LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Jaap Olthof

Re: Mijn Don Quichot-strijd voor een hogere AOW-uitkering

Ongelezen bericht door Jaap Olthof »

:) Ben jij beroepsmatig fictief forumlid Lady1234??? :)
Je negatieve reactie is wel heel erg snel zonder alle feiten te kennen!!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, en ik word daar vorstelijk voor betaald. En zeker niet fictief.

En de feiten hebt u verstrekt, ik ga er, normaal gesproken, vanuit dat die feiten dan correct zijn.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Als één en ander correct volgens de regelgeving is uitgevoerd, zal begrip hooguit het enige zijn dat u tegenkomt.

Weet u zeker dat de rechter deze 'zaak' in behandeling neemt? Want anders kan er toch geen uitspraak zijn, lijkt me.

Jaap Olthof

Aanvullend voor jou Lady 1234.
De SVB geeft vooraf nauwelijks of geen informatie over een aanstaande uitkering voor de AOW-trekker en zeer zeker een magere specificatie over het uitbetaade bedrag.
Ik was allang blij, maar kwam er dus via vrienden en familie achter dat ik 'gekort' werd. Toen ik daarop protesteerde kreeg ik te horen dat ik te laat was!!
M.i. behoort het SVB vooraf AOW-ers beter te informeren, omdat het ook op hun website een speurtocht is om een rechtvaardiging van de hoogte van de AOW-uitkering te herleiden.

Je zal het hier ook wel weer niet mee eens zijn!?? Maar waarschijnlijk ben je danook gewoon een pion in dit forum-spel om tegenwicht te geven aan vragen!! :( :(

Jaap Olthof

mh73 schreef:
02 okt 2019 12:18
Als één en ander correct volgens de regelgeving is uitgevoerd, zal begrip hooguit het enige zijn dat u tegenkomt.

Weet u zeker dat de rechter deze 'zaak' in behandeling neemt? Want anders kan er toch geen uitspraak zijn, lijkt me.
Helaas voor mij komt hij waarschijnlijk niet verder dan een uitspraak over de procedure!! Dat heeft hij tussen de regels door tijdens de zitting al laten blijken! :( :(

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Jaap Olthof schreef:
02 okt 2019 12:21
Helaas voor mij komt hij waarschijnlijk niet verder dan een uitspraak over de procedure!! Dat heeft hij tussen de regels door tijdens de zitting al laten blijken! :( :(
Laat ik als eerste aangeven dat ik ergens het gevoel snap, zeker omdat wij met onze dochter tegen veranderde regelgeving aanlopen die haar € 550 per maand aan inkomen scheelt (u ziet, het kan nog veel erger), maar de regels zijn in dit geval meer dan duidelijk. U wordt niet gekort. U bent niet alleenstaand, dus krijgt u de uitkering voor een alleenstaande niet, daar heeft u geen recht op omdat u getrouwd bent (en eerlijk gezegd zie ik niet wat daar niet aan te begrijpen is). Dat uw vrouw minder krijgt omdat ze nog maar 14 jaar in NL is, vind ik wel logisch. Nederland (en dus ook u en ik) hoeft niet op te draaien voor de gebrekkige oude dag voorzieningen in andere landen. Mocht de AOW uw enige inkomen zijn, dan zou u dus in aanmerking komen voor aanvulling (wat een mooi vangnet weer, vindt u niet?). Daar komt u blijkbaar niet voor in aanmerking, omdat u pensioen en spaargeld krijgt/heeft. Duidelijke zaak, lijkt me.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat er interesse en begrip getoond wordt voor de onrechtvaardigheid die je ervaart zegt niet zo veel. Dat is er ook op een fortuin zoals dit. Maar dat betekent nog niet dat men het inhoudelijk met je eens is, of van plan is er iets aan te veranderen.

Lady1234

Jaap Olthof schreef:
02 okt 2019 12:19
Aanvullend voor jou Lady 1234.
De SVB geeft vooraf nauwelijks of geen informatie over een aanstaande uitkering voor de AOW-trekker en zeer zeker een magere specificatie over het uitbetaade bedrag.
Ik was allang blij, maar kwam er dus via vrienden en familie achter dat ik 'gekort' werd. Toen ik daarop protesteerde kreeg ik te horen dat ik te laat was!!
M.i. behoort het SVB vooraf AOW-ers beter te informeren, omdat het ook op hun website een speurtocht is om een rechtvaardiging van de hoogte van de AOW-uitkering te herleiden.

Je zal het hier ook wel weer niet mee eens zijn!?? Maar waarschijnlijk ben je danook gewoon een pion in dit forum-spel om tegenwicht te geven aan vragen!! :( :(
Als ik bij de SVB inlog voor iemand die nog geen AOW heeft staat daar het volgende over de opbouw te lezen.

“Hoeveel AOW krijgt u
Hoeveel AOW u krijgt, hangt af van het aantal jaren dat u AOW heeft opgebouwd.
Uw AOW-opbouw
U heeft volgens onze gegevens tot nu toe altijd AOW opgebouwd. U heeft tot nu toe opgebouwd: 28%. Als uw situatie niet verandert tot 14-06-2056, bereikt u een opbouw van 100%. Zijn de gegevens onvolledig of onjuist? Vraag een SVB pensioenoverzicht aan om zekerheid te krijgen over uw AOW-opbouw.”

Deze persoon, nu 30 jaar, heeft in dit voorbeeld 14 jaar opgebouwd

En de specificatie van een uitbetaald bedrag is heel helder en volledig. Bruto +extraatje, min loonheffing, bij u waarschijnlijk 0, premie ZVW, Netto.

