LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De Woningnoodramp
-
Re: De Woningnoodramp
Nu we toch weer verder gaan in dit topic:
In Utrecht staat sinds een paar dagen een sociale huurwoning geadverteerd via het lotingsysteem. Een eenvoudige 2-kamer benedenwoning, niks bijzonders, niet buitengewoon groot, een beetje gemiddeld. De slaapkamer is zelfs aan de kleine kant.
Mensen kunnen tot donderdag 8 uur reageren. Er zijn op het ogenblik 1084 reacties. Met nog anderhalve dag te gaan.
Vorig jaar liet ik een advertentie zien met 16 nieuwbouwwoningen. Daar waren toen iets van 1300 reacties op, precies weet ik het niet meer. Dit gaat om één woning.
In Utrecht staat sinds een paar dagen een sociale huurwoning geadverteerd via het lotingsysteem. Een eenvoudige 2-kamer benedenwoning, niks bijzonders, niet buitengewoon groot, een beetje gemiddeld. De slaapkamer is zelfs aan de kleine kant.
Mensen kunnen tot donderdag 8 uur reageren. Er zijn op het ogenblik 1084 reacties. Met nog anderhalve dag te gaan.
Vorig jaar liet ik een advertentie zien met 16 nieuwbouwwoningen. Daar waren toen iets van 1300 reacties op, precies weet ik het niet meer. Dit gaat om één woning.
marnix
vindt dit leuk
En als ik dan op Funda kijk, dan zie ik in heel Nederland 212 woningen die voor een ton of minder moeten gaan. De hypotheek daarvoor is sowieso minder dan een sociale huurwoning in veel gebieden. Als mensen dan toch zo krap zitten in de stad, dan ga je daar toch eens naar kijken? Er zitten steden als Sittard, Assen, maar ook een appartement in Schiedam tussen.
Toevallig Voorschoten en omgeving in jullie programma....het afgelopen jaar ben ik samen met mijn dochter door een hel gegaan om een huis te vinden!! Wat ik ben tegen gekomen in mijn zoektocht en waar ik achter ben gekomen is te veel om hier te schrijven!
Er word ongelooflijk gesjoemeld in de huizen verdeling...zowel door makelaars als door woningbouw verenigingen op zowel sociaal als vrije sector. Er zijn geen woorden voor en Ooh wat zou ik dit graag met jullie delen zodat jullie ECHT weten wat er speelt. Helaas komt in deze aflevering nog steeds niet echt naar boven wAt er nu echt aan de hand is.......en dan vragen we ons af hoe het komt dat er steeds meer daklozen zijn in ons land???? De rijke worden rijker en buiten alle andere uit!!!
Er word ongelooflijk gesjoemeld in de huizen verdeling...zowel door makelaars als door woningbouw verenigingen op zowel sociaal als vrije sector. Er zijn geen woorden voor en Ooh wat zou ik dit graag met jullie delen zodat jullie ECHT weten wat er speelt. Helaas komt in deze aflevering nog steeds niet echt naar boven wAt er nu echt aan de hand is.......en dan vragen we ons af hoe het komt dat er steeds meer daklozen zijn in ons land???? De rijke worden rijker en buiten alle andere uit!!!
-
De oplossing is heel simpel. Stop met de immigratie. Groei immigratie is het probleem zowel van binnen als buiten europa. 1 miljoen in 10 jaar hier kunnen we niet teven opbouwen. Dus vanaf morgen de grenzen dicht. Stopt de verhitting op de markt.
-
Waarom maken ze het niet mogelijk om permanent te wonen in recreatiewoningen/vakantiewoningen?
