LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cookies
Cookies
ik ben verbaasd te merken dan ik niet alle stukken kan lezen, na inloggen als testpannellid, omdat ik niet alle cookies wil accepteren, die RADAR me blijkbaar wil verplichten.
Voor een kritisch consumenten platform verbazingwekkend!
Voor een kritisch consumenten platform verbazingwekkend!
Re: Cookies
Waarom is dat verbazingwekkend? Weet je welke cookies radar gebruikt?
-
Bij de cookies wall staat heel duidelijk:
Nadeel hiervan is dat je dan een cookie krijgt die bij facebook e.d. bekend is dat melden ze dan ook.Ik wil social media content kunnen zien
Om een website te laten werken zijn nou eenmaal technische cookies nodig, schijnbaar weiger je dit te accepteren. Wat vreemd is want als test panellid heb je al je persoonlijke gegevens al verstrekt aan Tros Rader.
Cookies blijven drempelverhogend en indringerig werken.
Waarom moet er wat worden achtergelaten op een PC?
Vooral voor websites van belang (medisch advies, hulpverlening, maatschappelijk belang, dus ook Radar bijv.) vind ik dat kwalijk.
De smoesjes van verbetering dienstverlening vind ik kul, de bezoeker weet niet wat er met die cookies wordt gedaan, zoals dat je ongewild in algoritme systemen terecht kan (als niet automatisch zal) komen.
Ik kijk dan meestal niet verder op die sites en verwijder regelmatig cookies, omdat ze die kennelijk evengoed kunnen achterlaten.
Stel je krijgt bezoek en iemand wil iets in je huis achterlaten, waarmee jouw bewegingen daar gevolgd kunnen worden. Is dat niet net zo privacy schendend en indringerig voor je PC ('persoonlijke' computer)?
Vooral voor websites van belang (medisch advies, hulpverlening, maatschappelijk belang, dus ook Radar bijv.) vind ik dat kwalijk.
De smoesjes van verbetering dienstverlening vind ik kul, de bezoeker weet niet wat er met die cookies wordt gedaan, zoals dat je ongewild in algoritme systemen terecht kan (als niet automatisch zal) komen.
Ik kijk dan meestal niet verder op die sites en verwijder regelmatig cookies, omdat ze die kennelijk evengoed kunnen achterlaten.
Stel je krijgt bezoek en iemand wil iets in je huis achterlaten, waarmee jouw bewegingen daar gevolgd kunnen worden. Is dat niet net zo privacy schendend en indringerig voor je PC ('persoonlijke' computer)?
NoNo123
vindt dit leuk
Maar u zit toch ook op het forum? Hebt u al gegevens voor moeten achterlaten.
maar heeft u enig idee wat die cookies doen? En heeft u enig idee wat "algoritme systemen" zijn?
-
Niemand wordt gedwongen om zich op een forum aan te melden. Zonder cookies kun je vrijwel geen internet gebruiken, internet bankieren en mijn overheid werkt dan ook niet meer. Dus dan kun je ook de kosten van een pc uitsparen. Als je bezoek van een bedrijf hebt gehad mag je daarna ook de visitekaartjes weggooien. Cookies zijn geen landmijnen!
-
De cookies zelf niet nee... maar de reclame die je af en toe krijgt, indringend, het grootste deel van de content bedekkend, pop-uppend precies op het moment dat je op die plek op een link denkt te klikken (en dan knal je met een flinke 'boem' op de geadverteerde site), noem maar op...
Je betaalt voor een internetverbinding, om vervolgens doodgegooid te worden met allerlei spam. Waar je in de analoge wereld een ja/nee of een nee/nee sticker op de brievenbus kan plakken, heb je geen idee wat de gevolgen zijn als je cookies accepteert dan wel weigert.
Het scheelt dat je bij veel sites keuzes hebt welke cookies je toestaat, maar ook dat is geen garantie op een spamvrije sessie.
