
Het is gevoelsmatig een soort Primark maar dan voor Bijenkorfprijzen.
Beide zaken verkopen goedkoop spul, maar... Bij HB een colbertje gezien met een grote ruit voor 350 euro. Iedere couturier weet dat je de stof zo moet snijden dat de ruiten netjes aansluiten. Dat was hier beslist niet het geval. Er zat een verschil van zo'n 2 tot 3 centimeter in hoogte tussen het linker en het rechterpand. Dat was bij alle colbertjes uit die serie het geval; en allemaal verschillend. Dergelijke rotzooi kun je bij de Primark verwachten voor iets van 20 euro of zo. Maar voor 350 euro, daar koop ik elders een compleet pak voor van zuivere wol, aanzienlijk beter gesneden ook.
Bij Primark was nauwelijks personeel te vinden; bij HB ook niet toen ik een bepaald dekbedovertrek zocht dat al 14 dagen in de opruiming lag. Volgens hun site moesten er in Amsterdam nog een aantal exemplaren liggen. De eerste medewerker heb ik op een andere verdieping gevonden, de tweede werd door de eerste na lange tijd gevonden, om de derde te vinden duurde het nog even langer. Niemand wist waar die overtrekken lagen: de derde verkoper wist ze uiteindelijk in het magazijn te vinden. Geen van drieën had het betreffende overtrek zelfs ooit maar gezien. Hoezo 'ongeïnteresseerd personeel'...
Verder vind ik beide zaken kil koud en sfeerloos.
En die dekbedovertrekken? Je zou denken dat je voor 60 euro per stuk (waar de helft van af ging) toch wel kwaliteit mag verwachten. Dus niet; na drie keer wassen is bij twee stuks de stof 'scheef' gekrompen zeg maar. Ziet er niet uit. Volgende keer haal ik wel weer wat bij de Zeeman of de Hema. Goedkoper, en dat blijft wel langere tijd goed.