Gerrit van Sloten schreef: ↑16 sep 2018 13:56
dat we extra kosten betalen is al heel lang het geval en niet alleen bij de apotheker.
in mijn mening zijn alle kosten die wij als burger extra moeten betalen kosten die aan een verdien model gekoppeld.
of kosten die gemaakt worden die nodig zijn om dat te leveren wat je volgens de letter van de wet zou moeten leveren.
en maken zij die kosten toch wordt er naar een dekking voor deze kosten gezocht.
voorbeeld: je koopt een tweedehands auto laten we zeggen voor €5000 .
Als je dan denkt dat is wat ik er gezien de staat van de auto de leeftijd en de km stand voor wil geven kom je bedrogen uit.
er komen dan nog rijklaar maak kosten bij !!!!!!
Wat zijn dat voor kosten, en je mag er immers van uit gaan dat als je bij de garage een auto koop dat deze dus al rijklaar is.
als dat niet zo zou zijn heb ik dan met mijn proef rit een risico genomen op een mogelijk ongeluk of gebrek aan de auto .
had er dan duidelijk gemaakt moeten worden dat er nog gebreken zouden kunnen zijn.
en wat zou dat doen met de prijs , zou die dan niet lager moeten zijn.
nog een voorbeeld : we moeten allemaal ons huis afbetalen , maar als we dat doen krijgen we een boete van de bank.
waarom een boete heb ik wat verkeerd gedaan.
nee je hebt niets verkeerd gedaan maar de bank wil zijn inkomsten gedekt hebben als je een periode hebt afgesproken voor je hypotheek
dan betaal je rente per maand.
over de gehele looptijd vertegenwoordigd dit een behoorlijk bedrag aan inkomsten.
betaal ik in een keer de hypotheek af zal de bank de resterende tijd de rente als nog willen zien terwijl ze blij moeten zijn dat er iemand afbetaald.
en zo zijn er nog meer verdien modellen te benoemen waar wij de duppe van zijn.
de ergste is de farmaseutische industrie die mijarden op de plak hebben liggen van de door ons betaalde premies.
en daarbij is het niet te verkroppen dat de overheid het toestaat dat na een jaar overschotten van deze premies tot eigendom van de verzekeringen kunnen worden gemaakt.
uitkomst is dat de vriendjes van de regering rijker en rijker worden en wij de burger meer en meer moeten betalen voor zaken die al betaald zijn.
dus mensen stuur massaal een rekening naar de regering voor gemaakte administratieve kosten of behandel klaar maken van welke formulier dan ook , als dat de kosten van de belastingadviseur dekkend maakt en ook € 8,- per formulier opleverd zou dat het even wicht enig sinds terug brengen.
met andere woorden de kosten die binnen de Apothekers word gemaakt zijn eigenlijk vanzelfsprekende handelingen die nodig zijn om mensen op de hoogte te brengen van het gebruik van het medicijn, en in hun onderhandelingen met de farmaseutische industrie kunnen de apothekers wel bedingen dat deze kosten al lang zijn gemaakt door de premies die worden betaald en dat de farmaseutische industrie hen daar in te gemoet kan komen.
het is dus echt onrechtvaardig om hier een rekening voor op te maken ( uitbuiting heet dat)
(Morele corruptie want je kan er niets tegen doen)
White best regards
Gerrit van Sloten