NoNo123
vindt dit leuk
Ik lees hier 2 dingen in. Enerzijds reclame die content bedekt en waar je onbewust op klikt. Dat is iets wat mij ook mateloos stoort. Op 1 of andere manier laden sommige websites in zijn geheel uitermate vlot, maar wil je ergens op de pagina klikken, laadt die "opeens" nog een reclamebanner, waardoor ik op de reclame klik in plaats van de link die ik wilde. Dit valt mij wel vaak op, is het toeval? Ik weet dat je in de code van de pagina wel kunt programmeren dat bepaalde delen van de pagina per tijdsinterval geladen worden, of dit zo is? Geen idee.witte angora schreef: ↑25 nov 2019 10:59maar de reclame die je af en toe krijgt, indringend, het grootste deel van de content bedekkend, pop-uppend precies op het moment dat je op die plek op een link denkt te klikken (en dan knal je met een flinke 'boem' op de geadverteerde site), noem maar op...
Het andere wat ik er in lees is reclame in zijn algemeenheid. Het niet accepteren van cookies verminderd de hoeveelheid reclame niet. De reclame wordt alleen algemener, omdat die niet is toegespitst op jouw persoonlijke surfgedrag.
-
Even splitsen...
Nog zoiets idioots ja. Vorige week had ik redelijk snel behoefte aan een nieuwe keukentrap, omdat de oude niet meer veilig was. Dus dan ga je op internet zoeken. Inmiddels heb ik de keukentrap. Maar ik heb ook nog steeds reclames voor keukentrappen. Of ik er aan één niet genoeg heb.
Laatst gewijzigd door witte angora op 25 nov 2019 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
NoNo123
vindt dit leuk
-
Wat je eerste opmerking betreft: het zou zomaar kunnen, en met de huidige internetsnelheden kan het, dat je muisbewegingen gevolgd worden. Een enkele keer gebeurt het dat ik een pagina voor een deel lees, en op het moment dat ik hem weg wil klikken, springt er een stuiterende banner in beeld of ik lid/abonnee wil worden of wat dan ook. Steeds exact op hetzelfde moment: als ik de pagina weg wil klikken. Juist vanwege deze banners geloof ik niet zo heel erg in toeval.berndv schreef: ↑25 nov 2019 11:07Op 1 of andere manier laden sommige websites in zijn geheel uitermate vlot, maar wil je ergens op de pagina klikken, laadt die "opeens" nog een reclamebanner, waardoor ik op de reclame klik in plaats van de link die ik wilde. Dit valt mij wel vaak op, is het toeval? Ik weet dat je in de code van de pagina wel kunt programmeren dat bepaalde delen van de pagina per tijdsinterval geladen worden, of dit zo is? Geen idee.
Hoe je dat kan voorkomen? Geen idee.
-
Door nooit bij een plotselinge opkomende link iets te kopen bijvoorbeeld. Als er geen bewijsbaar voordeel van is verdwijnt het vanzelf. Dan kost het alleen maar geld.
-
Beschrijf jouw alternatieve oplossing zonder cookies eens? Technisch dan he, niet dat je gewoon geen cookies wil.Oblomova schreef: ↑25 nov 2019 10:29Cookies blijven drempelverhogend en indringerig werken.
Geen cookies achterlaten, punt.
Ik geef ze altijd aan het cookie monster.
Ik neem ze bij de koffie.
-
Oblomova, hoe kun je hier eigenlijk op de site terecht? Moet je toch eens uitleggen hoe dat gaat zonder cookies? Ik kan dat niet, heb er gelukkig ook geen angst voor.
21 cookies worden er geplaatst bij een bezoekje aan dit forum.
En deze cookies worden weer automatische verwijderd als ik dit forum verlaat, met Cookies auto delete
Ik accepteer deze automatische met i dont care about cookiesavrotros.nl (__cfduid, CCM_Wrapper_Cache, CCM_ID, Cookie_Category_Necessary, Cookie_Category_Analytics, _ga, _gid, _gat_UA-117698797-1, Cookie_Category_Social, Cookie_Category_Advertising, Cookie_Category_Miscellaneous, Cookie_Consent, bc_tstgrp): Opschonen omdat avrotros.nl niet voor komt in de white/gray lijsten
radar.avrotros.nl (phpbb323_radar_k, atidvisitor, phpbb323_radar_track, phpbb323_radar_u, phpbb323_radar_sid, atkantarsession, atkantarid, BCSessionID): Opschonen omdat radar.avrotros.nl
niet voor komt in de white/gray lijsten
En deze cookies worden weer automatische verwijderd als ik dit forum verlaat, met Cookies auto delete