Als 1-verdiener kan je niet meer verhuizen. Met een iets boven modaal inkomen MAAR MET ca. 250 euro medische kosten vast per maank kan je het in Nederland wel schudden. Via woningnet is het niet meer te doen, want je moet je jaarinkomen opgeven en je wordt beoordeeld volgens de regels van Brussel, mooi klaar ben je. Niet alleen wordt er GEEN rekening gehouden met je vaste lasten maar volgens de nieuwe regels van Brussel mag het jaarinkomen voor een 1-verdienen zodadelijk nog minder hoog zijn. Als je woningbouwcooperaties vraagt hoe hiermee om te gaan, . . . . 0 op rekest! Vrije sector dan? Kan ik nooit gaan betalen. Ok kopen dan? onmogelijk want ik ben te oud (55+). Wat te doen? Ik zou het niet weten.
Dan kijk ik Radar en zie ik tot mijn verbazing dat er niet alleen NIET gebouwd wat we willen en wat nodig is, maar het hele systeem is eigenlijk ziek. Dan maar bouwen in het groen. Nou. . . dacht het toch even niet . . . We hebben al te weinig. Iedereen wil beneden wonen met een tuin. Dat kan niet in Nederland. Oude bedrijventerreinen en dergelijke kunnen ook herzien worden, maar ja, daar ziet geen projectontwikkelaar brood in. . . . Ik geef het op
Dan kijk ik Radar en zie ik tot mijn verbazing dat er niet alleen NIET gebouwd wat we willen en wat nodig is, maar het hele systeem is eigenlijk ziek. Dan maar bouwen in het groen. Nou. . . dacht het toch even niet . . . We hebben al te weinig. Iedereen wil beneden wonen met een tuin. Dat kan niet in Nederland. Oude bedrijventerreinen en dergelijke kunnen ook herzien worden, maar ja, daar ziet geen projectontwikkelaar brood in. . . . Ik geef het op
Weet men ook hoeveel stelletjes zogenaamd apart wonen en hierdoor de betaalbare huizen bezet houden, terwijl ze gewoon samenwonen. Hierdoor ontvangt de vrouw met kinderen alle mogelijke toeslagen en de man ook nog eens de huur- en zorgtoeslag. Hoevaak ik dit ondertussen niet gehoord heb...
Nederland, word wakker!!
Nederland, word wakker!!
Weet u zeker dat immigratie zo'n enorme toename van de bevolking tot gevolg heeft? Leest u vooral ook dit artikel van de Nieuwscheckers van de Rijksuniversiteit Leiden.
-
Laat het dan gaan over 20.000 mensen ( immigranten ) dat zijn er dan altijd nog zo.n ruim 1600 per maand oftewel ruim 400 per week en die moeten ook allemaal fatsoenlijk kunnen wonen en dat zal in 1e instantie in sociale huurwoningen moeten zijn .
Hoe je het ook wendt of keert , er zijn structureel grote tekorten in de sociale huursector.
En dat zijn dan de statushouders , nog afgezien van de te verwerken aanvragen .
Hoe je het ook wendt of keert , er zijn structureel grote tekorten in de sociale huursector.
En dat zijn dan de statushouders , nog afgezien van de te verwerken aanvragen .
Oplossen van de woningnood - een taak voor overheid, corporaties, ontwikkelaars, bouwers. Maar ook een taak van individuele burgers. Ik ben 75, alleenstaand. Heb 5 jaar geleden mijn app. van 100m2 verkocht en een app. van 40 m2 teruggekocht. Meer dan voldoende voor mij alleen. Minder ruimte, minder kosten, minder spullen, minder zorgen. Ik maakte voor dit woonexperiment een aparte facebookpag. "Act your age". Kreeg veel bewondering en ondersteuning, maar tot nu toe niemand, die mijn voorbeeld volgde. Hoofdzakelijke reden - niemand die afstand wil doen van zijn spullen. We kiezen dus voor spullen i.p.v. voor mensen. Het voorstel om in vergrijzende woonwijken eengezinswoningen te splitsen in app. vind ik fantastisch. Jongeren boven in de vroegere slaapkamers, ouderen beneden. Meteen meerdere problemen opgelost. Af en toe een handje helpen (wederzijds), even bijspringen, een gesprekje, momentje aandacht - kan zo allemaal veel natuurlijker verlopen. Er hoeven hiervoor geen keukentafelgesprekken worden georganiseerd, geen dames en heren, die langs moeten komen, rapporten maken, protocollen bijhouden. Gewoon een gezonde, gemengde wijk met een gezonde manier om met elkaar samen te wonen.
