Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Als gebruiker van DHL ( particulier ) zonder problemen al jaren klant, wijze van adressering en administratie is prima voor elkaar.
Pakketten zijn duidelijk te volgen en tot op de dag van heden steeds zonder opmerkingen of problemen afgeleverd met duidelijk terugkoppeling.
Pakketten zijn duidelijk te volgen en tot op de dag van heden steeds zonder opmerkingen of problemen afgeleverd met duidelijk terugkoppeling.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 sep 2019 19:22
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Gisteren samen met man lief wachten op ons pakje wat tussen 18 en 21 uur bezorgd zou worden.
Tot onze grote verbazing kreeg ik een mail dat de bezorger om 19,55 uur niemand thuis trof en ons pakje de volgende dag om 18uur naar het dhl service punt gebracht zal worden.
Hierop meteen mij beklacht gedaan bij DHL. Met als resultaat dat ik vandaag (een dag later) een bericht krijg dat het pakket geweigerd is door het dhl service punt dat dhl niet weet waar het pakje zich nu bevind en dat ik maar contact op moet nemen met de verkoper.
Dit pakje is speciaal voor ons gemaakt en ik vind niet dat de verkoper de dupe moet worden door de slordigheid van DHL.
Tot onze grote verbazing kreeg ik een mail dat de bezorger om 19,55 uur niemand thuis trof en ons pakje de volgende dag om 18uur naar het dhl service punt gebracht zal worden.
Hierop meteen mij beklacht gedaan bij DHL. Met als resultaat dat ik vandaag (een dag later) een bericht krijg dat het pakket geweigerd is door het dhl service punt dat dhl niet weet waar het pakje zich nu bevind en dat ik maar contact op moet nemen met de verkoper.
Dit pakje is speciaal voor ons gemaakt en ik vind niet dat de verkoper de dupe moet worden door de slordigheid van DHL.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
DHL is Duits en alles is daar altijd beter (zeggen veel mensen; alleen Nederland is waardeloos). Dit onderwerp kan dus nooit kloppen.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
De verkoper is verantwoordelijk totdat u het pakket in handen heeft. Het is de keuze van de verkoper om met DHL samen te werken en om niet aangetekend te versturen. Het is zijn eigen risico.Brenda1986 schreef: ↑26 sep 2019 19:29Dit pakje is speciaal voor ons gemaakt en ik vind niet dat de verkoper de dupe moet worden door de slordigheid van DHL.
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Bij mij zijn 14 zendingen totaal vernield. Alles is open gesneden, 6 zendingen zijn retour gestuurd zonder opgaaf van reden naar mijn oude adres waar ik niet meer woon. Een zending was de eerste dag al vermist (gestolen). Claims indienen heeft geen zin want na meer dan 200 mails heb ik nog steeds niet voldoende gegevens opgestuurd om alleen maar de onderzoeken op te starten (alle 14 apart) en dan gebeurd er verder niets. Ik krijg ook niemand gemobiliseerd om mij hiermee te helpen. Wat DHL in mijn geval doet is diefstal, onrechtmatig handelen, wanprestatie en vernieling aanrichten. Ik ben nu dan maar begonnen een rechtszaak op te staten want ik ben zwaar gedupeerd door toedoen van DHL en zij werken niet mee (maken het mij onmogelijk) om mijn ingediende claims in behandeling te nemen en mij op een of andere manier schadeloos te stellen.
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Nou, nou, dat is nogal wat. Hoe kan DHL pakketten terugsturen naar uw oude adres? Dat staat toch niet op het pakket of in uw verzendgegevens?
En alles opengesneden; ook de zending die de eerste dag al vermist/gestolen was? Of is die onmiddellijk weer terecht?
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Op mijn verjaardag kreeg ik van de 'fabriekswebwinkel' waar ik destijds mijn Heerlijke Printer heb gekocht, een goede aanbieding: 3 toners 'halen', twee betalen. Dat is een toch een voordeel van ruim € 60,00: zonde om die te laten lopen..
Dus, ik bestelde een set toners, want veel printen voor weinig: wie wil dat nou niet? Ik kreeg keurig een mailtje, waarin ik werd bedankt voor de bestelling en met een tracking code, waardoor ik het pakketje dat onderweg was, keurig kon volgen: het pakket zou de volgende middag al bezorgd worden. En, de volgende morgen zag ik een email van DHL, dat ik bezorger in de middag kon verwachten.