Meer valt er niet over te zeggen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat iedereen nu zijn of haar zegje wel voldoende heeft gezegd.
Wat mij betreft mag dit topic hier en nu wel stoppen. Er valt nu niets meer toe te voegen , toch? :D

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Slotje erop!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:
02 okt 2019 12:59
En de specificatie van een uitbetaald bedrag is heel helder en volledig. Bruto +extraatje, min loonheffing, bij u waarschijnlijk 0, premie ZVW, Netto.
Die basisbedragen en berekening staan voor iedere situatie ook apart benoemd op de website.
https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_ao ... _tabel.jsp

Lady1234

moederslink schreef:
02 okt 2019 13:25
Wat mij betreft mag dit topic hier en nu wel stoppen. Er valt nu niets meer toe te voegen , toch? :D
Misschien was mijn reactie ook voor anderen nuttig dat men weet waar men de opbouw kan nagaan.

Dit deel was nog niet eerder ter sprake gekomen.

Jaap Olthof

Lady1234 schreef:
02 okt 2019 13:31
moederslink schreef:
02 okt 2019 13:25
Misschien was mijn reactie ook voor anderen nuttig dat men weet waar men de opbouw kan nagaan.

Dit deel was nog niet eerder ter sprake gekomen.
Dank! 😱😕 Sawasdee krab!😀🙆👍

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Log in op mijn svb met Uw DigiD en U vindt prima overzichten van Uw uitkering.

Lady1234

Maar op die aanvulling wordt uiteraard ook het nabestaandenpensioen in mindering gebracht en is ook de vermogensvrijstelling maar de helft van een stel. En er is blijkbaar ook nog een eigen woning.

Maar zoals de Ts en een ander al stelt, daar zal zij vorstelijk van kunnen leven in Thailand.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

scontra schreef:
02 okt 2019 11:40
Jaap Olthof schreef:
02 okt 2019 10:26
Dank, julie kunnen je weer richten op andere Radar-vragen. Ik ben genoeg geinformeerd!!
En waar gaat u zich nu op richten ?
Op de politiek of laat u het bij de discussie die hier gevoerd is, maar die u verder niets heeft opgeleverd ?
Mooi om te zien hoe een simpele en als afrondend bedoelde vraag aan Ts. het hele reactiecircus weer op hol doet slaan, net alsof er nog geen woord over geschreven was. :wink:

Jaap Olthof

snuffel1 schreef:
02 okt 2019 14:26
Maar toch u beiden krijgt gezamenlijk 139,74 euro per maand minder dan als u alleenstaand zou zijn, als ik dat bedrag over 12 maanden uitreken kom ik op 12 x 139,74 = 1.676,88‬ euro en geen 2659 euro nog wat. U had liever gehad dat uw vrouw geen AOW rechten had opgebouwd omdat zij nooit in Nederland werkzaam is geweest en altijd door u financieel onderhouden is. Maar stel u komt te overlijden en er zijn te weinig financiële middelen beschikbaar dan zal uw weduwe niet meer op een AOW uitkering terug kunnen vallen omdat ze er volgens u geen recht op heeft. Zo simpel als u het stelt is het dus niet omdat uw weduwe dan in de bijstand terecht gaat komen en dat beetje nabestaanden pensioen in mindering van de bijstandsuitkering gebracht gaat worden. Nu heeft ze wel recht op een deel AOW en als u komt te overlijden kan ze een aanvulling tot aan een alleenstaande AOW indienen zodat ze toch een inkomens garantie heeft en het boek die u aanhaalt op haar gemak kan gaan lezen en nog eens aan dit topic terug denkt als zij op de hoogte van uw windmolen strijd op de hoogte is gebracht.
U vergeet het vakantiegeld!!

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jaap Olthof schreef:
02 okt 2019 15:14
snuffel1 schreef:
02 okt 2019 14:26
Maar toch u beiden krijgt gezamenlijk 139,74 euro per maand minder dan als u alleenstaand zou zijn, als ik dat bedrag over 12 maanden uitreken kom ik op 12 x 139,74 = 1.676,88‬ euro en geen 2659 euro nog wat. U had liever gehad dat uw vrouw geen AOW rechten had opgebouwd omdat zij nooit in Nederland werkzaam is geweest en altijd door u financieel onderhouden is. Maar stel u komt te overlijden en er zijn te weinig financiële middelen beschikbaar dan zal uw weduwe niet meer op een AOW uitkering terug kunnen vallen omdat ze er volgens u geen recht op heeft. Zo simpel als u het stelt is het dus niet omdat uw weduwe dan in de bijstand terecht gaat komen en dat beetje nabestaanden pensioen in mindering van de bijstandsuitkering gebracht gaat worden. Nu heeft ze wel recht op een deel AOW en als u komt te overlijden kan ze een aanvulling tot aan een alleenstaande AOW indienen zodat ze toch een inkomens garantie heeft en het boek die u aanhaalt op haar gemak kan gaan lezen en nog eens aan dit topic terug denkt als zij op de hoogte van uw windmolen strijd op de hoogte is gebracht.
U vergeet het vakantiegeld!!
Zegt iemand die al 27 keer afscheid heeft genomen.
Toch een trollentopic uiteindelijk

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb het laatste bericht van Jaap nu gemeld ; er wordt nu gescholden en er is gehakketak over en weer.
Alles is nu ook al doorgesproken en op persoonlijke scheldpartijen en flauwe kul zit niemand te wachten ...🤨

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Niemand zit/zat op Jaap te wachten... Hopen dat hij zich nu aan zijn woord gaat houden en weg blijft :mrgreen:

( :D :) :( :o)

Gesloten