LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?
Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?
Zaterdagmiddag 7 december. Ik verzamel moed want ik moet nog naar de MediaMarkt, Weliswaar 600 meter lopen, dat is niet veel maar wel als je net als ik slecht ter been bent. Kom op, met een rustpauze halverwege moet het te doen zijn.
****, nu gaat het nog regenen ook, Ik surf naar coolblue.nl en kijk naar de Galaxy Tab S6, de reden waarom ik naar MediaMarkt moet. Zelfde prijs, hmm. Oh, kijk, ze bezorgen op zondag. Dan heb ik die tablet ook op tijd. Bestellen dus.
Orderbevestiging van ordernummer 400xxxxx, verzendbevestiging. Dat gaat goed. De volgende dag. Zondag. Een bericht van PostNL: “Jouw Coolblue-pakket wordt vandaag tussen 12.45 en 14.45 uur bezorgd door de pakketbezorger van PostNL. Doe 'm de groeten! Kijk op PostNL.nl voor meer informatie.” Lijkt op een mail van Coolblue zelf maar de afzender is toch echt PostNL. De track an trace-link bevestigt in ieder geval het bezorgtijdstip. Het pakketnummer is: 3SCBLZ63xxxxx. Er wordt geadviseerd een hete koffie te nemen. Dat doe ik dus maar.
Maar later op de dag bericht van PostNL. “Bezorgadres onbereikbaar, nieuwe poging volgt” Niet nieuw bij PostNL, ik heb dat al eerder meegemaakt met een ander pakketje, ook zondagbezorging. Toen beweerde PostNL aan de deur te zijn geweest maar er werd niet open gedaan. Lulkoek, want er waren drie mensen thuis. Drie telefoontjes verder veel begrip maar geen oplossing. En toen geen briefje in de brievenbus in het portiek. Ook nu niet.
Maandag 9 december. Ik hoor of zie niets meer tot ’s-middags 8 minuten over twee. PostNL stuurt een bericht: “Jouw Coolblue-pakket wordt vandaag tussen 15.15 en 17.15 uur bezorgd door de pakketbezorger van PostNL. Doe 'm de groeten! Kijk op PostNL.nl voor meer informatie.” Weer een mail die lijkt van Coolblue te komen maar echt de afzender PostNL heeft. Weer wordt geadviseerd een hete koffie te nemen maar dat ga ik nu niet op in.
Om half vijf een mailtje van PostNL die lijkt van Coolblue te komen………. :”Vandaag heeft de pakketbezorger van PostNL geprobeerd jouw Coolblue-pakket met barcode 3SCBLZ63xxxxx af te leveren. Helaas zijn jullie elkaar misgelopen.” En weer geen briefje in de brievenbus. Dat we elkaar zijn misgelopen bestrijd ik niet. Ik was gewoon thuis. Waar de pakketbezorger is geweest, weet ik niet.
Dinsdag 10 december. ’s-morgens om 7uur een mail van PostNL, die lijkt van Coolblue te komen…….:”Jaaa, het is bijna zover! Vanaf 15.00 uur ligt jouw Coolblue-pakket met barcode 3SCBLZ63xxxxxx voor je klaar op het PostNL-afhaalpunt. Kijk op PostNL.nl voor het adres en de openingstijden van het afhaalpunt.”
Even kijken waar ik moet zijn. Oh, dat is in de winkel tegenover de Mediamarkt. Makkelijk als het nu weer fout gaat, dan koop ik de tablet gewoon bij MediaMarkt en stuur die van Coolblue ongeopend retour.
Vandaag besteld, morgen in huis moet je dus een beetje ruim nemen.
****, nu gaat het nog regenen ook, Ik surf naar coolblue.nl en kijk naar de Galaxy Tab S6, de reden waarom ik naar MediaMarkt moet. Zelfde prijs, hmm. Oh, kijk, ze bezorgen op zondag. Dan heb ik die tablet ook op tijd. Bestellen dus.
Orderbevestiging van ordernummer 400xxxxx, verzendbevestiging. Dat gaat goed. De volgende dag. Zondag. Een bericht van PostNL: “Jouw Coolblue-pakket wordt vandaag tussen 12.45 en 14.45 uur bezorgd door de pakketbezorger van PostNL. Doe 'm de groeten! Kijk op PostNL.nl voor meer informatie.” Lijkt op een mail van Coolblue zelf maar de afzender is toch echt PostNL. De track an trace-link bevestigt in ieder geval het bezorgtijdstip. Het pakketnummer is: 3SCBLZ63xxxxx. Er wordt geadviseerd een hete koffie te nemen. Dat doe ik dus maar.
Maar later op de dag bericht van PostNL. “Bezorgadres onbereikbaar, nieuwe poging volgt” Niet nieuw bij PostNL, ik heb dat al eerder meegemaakt met een ander pakketje, ook zondagbezorging. Toen beweerde PostNL aan de deur te zijn geweest maar er werd niet open gedaan. Lulkoek, want er waren drie mensen thuis. Drie telefoontjes verder veel begrip maar geen oplossing. En toen geen briefje in de brievenbus in het portiek. Ook nu niet.
Maandag 9 december. Ik hoor of zie niets meer tot ’s-middags 8 minuten over twee. PostNL stuurt een bericht: “Jouw Coolblue-pakket wordt vandaag tussen 15.15 en 17.15 uur bezorgd door de pakketbezorger van PostNL. Doe 'm de groeten! Kijk op PostNL.nl voor meer informatie.” Weer een mail die lijkt van Coolblue te komen maar echt de afzender PostNL heeft. Weer wordt geadviseerd een hete koffie te nemen maar dat ga ik nu niet op in.
