Gelukkig maakt ook deze beroepsgroep nog wel eens een foutje,
word het bij H B toch nog leuk.
Maar ik denk aan gewoon leegverkoop en dat ze niet op een persoon met dergelijk beroep gaan wachten.
En Kezen? Ja leuke verkoopsters maar toch niet echt mijn smaak!
Ze passen daarom perfect bij producten!
1 x geweest en vond het niets, erg rustig met verkoop...
net als Primark erg druk was, en 3x geweest.... en de rij voor kassa zorgde ervoor dat ik geld overhield en zonder tasje de winkel verliet!
Ben ooit eens ruim een jaar geleden op aan het eind van een zaterdag ochtend het filiaal in Amsterdam binnen gelopen. En toen waren er letterlijk meer medewerkers dan klanten binnen. Vanaf dat moment had ik mijn twijfels over het succes van deze zaak in Nederland
Dat was waarschijnlijk in een van de gebouwen aan de voorkant? Waar je de kleding hebt? Daar loopt inderdaad aardig wat personeel zeer interessant te niksen. Die zijn dolgelukkig als je een praatje met ze maakt. Je ziet ze opbloeien...
De huishoudelijke artikelen zitten in het pand er achter. Daar was en nauwelijks personeel en nauwelijks klanten.
en de rij voor kassa zorgde ervoor dat ik geld overhield en zonder tasje de winkel verliet!
Niet alleen geld over hield, maar ook zonder nieuwe kleren.
De enige keer dat ik lange rijen meemaakte was op de eerste zaterdag na een opening van een Primark. Dranghekken voor de deur, aansluiten om binnen te mogen komen en binnen geen stap kunnen verzetten. Ik ga er af en toe nog heen, maar dan op doordeweekse dagen. Lage prijs, idem kwaliteit, maat voor 1 seizoen goed te doen.
Het probleem is dat niemand weet wat ze met zulke grote panden aan moeten, daar zijn geen liefhebbers voor. Zeker Mediamarkt niet, die wil liever buiten het centrum zitten met goede parkeergelegenheid zodat klanten hun spullen direct kunnen inladen.
Het probleem is dat niemand weet wat ze met zulke grote panden aan moeten, daar zijn geen liefhebbers voor. Zeker Mediamarkt niet, die wil liever buiten het centrum zitten met goede parkeergelegenheid zodat klanten hun spullen direct kunnen inladen.
Ombouwen tot woningen misschien
Ik weet dat het pand in Haarlem onder het cultureel erfgoed valt, dus dat is dan natuurlijk aan allerlei regels gebonden.
Ombouwen tot woningen misschien
Ik weet dat het pand in Haarlem onder het cultureel erfgoed valt, dus dat is dan natuurlijk aan allerlei regels gebonden.
Tja, wat daar mee moet gebeuren is een andere discussie denk ik .
Dan denk ik dat het idee van Magna Plaza in Amsterdam dichter in de buurt komt. Dat is het voormalige hoofdpostkantoor waarin nu op drie verdiepingen meerdere kleine winkels zijn gevestigd.
Sinds de komst van Hudson's Bay in Nederland ben ik zeer regelmatig in deze winkel geweest. Niet om iets te kopen maar wel om gebruik te maken van de La Place die in enkele van deze vestigingen nog zit.
De aller eerste keer dat ik binnen liep bij Hudson's Bay viel mij meteen op dat deze winkel het niet lang zou uithouden. Een totaal verkeerd concept in een verkeerde tijd in een verkeerd land. De producten die ze verkopen zijn veel te hoog geprijsd, je hoeft echt geen raket geleerde te zijn dat je online dezelfde producten voor vele euro's minder kunt kopen.
Voor die dure prijs krijg je echt geen extra service zoals je dat dan zou kunnen verwachten. En is het aanbod ook nog eens zeer beperkt. Dat dit niet ging werken was al vanaf dag een heel duidelijk. Wat mij zo verbaast is dat deze winkel eigenaren en beleidmakers dit zelf niet opmerken en blijkbaar voldoende kunnen investeren qua geld, maar niet slim genoeg zijn om dit te snappen. Tenzij er andere bedoelingen waren.
