berndv schreef: ↑29 nov 2019 15:53
Ja, natuurlijk floept er wel even een vloekje uit als ik in de stront sta op straat. Natuurlijk vind ik dat de hondeneigenaar dit had moeten opruimen. Maar dat is aan de onderkant van mijn schoen. Ik vind het veel storender dat ik het deksel van de zandbak af haal en mij direct die zure lucht van kattenzeik tegemoet komt. Of als ik in de tuin bezig ben om planten te plaatsen en ik met mijn handen in de stront grijp en die stront heerlijk tussen mijn vingers door gaat. Nee, daar wordt je blij van. Of als je kinderen thuis komen, huilend, omdat ze gewoon in de zandbak aan het spelen waren en opeens vol in zo'n kattenbolus hebben gegrepen.
Tsja, meningen kunnen verschillen. Als ik in de tuin bezig ben, dan worden mijn handen sowieso al vies van de grond. Als daar dan poep van kat, hond, vogel, konijn of wat dan ook tussen zit, dan vind ik dat vervelend, maar meer niet. Als ik onderweg naar mijn werk in de stront trap, dan zit ik de rest van de dag met stinkende schoenen. Vind ik toch minder fijn.
En als die zandbak-kinderen wat ouder worden, wordt het er niet beter op. Dan gaan ze lekker op een grasveld spelen of voetballen en komen vervolgens met hondenstront aan de schoenen weer thuis. Om nog maar te zwijgen van waar de poep komt als de kinderen een lekkere sliding hebben gemaakt. Of een handstand...
Dan heb ik toch liever kattenpoep in een hoekje dan hondenpoep midden op het gras.