LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Affaire kinderopvangtoeslag: je dossier inzien gaat niet zomaar
Re: Affaire kinderopvangtoeslag: je dossier inzien gaat niet zomaar
In deze casus lijkt het mij juist verstandig niet blind te varen op informatie die de overheid verstrekt. Die kamerbrieven en antwoorden van de staatssecretaris blijken keer op keer onjuist en onvolledig, ook vandaag weer, volgens Trouw.
Zeker waar. Maar er wordt gediscussieerd over dit onderwerp door mensen die er blijkbaar vanuit gaan dat de media en die ouders het juiste verhaal verkondigen.Erthanax schreef: ↑14 dec 2019 17:44In deze casus lijkt het mij juist verstandig niet blind te varen op informatie die de overheid verstrekt. Die kamerbrieven en antwoorden van de staatssecretaris blijken keer op keer onjuist en onvolledig, ook vandaag weer, volgens Trouw.
Er wordt continue naar kranten verwezen alsof zij de feiten weten. En dat verbaast mij zeer. Ik lees media blijkbaar anders. Ik leerde al vroeg dat media vaak verkeerde conclusies trekt of de context onbelicht laat.
Het verhaal ligt zoals altijd in het midden en vele malen genuanceerder. Zeker omdat de stas niet in kan gaan op individuele gevallen die zich laten horen.
Nee, dat kan de stas natuurlijk niet. Hij kan er helaas ook niet voor zorgen dat de Belastingdienst goed aangestuurd wordt.
Zou zelf zeggen, dat mensen de stellige indruk hebben, dat er dingen betreffende de BD, om het maar eens zachtjes te zeggen niet kloppen; waar ze geen zin in hebben.
Het aansturen van de Belastingdienst behoort wel degelijk tot zijn taak, maar kennelijk kan hij dat niet; in die zin moet u mijn opmerking begrijpen.
Zodat ze er iig niet achter konden komen wat ze verkeerd gedaan hebben.
Wat is dit voor een kop in het zand betoog?dani75 schreef: ↑14 dec 2019 18:16Maar er wordt gediscussieerd over dit onderwerp door mensen die er blijkbaar vanuit gaan dat de media en die ouders het juiste verhaal verkondigen.
Er wordt continue naar kranten verwezen alsof zij de feiten weten. En dat verbaast mij zeer. Ik lees media blijkbaar anders. Ik leerde al vroeg dat media vaak verkeerde conclusies trekt of de context onbelicht laat.
Het verhaal ligt zoals altijd in het midden en vele malen genuanceerder. Zeker omdat de stas niet in kan gaan op individuele gevallen die zich laten horen.
Vooralsnog heeft die media contact gehad met meerdere ervaringsdeskundigen (lees: gedupeerden) , en daar een rode draad in herkend
En vergeet het commentaar van de Ombudsman niet.
De "verkeerde conclusies van de media" lijken nu te lijden tot compensatie voor gedupeerden.dani75 schreef: ↑14 dec 2019 18:16Maar er wordt gediscussieerd over dit onderwerp door mensen die er blijkbaar vanuit gaan dat de media en die ouders het juiste verhaal verkondigen.
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/g ... mpensatie/
Nextens berichtte daar ook al over.
https://www.nextens.nl/economie-en-poli ... n=20191217
Ik vraag me af hoeveel problemen daardoor zullen ontstaan voor bijvoorbeeld de huurtoeslag in 2020.
https://www.nextens.nl/economie-en-poli ... n=20191217
Ik vraag me af hoeveel problemen daardoor zullen ontstaan voor bijvoorbeeld de huurtoeslag in 2020.
Ik vraag me af of dit er direct mee te maken heeft, dat er compensatie zou komen was al bekend voor dat dit topic gestart is. Eind november, begin december is al gecommuniceerd dat de doelstelling er is om voor de kerst honderden gedupeerden te compenseren.16again schreef: ↑17 dec 2019 12:20De "verkeerde conclusies van de media" lijken nu te lijden tot compensatie voor gedupeerden.dani75 schreef: ↑14 dec 2019 18:16Maar er wordt gediscussieerd over dit onderwerp door mensen die er blijkbaar vanuit gaan dat de media en die ouders het juiste verhaal verkondigen.
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/g ... mpensatie/