LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Youfone helpdesk niet bereikbaar
Youfone helpdesk niet bereikbaar
12\9 over gestapt van kpn naar youfone echter tot op heden geen internet. Via de email die binnen 3 dagen reageert zeggen ze bel de helpdesk maar die is totaal niet bereikbaar. Signaal terug geven aan kpn is ook geen optie omdat mijn bedenktijd voorbij zou zijn. Echter is er nog niks gelevert dus de bedenktijd moet nog ingaan. Youfone niet aan beginnen dus.
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Even voor de duidelijkheid, dit gaat om vast internet en niet mobiel internet denk ik?
Al eens via sociale media contact proberen te zoeken? Vaak zijn ze dan goed te bereiken. Als je herhaalde pogingen hebt gedaan om ze te bereiken en ze reageren niet en er komt geen oplossing, stuur een ingebreke stelling.
Al eens via sociale media contact proberen te zoeken? Vaak zijn ze dan goed te bereiken. Als je herhaalde pogingen hebt gedaan om ze te bereiken en ze reageren niet en er komt geen oplossing, stuur een ingebreke stelling.
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Vast internet idd, social media heb ik nog niet kunnen vinden.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Het is moderne verstoppertje spelen: "Telefonisch en per e-mail zijn wij niet bereikaar. Wel via Facebook."
Bedenktijd gaat pas in nadat signaal en modem zijn geleverd en je de boel aan de praat hebt gekregen:
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ederen-in/
Bedenktijd gaat pas in nadat signaal en modem zijn geleverd en je de boel aan de praat hebt gekregen:
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ederen-in/
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Dat zeg ik , consuwijzer ook maar verschuilen zich achter email en een helpdesk die niet bereikbaar is. In de tussentijd dus geen internet.
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Dat zegt consuwijzer helemaal niet, consuwijzer zegt dat de bedenktijd ingaat nadat u de overeenkomst getekend heeft:
Niet de dag dat de dienst geleverd wordt, maar de dag dat het contract aangegaan wordt.Abonnement op een dienst
Uw bedenktijd begint de dag nadat u de overeenkomst sluit.
Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: 11 tot en met 24 maart.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Nee hoor heb ze zelfs aan de lijn gehad hierover. Ze geven ook aan dat de gehele dienst geleverd moet zijn. Dus na levertijd.
Zojuist weer een poging tot bellen gedaan. Waar ik eerst nog wel via de bestellijn iemand te pakken kon krijgen lukt dit nu ook al niet meer. De bereikbaarheid wordt steeds beter bij youfone.
Zojuist weer een poging tot bellen gedaan. Waar ik eerst nog wel via de bestellijn iemand te pakken kon krijgen lukt dit nu ook al niet meer. De bereikbaarheid wordt steeds beter bij youfone.
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Dat is mooi, heeft u hen gelijk gevraagd naar de wetsartikelen die u dit recht geven? En indien Youfone hier niet aan mee wil werken, gaan zij u helpen om uw recht te krijgen?
Ik ken namelijk het volgende wetsartikel:
Artikel 230o Burgerlijk Wetboek Boek 6
https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWB ... 2017-03-10
De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:
a.bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten: de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten;
Laatst gewijzigd door berndv op 20 sep 2019 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Ik neem aan dat er voor YouFone gekozen is vanwege de prijs? Die is juist zo laag omdat ze niet of nauwelijks investeren in die helpdesk. Als dit al een probleem is bereidt je dan maar voor als er meer mis is....
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Waar u zich wel op kunt beroepen is dat zij niet leveren wat ze moeten leveren. U kunt ze in gebreke stellen en op basis van het resultaat eventueel overgaan tot ontbinding van de overeenkomst.
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Die prijsafweging heb ik nu natuurlijk wel spijt van. Goedkoop is duurkoop of miskoop in dit geval.
Ze in gebreke stellen heb ik volgens mij al gedaan door schriftelijk de overeenkomst te laten ontbinden voor niet geleverde diensten.
Dus ben bang dat ik niet anders kan doen dan afwachten op wat komen gaat.
Ze in gebreke stellen heb ik volgens mij al gedaan door schriftelijk de overeenkomst te laten ontbinden voor niet geleverde diensten.
Dus ben bang dat ik niet anders kan doen dan afwachten op wat komen gaat.
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Als ik het goed heb zou je normaliter een brief sturen met daarin een laatste termijn waarin ze alsnog kunnen leveren wat overeengekomen is en dat ze na verstrijken van die termijn in verzuim zijn en u de overeenkomst op grond daarvan ontbindt.
Als ik zo een beetje lees op internet is het, voordat er sprake is van verzuim, wel noodzakelijk om ze eerst in gebreke te stellen. En er moet sprake zijn van verzuim om ontbinden te kunnen eisen. Dus dan zou het kunnen dat bij voorbaat ontbinden geen stand houdt in de rechtszaal, mocht het zover komen.
Maar dat laatste weet ik niet geheel zeker, er zijn namelijk uitzonderingssituaties voor verzuim/in gebreke.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
De bedenktijd gaat pas in nadat het signaal en de hardware zijn geleverd.
Zie een van de volledige uitspraken:
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... nen-maken/
Zie een van de volledige uitspraken:
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... nen-maken/
Re: Youfone helpdesk niet bereikbaar
Deze site kende ik nog niet. Hier ga ik ook maar eens naar kijken. Dank je.