LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Executeur niet helemaal eerlijk, advocaat inschakelen zinvol?
Re: Executeur niet helemaal eerlijk, advocaat inschakelen zinvol?
Omdat een notaris compleet onafhankelijk is en moet zijn.
Eén van de kernvereisten die de wet aan de notaris stelt, is dat hij onpartijdig en onafhankelijk optreedt, art. 17 lid 1 WNA.
Eén van de kernvereisten die de wet aan de notaris stelt, is dat hij onpartijdig en onafhankelijk optreedt, art. 17 lid 1 WNA.
Dat is aan de Ts.
Wat probeert u nu te betogen?
@chrisd1
U mag natuurlijk van alles betogen, maar dat kan mij niets schelen. Uw eventuele problemen met notarissen enz. heeft de Ts geen boodschap aan.
Het komt mij voor dat de Ts voldoende geïnformeerd is en zelf moet bepalen of en zo ja welke stappen hij moet en kan ondernemen.
U mag natuurlijk van alles betogen, maar dat kan mij niets schelen. Uw eventuele problemen met notarissen enz. heeft de Ts geen boodschap aan.
Het komt mij voor dat de Ts voldoende geïnformeerd is en zelf moet bepalen of en zo ja welke stappen hij moet en kan ondernemen.
Je links verwijzen niet naar een post, dus we moeten zelf weer puzzelen? Nogmaals: als je iets wilt zeggen: zeg het dan gewoon!
Nou als het gaat om persoonlijke ervaringen, dan de mijne ook maar (zonder linkjes):
Met mijn notaris heb ik nog nooit problemen gehad; evenmin met mijn eerdere notarissen. Met de notaris van mijn ouders trouwens ook niet. Mijn vrouw heeft ook nooit problemen gehad met haar notaris, of met die van haar ouders. En in alle gevallen ging en gaat het om aanzienlijk meer dan het opmaken van een standaardtestamentje.
Het notariaat in Nederland is van hoge kwaliteit en van grote waarde. (In Frankrijk ligt dat wel anders, kan ik u verzekeren.)
Met mijn notaris heb ik nog nooit problemen gehad; evenmin met mijn eerdere notarissen. Met de notaris van mijn ouders trouwens ook niet. Mijn vrouw heeft ook nooit problemen gehad met haar notaris, of met die van haar ouders. En in alle gevallen ging en gaat het om aanzienlijk meer dan het opmaken van een standaardtestamentje.
Het notariaat in Nederland is van hoge kwaliteit en van grote waarde. (In Frankrijk ligt dat wel anders, kan ik u verzekeren.)
Geen ervaring met Frankrijk. Maar helaas de laatste jaren wel ervaringen met notarissen hier. Overwegend zeer “plezierig” en tevreden over hun activiteiten, werkzaamheden en adviezen.
Hij zal weer aan mij en vooral aan jou terugdenken, als hij de iig door kolibrie in het vooruitzicht gestelde nota krijgt van zijn 'gesprek(ken)' met de weledelgestrenge heer (m/v), waarvan, althans hij, helemaal niks wijzer werd,
Ja, dat u nergens wijzer van geworden bent, dat weet ik nu wel.
Dacht u dat een advocaat gratis is?
Dacht u dat een advocaat gratis is?
Of hij denkt terug aan dit bericht. Of ander wel dit.chrisd1 schreef: ↑23 okt 2019 22:50Hij zal weer aan mij en vooral aan jou terugdenken, als hij de nota krijgt van zijn 'gesprek(ken)' met de weledelgestrenge heer (m/v), waarvan, althans hij, helemaal niks wijzer werd,
executeur mag gewoon de vaste lasten betalen , doet hij/zij dat niet , heeft de deurwaarder weer werk .
Het is niet correct wat die executeur doet, maar het maakt niet uit of hij nu als executeur betaalt van een erven rekening of gewoon inlogt met de codes.
Het is hem toegestaan om bepaalde betalingen te verrichten.
dat is met internetbankieren wat lastiger, ""weggooien"", aangezien je altijd tot behoorlijk terug afschriften, jaaroverzichten ed terug kan vinden.
Daarover las ik in OP:
Gezien de grote bek van de advocaat van mijn broer ik destijds (ook) het idee, dat de executeur gedane akties al dan niet afdoende kan verbergen achter informatie-voorsprong, wetgeving, privacy, bankgeheim, familierecht, you name it.
Zoals ik al eerder schreef, lukte ontslag binnen een paar weken.
Klopt; zolang je maar niet met familie-conflicten bij hem aan komt.
ik las ergens, dat de notaris een familie beschouwd als één partij; leden moeten interne problemen onderling oplossen: zolang mensen zo verstandig zijn het niet in de familie met elkaar aan de stok te krijgen is het, blijkbaar althans in NL, bij de notaris allemaal rozengeur en maneschijn.
Trouwens conform met wat ik lees in OP:
Notaris hoeft, dus, blijkbaar niet zelf te bedenken, dat TS er onderling met zijn familielid allang over is 'uitgepraat'.Ja. En dan zegt de notaris dat ik dat eerst met de executeur moet bespreken en als dat niet lukt kunnen we mediation gaan doen....