LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fooi aan kapper geven?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: Fooi aan kapper geven?

Ongelezen bericht door Gast »

Nu, beste DV. Als jij bij ons in de straat komt om te werken, krijg je bij mij wel een kopje koffie hoor! Zeg maar als je er bent! :)

fredstaf

Ongelezen bericht door fredstaf »

Er zijn natuurlijk beroepen waar je krijg uitbetaald omdat men weet dat je fooi krijgt.

tex

Ongelezen bericht door tex »

En een taxi chauffeur
Zou je die fooi moeten geven
b.v als hij in het wekend werkt :roll:

By Hans

Ongelezen bericht door By Hans »

Hoe zo fooi ?

Het is toch al zo duur !!! :x

dirndl

Ongelezen bericht door dirndl »

Dat de prijzen enorm zijn bij kappersbezoek is bekend.
Deze prijzen worden echter niet door de kapsters berekend maar door de eigenaren / branche denk ik.
Als ik er al voor kies om naar de kapper te gaan (en dat is niet vaak)
dan ligt het aan de kapster zelf.
een kauwgom kauwende blaag die het over mijn hoofd alleen over feestjes kan kletsen tegen de collega`s krijgt van mij geen cent.
Een kapster daarintegen die echt met haar vak bezig is op een manier dat als ik klaar en mijn haar zit goed kan er altijd wel 2,50 vanaf hoor.
De kapper is nou eenmaal duur. :lol:

Eigenwijs

Ongelezen bericht door Eigenwijs »

Volgens mij is de BTW bij de kapper weer verhoogd naar 19%. Die lage BTW was maar tijdelijk ter stimulering van het teruglopende kappersbezoek. Overigens geef ik het wel als de behandeling opvallend prettiger is dan elders. In de horeca geef ik ook fooi als e.e.a. eruit springt qua bediening. Als het standaard is zie ik er geen reden voor. Ik ken ook mensen die eem fooi geven omdat ze het niet durven te laten.

Gast

NOOIT fooi geven, hij/zij is al duur genoeg.
en trouwens mijn moeder is de beste kapster :D

rosalie

Ongelezen bericht door rosalie »

Toen de BTW voor kappers van 19% naar 6% ging, stak mijn kapper die winst in zijn eigen zak. Toen de BTW van 6% weer naar 19% zou gaan, voerde mijn kapper alvast een prijsverhoging door. Toen die BTW-wijziging niet doorging, kreeg ik het door mij teveel betaalde bedrag aan BTW niet terug en de prijsverhoging werd ook niet teruggedraaid. En dan zal ik nog een fooi geven ook? Het is dat ik mezelf niet kan knippen en dat alle kappers die ik ken hun klanten op dezelfde manier tillen, anders was ik allang van kapper veranderd...

rosalie

Ongelezen bericht door rosalie »

Voor de mensen die het nog niet weten: de vorig jaar aangekondigde verhoging van het BTW-tarief voor kappers van 6% naar 19% is niet doorgegaan! Dat heeft uw kapper zeker vergeten te vertellen?

Gast

Ik laat ze nu lekker aan huis komen.

Gast

hmmm ik ga naar zo een thuis kapper voor 45 euro ben ik klaar (geknipt, gekleurd enzo) het is iets minder maar maak er 45 euro van omdat mijn portemonnee al dik genoeg is van het kleingeld. dus ja wel wat fooi maar zal het nooit overdrijven. Als ik naar een gewone kapper ga geef ik echt geen fooi want dan ben ik al minimaal 100 euro kwijt. dat vind ik meer als genoeg.

Gast

zelf zou ik nooit een fooi geven aan de kappen. zo goedkoop is het niet ik moet 3 uur werken wat zij in 15 minuten doet dus nee dan ga ik niet extra geven

Gast

Nou ik vind € 45 ook nog een hoop geld en dat voor een thuis kapper.!

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

de mijne krijgt met de kerst en verjaardag een kado en binnen kort gaat ze trouwen dan krijgt ze ook een kado van me niet zo heel duur maar gewoon wat leuks maar jah ik ken dr smaak helemaal.

Gast

Krijgt ze dan een nieuwe voorruit ?

Gast

Nou dat denk ik niet. Wordt niet vergoed door CB, zegt ze.

Welke kapper heb jij dan Woman, dat jij haar zo verwent? Ik ging meestal naar Ami, maar ik heb nu een hele fijne en goede huiskapper.

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

dit gaat over een kapper hoor niet over een voorruit gast die denkt leuk te zijn

jagga

Ongelezen bericht door jagga »

Tja, of je nou de kapper fooi moet betalen of niet? Nou, ik vind persoonlijk dat het fooi geven kapper-gebonden is . Als je een kapper hebt die je onwijs goed behandeld,dan ben je eerder geneigd om fooi te geven. In gevallen waarbij de kapper heel chagrijnig is of je met minder respect behandeld, dan is het automatisch dat je je twijfels over de desbetreffende kapper gaat hebben.

Dus fooi geven, moet vanuit je hart komen. En je moet niet denken Owww hy neemt toch al extra kosten, of je moet niet denken iedereen geeft het dan moet ik het ook geven. Nee, wanneer je gevoel erbij lekker zit dan moet je het vooral doen, zoniet dan doe het absoluut niet met tegenzin.

Met Vriendelijke Groet

Jagga

de kapper

Ongelezen bericht door de kapper »

Ik vind het belachelijk dat er mensen zijn die geen fooi geven.
En als ze het geven is het hooguit 2 euro. Pffff....minstens 10euro fooi!
We hebben het al zo zwaar en wat denk je wat een mercedes per maand kost?
Kom op....hier die poen. :shock:

johan de graaf

Ongelezen bericht door johan de graaf »

zelf ben ook kapper in belgie,maar mijn prijzen zijn veel lager dan in nederland,ik werk well als herenkapper;knippen -wassen -versteviger-gel enhaarlak alles een prijs een eerlijke,14euro all-in .het drinkgeld is zowiezo voor het personeel en word in dank aanvaard.dus doe niet flauw als meer dan 40jaar ervaring en opleider van meerdere leerlingen,ben ik wat mij betreft aan de lage prijskant.zelf knippen ok maar je loopt meestal wel voor schut,bij mij tussen 8a10 euro met inbegrip van gratis haarwassen.groetjes,johan de graaf genk belgie

Gesloten