Op 12 november fietste ik op een rotonde waar ik voorrang had en werd geschept door een auto. Het was om kwart voor 7 in de ochtend, nog donker en het regende licht, Ik zag 2 lichten op me afkomen en zei tegen mezelf, Michael, dat gaat niet goed komen. Toen ging het licht bij me uit! Pas toen ik in de ambulance bij het Maasstad Ziekenhuis aankwam kwam ik bij kennis. Had veel pijn in mijn gezicht, verplegen had al een infuus aangebracht en gaf me wat Fentanyl tegen de pijn. Raakte een beetje in paniek want de ambulance reed erg hard. Dat merkte ik met het nemen van de bochten want vastgebonden schoof ik toch heen en weer op de brancard. Was ik kritiek? Aangekomen in het ziekenhuis ben ik gelijk in de scanner geplaatst. Diagnose: zygoma fractuur. Gebroken jukbeen, oogkas en jukboog. Daarna ben ik gehecht aan een snee bij mijn oog. 2 Dagen later ben ik met spoed geopereerd en hebben ze mijn jukbeen met wat ijzerwerk vastgezet. Dat was de eerste keer dat ik het slachtoffer van deze ongeluk was. Daarna werd ik weer slachtoffer van Centraal Beheer Achmea. Ik belde later voor de schade aan mijn bril en fiets. Je verwacht een professioneel persoon aan de telefoon te krijgen die na ik uitgelegd had wat mij gebeurd was enige medeleven, empathie zou tonen. Het enige wat iedere keer uit zijn mond kwam was afschrijving hier en afschrijving daar
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik denk dat als je belt voor het afsluiten van een verzekering een heel andere benadering mag ervaren. Een lieve vrouw die allemaal zoete woordjes in je oor fluistert en belooft alles voor je te willen doen mocht iets vervelends met je gebeuren. Nee, ik had een cententeller aan de lijn! Ik ging ze geld kosten en daar hebben ze hebben ze blijkbaar een bloedhekel aan bij Centraal Beheer / Achmea. Ik heb hem vriendelijk bedank en maar gelijk mijn rechtsbijstand verzekering de ARAG gebeld. Recht hebben en recht krijgen zijn 2 heel verschillende zaken in Nederland. Dat hebben die verzekeringen slim bedacht. Moeilijk doen met uitbetalen zodat je ook nog een verzekering moet afsluiten om te kunnen krijgen waar je recht op heb! Niets voor niets dat ze in die mooie en dure panden gehuisvest zijn. 2 Weken later had ik het geld op mijn rekening. Dat was een makkie. Nu het probleem. Letselschade. Neuroloog zegt dat ik last van PTS heb en als het langer dan een jaar duurt het PTSS is. Rechterzijde van mijn gezicht voelt raar aan, zenuw dood of beschadigd. Bovenkaak ook vreemd gevoel. Kan mijn mond niet goed openen en ben 15 kilo afgevallen. Last van verschoven rugwervel en loop wekelijks bij mijn manuele therapeut. Eerste paar weken op drinkyoghurt geleefd, niet zo bijster gezond. Zit veel suiker in en verder weinig voedzaam. Nu leef ik op Plenny shake, zit alles in wat je nodig heb maar lekker is toch anders. Ben ook erg moe, slaap slecht, wordt vaak 's nachts wakker en ik zie die auto op me afkomen.
Ben in november en december niet vaak op mijn bedrijf geweest. Ook regelmatig naar ziekenhuis voor onderzoek. op 9 augustus bezocht mijn letseladvocaat mijn samen met de schade regelaar van Heijs Letsel Expertise. Of ik vroeger ook last had van mijn rug werd door de schade expert gevraagd. Jaja, gaan we dat zo spelen! Logisch dat ze de cijfers van mijn bedrijf willen zien. Ik merkte op dat ik na mijn ongeluk niet meer in staat ben volledig me in te zetten voor mijn bedrijf en dat ik noodgedwongen mijn bedrijf aan het einde van 2019 ga sluiten. Probeer dus mijn bedrijf te verkopen. Na het bekijken van de cijfers kwam de opmerking, ik zou uw bedrijf niet willen kopen
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Leuk zo'n opmerking. Gezien mijn leeftijd zou ik toch mijn bedrijf op kort termijn moeten beëindigen was ook een leuke! Je moet goed weten je kalmte te bewaren en niet op zulke insinuaties in te gaan.
michael2.JPG
Waarom ik dit schrijf? Wil bekend maken hoe een verzekeraar met mij als slachtoffer omgaat! Dat ze winst willen maken begrijp ik maar is dit een goede manier? Ik ben een dubbele slachtoffer. 1 keer van het ongeluk en 1 keer van Centraal Beheer / Achmea.
Wordt vervolgd
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)