Om half vijf een mailtje van PostNL die lijkt van Coolblue te komen………. :”Vandaag heeft de pakketbezorger van PostNL geprobeerd jouw Coolblue-pakket met barcode 3SCBLZ63xxxxx af te leveren. Helaas zijn jullie elkaar misgelopen.” En weer geen briefje in de brievenbus. Dat we elkaar zijn misgelopen bestrijd ik niet. Ik was gewoon thuis. Waar de pakketbezorger is geweest, weet ik niet.
Dinsdag 10 december. ’s-morgens om 7uur een mail van PostNL, die lijkt van Coolblue te komen…….:”Jaaa, het is bijna zover! Vanaf 15.00 uur ligt jouw Coolblue-pakket met barcode 3SCBLZ63xxxxxx voor je klaar op het PostNL-afhaalpunt. Kijk op PostNL.nl voor het adres en de openingstijden van het afhaalpunt.”
Even kijken waar ik moet zijn. Oh, dat is in de winkel tegenover de Mediamarkt. Makkelijk als het nu weer fout gaat, dan koop ik de tablet gewoon bij MediaMarkt en stuur die van Coolblue ongeopend retour.
Vandaag besteld, morgen in huis moet je dus een beetje ruim nemen.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2019 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?
In deze tijd van het jaar wel ja. In de periode rondom de feestdagen zijn er aanzienlijk meer pakketjes te bezorgen dan gemiddeld gezien over de rest van het jaar.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?
Dat neemt niet weg dat PostNL claimt bij de besteller langs te zijn geweest wat volgens TS niet zo was.
Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?
Een heel verhaal met een heleboel bijzaken, als ik het dus samenvat, er is een pakket besteld dat op zondag bezorgd zou worden. Zondag zijn ze niet aan de deur geweest en was de melding dat het adres onbereikbaar was. Maandag nieuwe poging, melding was toen dat ontvanger niet thuis was. Nu is het pakkket bij een afhaalpunt afgeleverd en moet het afgehaald worden.
U wilt ergens naar toe met uw klacht. Die hoort toe aan coolblue. Met hen had u immers een overeenkomst gesloten. Dat zij hun bezorging uitbesteden aan een partij als PostNL is onderdeel van hun overeenkomst met de vervoerder, maar daar bent u geen partij in. Hoewel ik wel sterk mijn twijfels heb of uw klacht ook maar enig effect heeft.
U wilt ergens naar toe met uw klacht. Die hoort toe aan coolblue. Met hen had u immers een overeenkomst gesloten. Dat zij hun bezorging uitbesteden aan een partij als PostNL is onderdeel van hun overeenkomst met de vervoerder, maar daar bent u geen partij in. Hoewel ik wel sterk mijn twijfels heb of uw klacht ook maar enig effect heeft.
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?
"bezorgadres onbereikbaar" kan van alles betekenen, een file onderweg, een wegafsluiting omdat er een fietsbrug over een snelweg heen gehesen moet worden (gebeurde hier recent met de A1), en nog veel meer. Zoals al gezegd, dat, gekoppeld aan de enorme drukte rondom de feestdagen, kan ervoor zorgen dat de bezorging wat later plaatsvindt. Volgens mij staat het ook wel zo in hun voorwaarden, maw dat ze een inspanning tót leveren, maar geen harde garantie. Enniewee, je moet, zoals al gezegd, bij de verkoper zijn. Die zijn verantwoordelijk tot aan de levering in jouw handen, en dienen dus als opdrachtgever van PostNL, dit te doen.
Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?
Wat was ook al weer de naam van uw bedrijf?fonsflons schreef: ↑10 dec 2019 15:31En die begrijpen niet dat als ik overschakel naar DPD, UPS, of TNT ik precies hetzelfde verhaal krijg. Dus ik zeg altijd dat ik een boos telefoontje zal plegen naar het bedrijf en zeg dat dit nooit meer mag gebeuren. In werkelijkheid gebruik ik die tijd om een stuk appeltaart in mijn mond te stoppen.
-
- Berichten: 32332
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?
Dat is wel zo, maar mijn ervaring is dat ze ook bij 'niet thuis' meldingen vaak niet aan het bezorgen van alle bestellingen toe gekomen zijn. Volgens mij gooien ze gewoon zoveel mogelijk pakjes in zo'n wagen: zit het mee met bezorgen dan komen ze een heel eind, zit het tegen, door files of wat dan ook, dan gaat een deel weer terug naar het depot.Teunbosseman schreef: ↑ Dat neemt niet weg dat PostNL claimt bij de besteller langs te zijn geweest wat volgens TS niet zo was.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Waar moet mijn klacht naartoe: Coolblue of PostNL?
600 meters van de Media Markt, dat is meestal geen parkeer ruimte en werkte de bel wel?
Mijn kater was ook boos, de batterij bel was leeg en dan hele nacht bij de buren.... en ik maar zoeken.
Ook post bezorgers bellen 1x en bij TV hard of even op WC zitten en dan missen ze een pakje...
De bus moet ook kunnen parkeren en op 600 meters lopen van diverse winkels... ik denk dat daar het probleem zit!
Mijn kater was ook boos, de batterij bel was leeg en dan hele nacht bij de buren.... en ik maar zoeken.
Ook post bezorgers bellen 1x en bij TV hard of even op WC zitten en dan missen ze een pakje...
De bus moet ook kunnen parkeren en op 600 meters lopen van diverse winkels... ik denk dat daar het probleem zit!