Het werd avond, maar... geen pakje. Teleurgesteld ging ik eten en daarna keek ik nog eens en tot mijne stomme verbazing zag ik dat het pakket was afgeleverd.
De volgende dag belde ik de verzender, dat ik het pakket niet had ontvangen, zij beloofden de bezorgdienst te contacten en mij terug te bellen. Na ruim een week berichtte de verzender, dat DHL het pakket bij de buren op nummer xx hadden afgeleverd. Echter, dat was onmogelijk omdat de buurvrouw van nummer xx, op het tijdstip van aflevering bij mij op visite was.
De verzender zou het nogmaals met DHL opnemen. In de week die erop volgde, kreeg ik van DHL een vreemd telefoontje: of ze een afspraak konden maken om een verkeerd bezorgd pakje op te halen. Ik vertelde dat ik wel een pakje verwachtte maar ik ook geen verkeerd bezorgd pakje had ontvangen en er dus niets af te halen viel. DHL beloofde het verder uit te zoeken. De tijd verstreek en omdat ik na twee weken nog niets had gehoord, belde ik met de leveracier hoe het er voorstond. DHL had het toch echt bij de buren afgeleverd, maar uit 'coulance' stuurden ze een nieuwe set. Twee dagen later kreeg ik die bezorgd. Eind goed, al goed, dacht ik...
Maar toen gebeurde er iets heel raars. Op een avond wordt er aangebeld. Een mij onbekende mevrouw staat voor de deur met een pakketje. Net zo'n pakketje als ik een week eerder ontvangen had.
De mevrouw overhandigd mij het pakje en zegt: dit is voor u en verteld verder: Ik woon in een aangrenzende stad, in een straat met dezelfde naam als de uwe, op het zelfde huisnummer. Dit is door mijn buurvrouw aangenomen. We zijn al drie weken met DHL in de weer om het opgehaald te krijgen, maar kennelijk begrijpen ze niet meer hoe het zit....
Enfin... de mevrouw die het pakketje had ontvangen, heeft het geopend en via de pakbon/factuur kon ze mijn adres achterhalen...
Natuurlijk heb ik de leverancier gemeld dat het pakket boven water was gekomen. Ik mag het houden, "want net als DHL: we worden hier horendol van"
Dus, ik bestelde een set toners, want veel printen voor weinig: wie wil dat nou niet? Ik kreeg keurig een mailtje, waarin ik werd bedankt voor de bestelling en met een tracking code, waardoor ik het pakketje dat onderweg was, keurig kon volgen: het pakket zou de volgende middag al bezorgd worden. En, de volgende morgen zag ik een email van DHL, dat ik bezorger in de middag kon verwachten.
Het werd avond, maar... geen pakje. Teleurgesteld ging ik eten en daarna keek ik nog eens en tot mijne stomme verbazing zag ik dat het pakket was afgeleverd.
De volgende dag belde ik de verzender, dat ik het pakket niet had ontvangen, zij beloofden de bezorgdienst te contacten en mij terug te bellen. Na ruim een week berichtte de verzender, dat DHL het pakket bij de buren op nummer xx hadden afgeleverd. Echter, dat was onmogelijk omdat de buurvrouw van nummer xx, op het tijdstip van aflevering bij mij op visite was.
De verzender zou het nogmaals met DHL opnemen. In de week die erop volgde, kreeg ik van DHL een vreemd telefoontje: of ze een afspraak konden maken om een verkeerd bezorgd pakje op te halen. Ik vertelde dat ik wel een pakje verwachtte maar ik ook geen verkeerd bezorgd pakje had ontvangen en er dus niets af te halen viel. DHL beloofde het verder uit te zoeken. De tijd verstreek en omdat ik na twee weken nog niets had gehoord, belde ik met de leveracier hoe het er voorstond. DHL had het toch echt bij de buren afgeleverd, maar uit 'coulance' stuurden ze een nieuwe set. Twee dagen later kreeg ik die bezorgd. Eind goed, al goed, dacht ik...
Maar toen gebeurde er iets heel raars. Op een avond wordt er aangebeld. Een mij onbekende mevrouw staat voor de deur met een pakketje. Net zo'n pakketje als ik een week eerder ontvangen had.