-
hallo
reageer op radar woningnoodramp
ik ben 52 woon samen
samen 50 k per jaar, ik 31 k partner 19 k (ik ben verpleegkundige partner werk in horeca)
Kopen geen optie Max 190k samen voor hypotheek. wat koop je daar nog voor in Rdam
nu huur 890 per maand en stijgt maar door over paar jaar einde huurhuis, gaat nu nog net maar huur stijgt door, vrije sector.wordt steeds moeilijker
daarbij relatie niet je van het, maar voor mezelf kiezen ( uit elkaar gaan) helemaal uitgesloten , sta ik op straat daklozenopvang
kan voor bijna 900 huur per maand best iets leuks kopen denk ik zo, zelfs voor minder, maar geen optie, Alleen max hypotheek 140k
snap er niks van, maar ben helaas niet enige
reageer op radar woningnoodramp
ik ben 52 woon samen
samen 50 k per jaar, ik 31 k partner 19 k (ik ben verpleegkundige partner werk in horeca)
Kopen geen optie Max 190k samen voor hypotheek. wat koop je daar nog voor in Rdam
nu huur 890 per maand en stijgt maar door over paar jaar einde huurhuis, gaat nu nog net maar huur stijgt door, vrije sector.wordt steeds moeilijker
daarbij relatie niet je van het, maar voor mezelf kiezen ( uit elkaar gaan) helemaal uitgesloten , sta ik op straat daklozenopvang
kan voor bijna 900 huur per maand best iets leuks kopen denk ik zo, zelfs voor minder, maar geen optie, Alleen max hypotheek 140k
snap er niks van, maar ben helaas niet enige
-
Ik lees wat reacties over recreatiewoningen. Mijn man en ik wonen nu in een groot huis met z'n 2en. We zouden best naar een recreatiewoning/vakantiebungalow willen verhuizen als permanente bewoning mogelijk zou zijn. We zijn 60plussers en als we nu ons huis verkopen en iets kleiners terug moeten kopen, betalen we de hoofdprijs, terwijl recreatiewoningen vaak nog wel betaalbaar zijn. Er worden tegenwoordig hele mooie huizen op die parken gebouwd met alles erop en eraan en alle benodigde aansluitingen, riolering etc. Er wonen nu ook al veel mensen op de parken inderdaad, min of meer illegaal, dus legaliseer het permanent wonen op vakantieparken in huizen die geschikt zijn. Zo kunnen velen misschien ook nog je iets over houden voor "hun oude dag". Ik denk dat er echt wel meer mensen in zo'n woning zouden willen wonen.
moederslink
vindt dit leuk
Maar als je nu je huis verkoopt, dan krijg je ook de hoofdprijs. In principe is kleiner gaan wonen in geen enkele markt een probleem. Prijzen hoog, krijg je meer en ben je meer kwijt. Prijzen laag, krijg je minder, maar kun je ook goedkoper kopen.
marnix
vindt dit leuk
Wellicht is immigratie meer dan asielzoekers....Erthanax schreef: ↑16 dec 2019 21:27Weet u zeker dat immigratie zo'n enorme toename van de bevolking tot gevolg heeft? Leest u vooral ook dit artikel van de Nieuwscheckers van de Rijksuniversiteit Leiden.
Bijvoorbeeld Polen, om maar eens wat te noemen
Zonder die Polen blijven de kassen vol en de schappen leeg.
-
Die parken opengooien voor permanente legale bewoning zou ik toejuichen.
Ik roep dat al zo lang. Het gaat niet gebeuren , het heeft nu nog steeds een recreatiebestemming en dat zou echt eens moeten veranderen.
Geen illegaliteit en wantoestanden op zo.n park meer , maar normale bewoning.
Voor jong en oud ( er) .
Ik roep dat al zo lang. Het gaat niet gebeuren , het heeft nu nog steeds een recreatiebestemming en dat zou echt eens moeten veranderen.
