Misschien dat er mensen zijn die hier anders over denken, ik in ieder geval vind elke cent die
overbodig naar de belastingdienst gaat er 1 teveel.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Misschien dat er mensen zijn die hier anders over denken, ik in ieder geval vind elke cent die
Ik heb het allang losgelaten, had gehoopt het geld iets eerder te kunnen opnemen dat gaat dus niet door, klaar !Methusalah schreef: ↑11 dec 2019 14:39Jij daarentegen bent wel verantwoordelijk voor jouw belastingen, of je het nu uitbesteed hebt of niet.
Laat het los, dat is beter voor je gezondheid.
Dat is niets nieuws - dat was onder de oude privacywetgeving al zo. Er is dus niets veranderd en een en ander heeft er dus ook niets mee te maken.
Lijfrente en de belastingaangifte
Voldoende mensen trekken hun premies voor de opbouw van hun lijfrente niet af van de belasting. Bijvoorbeeld, omdat het pensioentekort door de Belastingdienst als te laag wordt gezien. Maar wist u dat u bij de uitbetaling van u lijfrente over zoveel jaar wel automatisch door de Belastingdienst wordt aangeslagen? Het is dan aan u om aan de hand van uw belastingaangifte te bewijzen dat u de premies niet had afgetrokken, waardoor de uitkering niet belast is. En dat kan pas over twintig jaar zijn. En denk nou niet dat de Belastingdienst deze gegevens gaat bewaren. Dat moet u namelijk zelf doen. U moet het aantonen.
O zeker wel. Het is al jaren zo dat als je hierin afwijkt van de standaard, wordt aangeraden om daarvan bewijzen te bewaren zolang dat van belang kan zijn.Zoals al geschreven, dit kon je niet zien aankomen !