De mevrouw overhandigd mij het pakje en zegt: dit is voor u en verteld verder: Ik woon in een aangrenzende stad, in een straat met dezelfde naam als de uwe, op het zelfde huisnummer. Dit is door mijn buurvrouw aangenomen. We zijn al drie weken met DHL in de weer om het opgehaald te krijgen, maar kennelijk begrijpen ze niet meer hoe het zit....
Enfin... de mevrouw die het pakketje had ontvangen, heeft het geopend en via de pakbon/factuur kon ze mijn adres achterhalen...
Natuurlijk heb ik de leverancier gemeld dat het pakket boven water was gekomen. Ik mag het houden, "want net als DHL: we worden hier horendol van"
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Straatnaam en nummer hetzelfde, dan kan er misschien iets fout gaan. Maar de plaatsnaam is toch anders, of was die ook veranderd in die van de "aangrenzende stad"? En de postcode, was die van uw adres of van dat andere?
Als juiste naam en adres op het pakje staan, hoefde die mevrouw het helemaal niet open te maken. Als het verkeerde adres op het pakje staat, heeft de verzender een fout gemaakt, niet DHL.
Als juiste naam en adres op het pakje staan, hoefde die mevrouw het helemaal niet open te maken. Als het verkeerde adres op het pakje staat, heeft de verzender een fout gemaakt, niet DHL.
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Ja dat kan natuurlijk en het is goed voorstelbaar. Maar dan ziet de ontvanger toch dat er een ander adres op het pakje staat, en hoeft ze het toch niet open te maken op zoek naar een pakbon?
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Op het pakje was met een stift alleen de straatnaam, het huisnummer en 'Den Haag' geschreven, zonder verdere vermelding van een naam en postcode.
Op het pakje was verder ook niet te zien wie de afzender was en welke bezorgdienst het afgeleverd had: dat was echter duidelijk door het bericht dat was achtergelaten.
Ergens in het proces is er iets mis gegaan: waar precies, dat zal wel meer te achterhalen zijn.
Op het pakje was verder ook niet te zien wie de afzender was en welke bezorgdienst het afgeleverd had: dat was echter duidelijk door het bericht dat was achtergelaten.
Ergens in het proces is er iets mis gegaan: waar precies, dat zal wel meer te achterhalen zijn.
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Aha, dat maakt het een stuk duidelijker, zo zonder naam en postcode. Den Haag, Voorburg en Rijswijk zitten inderdaad wel erg aan elkaar gegroeid en er zijn nogal wat dubbele straatnamen, wat gemakkelijk tot verwarring leidt.
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Als hier er niemand thuis is en er wordt een pakje verwacht, hangen we een briefje op met een verzoek aan de bezorger of hij het achter de kliko wil zetten als het niet in de brievenbus past. Werkt prima.
Misschien hing daar ook wel een briefje, “leg het daar even neer”.
Misschien hing daar ook wel een briefje, “leg het daar even neer”.
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Briefjes aan de deur met de melding dat je niet thuis bent? jij durft
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Elke voorbijganger kan dus zien dat er én niemand thuis is én er bovendien een pakje achter de kliko staat. Heel verstandig, desalniettemin is het niet te hopen dat deze 'uitnodiging' al te veel navolging gaat vinden.
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Ik denk dat dat afhangt van de straat waar je woont.
We laten het ook weleens IN de papierkliko zetten, behalve als die vol is.
Nog nooit iets gemist.
We laten het ook weleens IN de papierkliko zetten, behalve als die vol is.
Nog nooit iets gemist.
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Ik kom vaak genoeg briefjes tegen met instructies voor het geval dat er niet open gedaan wordt.
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Ik kondig mijn bezoek doorgaans niet aan.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt
Ik heb 2 oktober dus 15 dagen geleden mijn telefoon van een half jaar oud opgestuurd voor reparatie. De bezorger haalde netjes mijn pakket op voor de deur en scande deze. Ik kreeg erna geen track en trace code, maar op het label was deze ook vermeld, dus geen probleem zou je zeggen. Na 10 dagen te wachten op een reactie van Nokia zag ik bij track en trace dat mijn pakket nog steeds in eindhoven ligt. Ik mailde dis DHL express en die wisten nergens wat van af. Dus werd ik doorgestuurd naar dhlparcel die nu ook geen reacties meer geven. DHL stuurt me naar Nokia voor een claim en Nokia stuurt me naar DHL voor garantie. Dus tot op heden nog geen telefoon en geen idee waar hij is.