moederslink schreef: ↑08 okt 2019 16:43
Waarom wordt het nu niet eens in 1x goed geregeld?
Ieder jaar dezelfde discussies en voor - en tegenstanders.
Ieder jaar de zooi , de rellen , de slachtoffers...
Waarom pakt de overheid dit nu niet eens rigoureus en voortvarend aan ?
Ieder jaar de eindeloze debatten en nabeschouwingen bij elke talkshow ?
Ieder jaar ach en wee roepen vanwege de slachtoffers en de rellen en de overlast...
Een keer doorslikken en we zijn er vanaf!
Omdat het nooit in 1x goed geregeld kan worden. Juist omdat je voor en tegenstanders hebt?
Ik steek zelf geen vuurwerk af en bij ons in de vriendengroep ook niemand. Maar toch vinden we het wel mooi om om 12 uur met zijn allen buiten onder het genot van een biertje elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen en naar het vuurwerk te kijken. Bij een algeheel verbod zal dat wegvallen, want dan moeten we per se naar een plein toe of iets dergelijks en dan is het luchtige er wel vanaf.
Ik moet zeggen dat we dan misschien in een veel relaxter deel van het land leven, want de problemen met vuurwerk kennen we hier niet echt. Een paar jaar terug was het zelfs nog anders. Van die groepjes kinderen van een jaar of 12 die een beetje met groepjes door de het dorp liepen en wat vuurwerk afstaken. Zelden problemen mee geweest, voor zover ik weet. De meeste mensen die ik ken, die hebben hetzelfde gevoel. Ook als ze het zelf niet afsteken vinden ze wel dat het er bij hoort en zien ze het het liefst niet helemaal verdwijnen.
En wat betreft nu vuurwerk afsteken, dat heb ik nog geen enkele keer gehoord dit jaar. Meestal begint dat zo in december, dat je ergens een paar verdwaalde knallen hoort.
Wat mij betreft gaan we wetgeving invoeren voor probleemgebieden (Randstad en andere grote steden, denk ik dan aan) en laten we de gebieden waar mensen dit nog als pleziertje zien met rust.
Overigens, als het om het geluid gaat, dan zal carbid schieten toch eerder aangepakt moeten worden? Dat gaat vele malen harder.