Dat was waarschijnlijk in een van de gebouwen aan de voorkant? Waar je de kleding hebt? Daar loopt inderdaad aardig wat personeel zeer interessant te niksen. Die zijn dolgelukkig als je een praatje met ze maakt. Je ziet ze opbloeien...
De huishoudelijke artikelen zitten in het pand er achter. Daar was en nauwelijks personeel en nauwelijks klanten.
Vanmiddag was ik in Den Haag. De leegverkoop bij Hudson's Bay is begonnen. Korting tot 50%. Dus toch maar even naar binnen. Afijn.
Buiten was het aanzienlijk drukker dan binnen. En naderhand bij de Bijenkorf: daar was het drukker dan bij de Hudson's Bay, ondanks de kortingen bij de laatste. De kortingen waren doorgaans 10-20%. Niet spectaculair dus.
Uiteindelijk bij de Bijenkorf een lekker luchtje gekocht; ze hadden op een of andere manier een voorraadje dat niet in het normale assortiment zit. Dus dat gaat er met flinke korting uit, gemiddeld zo'n 40-50%. Gekocht: Jaguar, van 55 euro voor 20 euro. Lekker kruidig. Ze hadden nog meer merken. Heb er nog over gedacht nog een Cool Water mee te nemen, maar flessen van 100-125 ml krijg ik sowieso niet op, en die andere, hoe lekker ook, past gewoon niet bij me.
Bij Hudson's nog even wat kleding bekeken: een pet voor 30 euro van polyester, laat maar. Overhemden: bij de Bijenkorf toch betere kwaliteit. Broeken: ik ga wel naar de C&A. Sfeer in de winkels: de Bijenkorf heeft gewoon iets, iets dat Hudson's Bay niet heeft.
Kortom, Hudsons's Bay is ondanks de opruiming wat mij betreft nog steeds geen optie. Het is nooit wat geweest, en het zal nooit wat worden, tot de laatste snik aan toe.
Buiten was het aanzienlijk drukker dan binnen. En naderhand bij de Bijenkorf: daar was het drukker dan bij de Hudson's Bay, ondanks de kortingen bij de laatste. De kortingen waren doorgaans 10-20%. Niet spectaculair dus.
Maar met een waardeloos assortiment (zoals HB heeft) kan je 100% korting geven maar dan komen de klanten nog steeds niet. Dan is de Bijenkorf toch een stuk slimmer: goed assortiment voor de adviesprijs en ze draaien beter dan ooit.
In Groningen is de Bijenkorf ook permanent gesloten.
In het voormalige pand van V&D en Hudson Bay is nu een gele supermarkt gevestigd.
Assen heeft nog wel een heel groot warenhuis.
Maar dat warenhuis hier bij ons in Assen is anders opgezet, shop in shop.
Maar door de vele faillissementen, heeft de pand eigenaar al weer veel van die kleine winkeltjes in eigen beheer
Van de Nederlandse consument zal ik nooit iets begrijpen. Afgelopen weekend was ik in de filialen in Leiden en Den Haag. Vorig jaar zomer gingen de dekbedden van Beddinghouse tegen 50% in de opruiming. Er was nauwelijks belangstelling voor. Tot afgelopen weekend was de korting 30%. Er was er geen een meer te krijgen.
Mocht iemand toch nog behoefte voelen een slag te slaan: Er worden daadwerkelijk kortingen tot 70% gegeven. Afgelopen weekend een paar stropdassen en pochets van Michaelis met 70% korting gekocht; dat is toch wel aardig. In Amsterdam is er nog een en ander, in Leiden niet of nauwelijks. Ook 2 vesten, ander merk met 70% korting; was ook wel aardig. In Leiden was het een chaos, in Amsterdam goed overzichtelijk. En bij de laatste nog steeds niet drukker als bij de Bijenkorf.
De wijnglazen zou ik laten staan. Het Boheemse spul zou op het eerste gezicht kristal moeten zijn, maar dat is het volgens mij niet. En de glazen met een 'gouden' randje? Dat is al in de doos aan het corroderen. Ik heb hier spul uit Tsjecho-Slowakije van 30 jaar oud, dat voelt heel anders aan, en daar mankeert ook nog steeds niks aan. Ook niet aan de gouden randjes.