Zou niet weten, wat hier
- per persoon en per jaar opbouwen en
- een korting bij samenwonen
onbegrijpelijk aan is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Werkelijk geen argument gezien. Alleen een onjuiste voorstelling van zaken. Vragen worden niet beantwoord. Niet alleen door TS.Klaas Jan schreef: ↑27 sep 2019 17:37Die argumenten zijn al lang voorbijgekomen.
Daar hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk.
Maar neem elkaars argumenten wel serieus en respecteer die.
Als je het standpunt van de vraagsteller afdoet als 'alleen emotie, frustratie en woede' dan doe je diegene te kort.
De 100% AOW is slechts 795,69 euro netto bij toepassing van de loonheffingskorting. En geen cent meer. Dat is wat u heeft opgebouwd.Jaap Olthof schreef: ↑27 sep 2019 22:56Een beetje "DOM", zou Maxima zeggen, want IK heb 100% AOW opgebouwd, en dat is die 1158 Euro!! Dus dat moet de Staat ook gewoon uitbetalen.
Nee.Jaap Olthof schreef: ↑27 sep 2019 22:56Een beetje "DOM", zou Maxima zeggen, want IK heb 100% AOW opgebouwd, en dat is die 1158 Euro!! Dus dat moet de Staat ook gewoon uitbetalen.
Er zijn mensen die van mening zijn dat het onlogisch en niet fair is dat een stel minder AOW krijgt dan een alleenstaande.
En daarin verschil je dus van mening met een hoop andere mensen. En met de politiek. Eigenlijk is dat, kort samengevat, de essentie van je probleem.Jaap Olthof schreef: ↑27 sep 2019 22:39M.i. zou het het totaal van de AOW-uitkeringen aan een echtpaar c.q. twee samenwonenden niet onder de uitkering van een alleenstaande mogen komen.
Dat heeft het ook niet. Alleen hebben we in Nederland het prettige vangnet dat je in principe (natuurlijk zijn er een hoop uitzonderingen...) altijd minstens het sociaal minimum als inkomen kunt krijgen. En daarom is er voor ouderen de Aanvullende inkomensvoorziening ouderen uitgevonden.Aparte spaarpotjes of werkgeverspensioen mogen geen enkele invloed op de AOW-uitkering hebben.
Dat ontvang je ook. Je hebt namelijk geen bedrag opgebouwd, je hebt een x-aantal jaren opgebouwd die meetellen voor het AOW percentage. En welk bedrag dat bij hoort staat dat los van.Triest dat sommigen mij menen te moeten veroordelen, omdat ik onrechtmatig zou willen profiteren van onze sociale wetgeving. Belachelijke verwijten, terwijl ik (minimaal) niet meer verwacht dandat wat ik als vrijgezel heb opgebouwd.
De 'onjuiste voorstelling van zaken' is vooral dat TS het doet voorkomen alsof hij 'gestraft' of gekort wordt voor het feit dat hij een Thaise vrouw heeft, die weinig AOW rechten heeft opgebouwd. En dat dit een bijzondere situatie zou zijn waar de politiek niet bij stil zou hebben gestaan en wat rechtgebreid zou moeten worden. Terwijl het een situatie is die voor honderdduizenden Nederlanders geldt en die de politiek juist bewust heeft ingevoerd.
TS en zijn vrouw krijgen echter in de basis niet minder AOW dan een alleen staande. Een stel met beide 100% opgebouwde rechten krijgt (veel) meer AOW dan een alleenstaande.Klaas Jan schreef: ↑28 sep 2019 07:26Er zijn mensen die van mening zijn dat het onlogisch en niet fair is dat een stel minder AOW krijgt dan een alleenstaande.
Ik ben een van die mensen.
Dat is een mening.
En die is net zoveel waard als de mening dat het wel goed is zoals het nu is rond de AOW.
Dat is ook maar een mening waar je je bij af kunt vragen of in beide gevallen het begrip 'argument' überhaupt wel van toepassing is.
Onjuiste voorstelling van zaken: dat is weer helemaal uitgaan van de regels zoals die nu gelden.
En die vind ik - en meer mensen zoals u kunt lezen- niet logisch en niet fair.
Zo, ik ga een stukje wandelen om hopelijk gezond mij AOW ooit nog eens te halen![]()
Ik heb het topic nog eens doorgelezen, maar ik zie nergens een inhoudelijk beargumenteerde reactie (niet van jou, niet van een ander, en al helemaal niet van TS) waaruit zou blijken dat het niet fair is dat de vrouw van TS slechts AOW krijgt voor het deel van de tijd dat ze hier in Nederland is en daardoor dus geen volledige AOW krijgt.
Het kan kloppen dat je daar geen argumenten voor ziet. Want dat is ook helemaal niet wat TS beweert.Cro schreef: ↑28 sep 2019 09:40Ik heb het topic nog eens doorgelezen, maar ik zie nergens een inhoudelijk beargumenteerde reactie (niet van jou, niet van een ander, en al helemaal niet van TS) waaruit zou blijken dat het niet fair is dat de vrouw van TS slechts AOW krijgt voor het deel van de tijd dat ze hier in Nederland is en daardoor dus geen volledige AOW krijgt.
Een beetje "DOM", dat zou ik tegen u willen zeggen.Jaap Olthof schreef: ↑27 sep 2019 22:56Een beetje "DOM", zou Maxima zeggen, want IK heb 100% AOW opgebouwd, en dat is die 1158 Euro!! Dus dat moet de Staat ook gewoon uitbetalen.
Dat zie ik toch niet direct zo, TS geeft aan dat het niet fair is dat hij en zijn vrouw minder AOW zouden krijgen dan een alleenstaande. In meerdere postings is al uitgelegd naar TS (en anderen die ook vinden dat dit niet fair is) dat dit niet komt doordat TS gekort is, zoals hij denkt. Maar dat dit komt doordat zijn vrouw geen 100% opbouw heeft. Als er dan toch blijft worden doorgegaan over het feit dat dit niet fair is mag je ook inhoudelijke argumenten verwachten waarom dit niet fair zou zijn waarbij die argumenten betrekking hebben op de werkelijke reden waardoor de AOW lager uitvalt.kweenie schreef: ↑28 sep 2019 09:55Het kan kloppen dat je daar geen argumenten voor ziet. Want dat is ook helemaal niet wat TS beweert.Cro schreef: ↑28 sep 2019 09:40Ik heb het topic nog eens doorgelezen, maar ik zie nergens een inhoudelijk beargumenteerde reactie (niet van jou, niet van een ander, en al helemaal niet van TS) waaruit zou blijken dat het niet fair is dat de vrouw van TS slechts AOW krijgt voor het deel van de tijd dat ze hier in Nederland is en daardoor dus geen volledige AOW krijgt.
Rechten uit geboorteland kunnen gewoon 0,- zijn.