NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 16:21
Of TS nu wel of niet de AV overhandigd heeft gekregen, dit met 6 juristen belezen en beoordeeld heeft, het als wc papier gebruikt heeft of gewoon ter kennis neming meegenomen heeft doet niets aan het feit af dat:
A: je het oude artikel kan inleveren in de winkel, dus bij aflevering inneemt;
B: je het oude artikel kan meegeven als de nieuwe bezorgd wordt. Dit o.a. bij koelkasten en wasmachines. Dus het te komen ophalen.
C: je het oude artikel kan meegegeven aan de bezorgdienst mits je hier zelf een verzendlabel voor aanmaakt. Oftewel de mogelijkheid dat de consument het kan verzenden.
In het laatste geval wil Coolblue dat je hier voor betaald, terwijl deze wet juist aangeeft dat de kosten voor Coolblue zijn. Daarnaast wilt Coolblue dat je het uitprint, zodat alleen mensen met een werkende printer hun defecte printer naar Coolblue kunnen sturen.
NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 16:21
En over de informatieplicht weer niemand iets hier. Enkel TS weet wat er besproken is in de winkel, maar heeft daar niets over verteld. Geen idee of u wel eens in een winkel komt, maar als u een specifieke vraag heeft kunt u die stellen en die kan beantwoord worden.
Ah, Coolblue hoeft zich niet aan de informatieplicht te houden, omdat de klant er ook naar kan vragen. We weten natuurlijk wel wat er besproken is in de winkel. TS geeft aan dat hij heeft aangegeven dat de oude printer moest worden meegenomen. Het is onaannemelijk dat TS de koop ook gesloten zou hebben als Coolblue daarop zou hebben aangegeven dat ze dit niet doet. Daarmee kunnen wij gewoon uitgaan van een overeenkomst tussen TS en Coolblue op basis waarvan Coolblue het product mee had moeten nemen.
NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 16:21
Daar hoeft u dus niet de AV voor uit te pluizen. TS heeft aangegeven in de winkel dat het oude apparaat ingeleverd moet worden, maar daarna weet niemand wat er besproken en afgesproken is. Daar gaat het om. Niet of de AV uitgereikt zijn.
Ja, waar het om gaat is of de voorwaarden er zijn, niet of de klant een redelijke mogelijkheid is geboden om van de voorwaarden kennis te nemen.
NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 16:42
tttlocke schreef: ↑18 nov 2019 16:32
Ik denk dat ik het snap. Eindelijk.
NeoDutchio denkt dat dit topic gaat over voorwaarden die ergens op de website van Coolblue staan in plaats van over het verhaal van TS dat er geweigerd is een printer mee retour te nemen, zoals beschreven in de OP.
Kunt u een andere hobby zoeken? U hoeft niet voor mij te denken, dat was en is niet uw sterkste kant.
Dat staat er niet. Er wordt een standpunt ingenomen over dat jij iets denkt. Dat kan kloppen of onjuist is. Als het onjuist is dan kun je gewoon aangegeven dat het niet klopt. We spreken van af nu af dat als zo iets niet klopt dat je dit aangeeft en dat als het wel klopt dat je dan aangeeft dat anderen niet voor jou hoeven te denken.
NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 16:42
De bezorger heeft het retourneren geweigerd omdat er schijnbaar geen verzendlabel op de doos zat.
Zou jij aub niet willen denken voor de bezorger? De bezorger heeft de retour geweigerd omdat ze daar niet aan doen, staat in het OP.
NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 16:45
Sterker, ook als niet klant kan je apparaten naar ze opsturen.
Fijn om te horen dat Coolblue zich ten minste aan een deel van de wettelijke regeling RAEEA houdt.
NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 16:45
Gewoon even de stappen volgen en u had geweten dat de apparaten ingeleverd kunnen worden in de winkel, je ze mee kan geven aan de Coolblue bezorger en zelfs een verzendlabel kan aanmaken om je oude apparaat aan PostNL mee te geven als ze de nieuwe komen bezorgen. Waar is Coolblue dan in overtreding volgens u?
- Je moet betalen voor de verzending.
- Je moet het pakketje naar het postkantoor brengen.
- Je moet het verzendlabel voor je defecte printer uitprinten.
- PostNL neemt geen apparaten retour mee.