Voor jong en oud ( er) .
Quakernaat
vindt dit leuk
@yvieRijs
Dan hebt u een flinke aftrekpost voor uw aangifte. Dus is uw IB60 een flink stuk lager.
Dan hebt u een flinke aftrekpost voor uw aangifte. Dus is uw IB60 een flink stuk lager.
Geachte redactie van @RADAR,
In de beide afleveringen over woningnood worden er veelvuldig beelden gebruikt die klaarblijkelijk met een drone zijn gemaakt.
Zoals u weet is een speciale ontheffing nodig om boven bebouwing te vliegen. Een ontheffing die alleen bedrijven met een volledige ROC certificatie aan kunnen vragen bij de luchtvaartinspectie IL&T. Daar komt inderdaad veel bloed, zweet en papierwerk bij kijken.
Zou u kunnen bevestigen dat de betreffende beelden daadwerkelijk door een drone operator zijn gemaakt die over een volledige ROC certificering beschikt met daarbij de close-prox exemption?
Er wordt onder ROC operators namelijk vermoed dat dit niet het geval is. Dat wereldje is klein en niemand weet wie het zou zijn geweest. Vandaar.
En hoe jammer zou het zijn dat een programma dat anderen steeds zó nadrukkelijk de maat neemt, zelf de wet regelmatig aan z'n laars lapt?
Hopelijk zijn het slechts geruchten die niet op waarheid berusten.
Ik zie uit naar uw reactie,
met vriendelijke groet,
In de beide afleveringen over woningnood worden er veelvuldig beelden gebruikt die klaarblijkelijk met een drone zijn gemaakt.
Zoals u weet is een speciale ontheffing nodig om boven bebouwing te vliegen. Een ontheffing die alleen bedrijven met een volledige ROC certificatie aan kunnen vragen bij de luchtvaartinspectie IL&T. Daar komt inderdaad veel bloed, zweet en papierwerk bij kijken.
Zou u kunnen bevestigen dat de betreffende beelden daadwerkelijk door een drone operator zijn gemaakt die over een volledige ROC certificering beschikt met daarbij de close-prox exemption?
Er wordt onder ROC operators namelijk vermoed dat dit niet het geval is. Dat wereldje is klein en niemand weet wie het zou zijn geweest. Vandaar.
En hoe jammer zou het zijn dat een programma dat anderen steeds zó nadrukkelijk de maat neemt, zelf de wet regelmatig aan z'n laars lapt?
Hopelijk zijn het slechts geruchten die niet op waarheid berusten.
Ik zie uit naar uw reactie,
met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Dioky op 16 dec 2019 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Tja, dan zullen er velen goud verdienen aan hun ‘voordelig’ aangeschafte recreatiewoning.moederslink schreef: ↑16 dec 2019 22:17Die parken opengooien voor permanente legale bewoning zou ik toejuichen.
Voor jong en oud ( er) .
En waarom dan niet de campings? Je mag niet eens overnachten in je camper op een parkeerplaats.
-
Bouw Tiny Houses op campings , deze zijn in rap tempo bewoonklaar.
Zet er ook wat grotere blokhutten neer, ook zo gebouwd .
Allemaal geschikt voor singles en stelletjes.
Er is in principe ' land ' genoeg, ook bv bij boeren die met hun bedrijf stoppen bij gebrek aan opvolging.
Ik noem maar wat....
Er is zoveel mogelijk , maar de regels moeten veranderen.
Alles is ( té strak ) vastgelegd in regeltjes.
Zet er ook wat grotere blokhutten neer, ook zo gebouwd .
Allemaal geschikt voor singles en stelletjes.
Er is in principe ' land ' genoeg, ook bv bij boeren die met hun bedrijf stoppen bij gebrek aan opvolging.
Ik noem maar wat....
Er is zoveel mogelijk , maar de regels moeten veranderen.
Alles is ( té strak ) vastgelegd in regeltjes.
Komkommertijd
vindt dit leuk